VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 17:21

jobamara schreef:
Heel veel succes morgen met het 1 na laatste tentamen! Heerlijk bijna weer naar Lotje, en een jaartje ouder!

Dankjewel! :D
Volgens de stal eigenaar is Lotje nog steeds lekker droog en is haar schouder niet open gegaan! Dus je aanpassingen hebben geholpen *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 10:31

Ik kreeg net van een stalgenoot deze foto toegestuurd, super lief! Hopelijk kan ik binnen 8 uur tijd bij Lotje zijn! Ik denk dat Lotje een goede poets/knuffel beurt kan gebruiken :D
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 19:37

Riel schreef:
Wat een mooie lotjesfoto! Ik wens je een fijne ontspannende tijd toe na je eerste examens! En uiteraard heel veel succes met de volgende! Geniet van Lotje! Wat is ze mooi!

Dankjewel! Nog een weekje hard doorzetten en dan eindelijk een week echt vrij! *\o/*

jobamara schreef:
<3 wat heerlijk, veel knuffel plezier

Jobmara, je bent echt geweldig! _/-\o_ beiden dekens liggen perfect en de hals is goed blijven zitten. Nergens heeft ze nu nieuwe of ergere schuurplekken. Die op haar schouders lijken zelfs te genezen *\o/* .

Toen ik de hals eraf haalde en begon te masseren bij haar manenkam, ging ze echt volop met haar hoofd duwen omdat het nog harder moest. Ze vond het zo lekker! Ik denk dat ze hetzelfde gevoel had zoals wij wanneer we 's avonds onze BH uit mogen doen :')
Na 10 minuutjes masseren heb ik de rest van de dekens af gedaan. Ze ziet er waanzinnig goed uit en zit netjes in haar vacht. Geen berenvacht!
Ook genoot ze eindelijk weer eens van een poetsbeurt. Zelfs onder haar buik. Dus het is denk ik een teken dat het deken probleem eindelijk is opgelost :j .

En nog iets heel schattigs; tijdens het poetsen kwam ze met haar hoofd naar mij toe. Ik dacht dat ze zocht naar een snoepje zoals altijd. Maar ze leunde zachtjes met haar hoofd tegen mijn borst aan en hebben we zo wel 2 minuutjes in stilte geknuffeld <3 (wat voor Lotjes doen best lang is :D) . Dat is voor het eerst in een hele lange tijd!

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat Lotje mij gemist heeft :o .

Helaas heb ik geen betere foto dan deze, want we waren warm in haar stal gebleven. Morgen komen er meer! Die krijgen jullie tegoed.

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 17:21

Hoi allemaal!
Ik heb vandaag als pauze van het leren een leuk filmpje in elkaar geknutseld van Lotje in de sneeuw. Ik heb nog nooit video beelