Van 500 naar 1000 dagen!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Samy

Van 500 naar 1000 dagen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 08:28

Helaas laten de foto's mij in mijn oude topic in de steek, maar toch zet ik ze erbij (bijna alle foto's doen het niet meer). Inmiddels zitten we op 1000 dagen *\o/* en ben ik nog steeds helemaal happy met de keus die ik in 2013 gemaakt hebt. *Foto's zijn van wisselende grote heb ze via instagram en Facebook opgeslagen.

[RIJ-ITP] 2013 het jaar dat ALLES anders werd!
[ITP] 500 dagen ITP!

Kleine voorgeschiedenis
In 2008 kwam er op de manege een super leuke maar ook gekke pony met de naam Dennis. Vanaf het moment dat ik de foto zag was ik verliefd en de klik was er ook. Helaas verkocht de manege geen pony's (of paarden) en ik had er op dat moment ook geen zin in. In 2013 verhuisde de manege en zou ik hem de eerste maand lease, aangezien hij een zenuwpees is.
Juni 2013 begonnen de eerste lessen en zou mijn lease beginnen, maar als snel was ik er over uit, ik wou hem niet meer terug de lessen in doen. De manege verkocht inmiddels wel weer pony's en dus trok ik de stoute schoenen aan en kwam ik terug met het antwoord dat het geen probleem was.

15 juli 2013 werd Dennis dan eindelijk van mij!!!

En nu zijn we dus al weer 1000 dagen verder vanaf dat moment! En in die tijd hebben wij natuurlijk niet stil gezeten ...

In 2014 had ik al vele doelen bereikt, haalde de B+1 (teller stond einde van het jaar op 10 en we maakte de overstap naar het L1, hebben toen 2 wedstrijden gestart zonder punten), was naar Kootwijk geweest, ondertussen ook al van het strand mogen proeven, wassen ging beter ... Dus 2015 stond totaal in het teken van genieten!

Februari 2015 was het heerlijk weer, geen mensen meer op stal dus besloot ik om eens te gaan scheren! Hij was een beetje onwennig, maar toch heb ik mooi zijn voetjes kunnen scheren. Het blijft geen hobby, aangezien meneer toch van het type koudbloed is en dus ook erg veel behang heeft. Zijn reactie?
Afbeelding

In de tussen tijden reden wij voornamelijk thuis in de bak, deden niet meer mee met onderlinge wedstrijden en was Dennis af en toe gewoon een kinderpony.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

In het voorjaar van het zonnetje genieten is natuurlijk extra fijn! Daarom ook besloten dat hij in de zomermaanden minimaal 2 weken vrij kreeg, want het was natuurlijk ook echt super warm. Na 2 weken was hij er wel klaar mee, wou niet meer stil staan bij de hoefsmid en werd vervelend. Dus dag erna hup, zadel erop halsterhoofdstel (daar rijden wij 1x in de week mee, hoeft ie niks lekker stappen) in en rondje in het weiland! Niks aan de hand :+:
Maar meneer heeft natuurlijk wel lekker genoten van zijn "vakantie"
Afbeelding
Afbeelding

In augustus kregen we er een broertje bij :) De manege had via de handelaar een leuke kruising tinkerxhaflinger gekocht die als 2 druppels water op mijn pony leek. Kreeg ook vaak de vraag als Dennis weer van de manege was geworden, of wat ik met Donald Duck deed...
Afbeelding

En toen werd het september en ging ik mee naar het Z wedstrijddebuut van de dochter van de eigenaresse. Ze was niet blij met haar gereden proeven dat ik een deal maakte, als zij dat weekend toch haar 1ste puntje in het Z behaalde ging ik weer op wedstrijd, MITS mijn chauffeur er ook nog wel zin in had. En uiteraard in haar slechtste proef behaalde ze winst en kon ik dus op pad om mijn wedstrijden weer te gaan rijden.
We begonnen in oktober behaalde in de 1ste wedstrijd net geen winst, omdat ik onder ons tempo reedt. Doel was L1+1 en aan het einde van het jaar zouden we echt stoppen!
Afbeelding

Punten waren steeds net niet genoeg voor een puntje, dus bij de allerlaatste wedstrijd had ik niet eens het gevoel en de drang dat ik mijn punten ging halen. Alles ging een beetje zoals de voorgaande wedstrijden, maar toch mocht ik naar huis met 2 puntjes! Mijn dag kon natuurlijk niet meer stuk, wij die erg moeite hebben met wijken (en zonder spoor) toch nog even 186/185 gereden!
Afbeelding

Ook kregen wij in december een uitnodiging om naar Paard 2015 te gaan, ze gingen het weer eens proberen in Utrecht en wij mochten mee rijden met een clinic van Equine Service.
Afbeelding

Inmiddels zitten we in 2016 en wou ik graag nog een keer naar Kootwijk, pony is inmiddels 20 (kan nog veel langer mee), maar je weet maar nooit.
Dus zijn wij in Maart 3 dagen met een vriendin en haar paard naar de Veluwe gegaan, pony gedroeg zich super!
Afbeelding

Pony had voor het eerst dat ie bij ons is een buitenluik, genoot van alles en iedereen die langs kwam.
Afbeelding

Ondanks dat we geen wedstrijden meer rijden toch nog oortjes gekocht voor mijn set, zodat we nu echt helemaal rood-wit-blauw zijn!
Afbeelding

En natuurlijk blijven we ook gekke dingen doen, een bal in de bak is erg eng, maar na een paar keer gevoelt te hebben kan die gewoon blijven staan met de bal tegen zich aan.
Afbeelding

En als laatste, speelt ie toch echt super graag kinderpony met onze grote kleine vriend!
Afbeelding

En nu?
Nu gaan we gewoon weer genieten! Ik ben elke dag blij dat ik de keuze heb gemaakt, zou ook geen andere pony willen wensen, ondanks dat we beide beperkingen hebben!
Mijn 1000 dagen kunnen niet meer stuk ;)

/3 Happy B+13 ' L1+4

http://www.creatieffoto.nl

marjo1996

Re: Van 500 naar 1000 dagen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:13

Wat een leuk paard <3 veel geluk samen!

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:26

Wauw mooi paard! Hopelijk gaat hij nog jaren mee :D

E-J Miniature Horses
Zonnetje, Ice, Moonshine, Magic en Twinkle <3

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:30

Wat een mooi verhaal!
Op naar de volgende 1000 dagen :D

Nargles don't believe in you either!
• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 17:09

marjo1996 schreef:
Wat een leuk paard <3 veel geluk samen!

Moonshine schreef:
Wauw mooi paard! Hopelijk gaat hij nog jaren mee :D

Lienie_F schreef:
Wat een mooi verhaal!
Op naar de volgende 1000 dagen :D

Het is zeker een leuk paard, daarom ben ik ook ooit op hem gevallen. Wel 1 met karakter, maar dat houdt je wakker! Ik hoop stiekem dat ie wel tegen de 30 gaat worden ;) Dus op naar de volgende 1000 dagen zeker!! *\o/*

/3 Happy B+13 ' L1+4

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:33

Met veel plezier heb ik jouw drie topics gelezen, want jouw enthousiasme maakt mijn dag goed!
Er gaan vast nog veel gelukkige jaren komen met deze leuke pony!

Liever spijt van iets wat je gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-16 07:37

DonCamillo schreef:
Met veel plezier heb ik jouw drie topics gelezen, want jouw enthousiasme maakt mijn dag goed!
Er gaan vast nog veel gelukkige jaren komen met deze leuke pony!

Leuk om te horen dat je alle topics door mijn enthousiasme hebt gelezen! ☺️

/3 Happy B+13 ' L1+4

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie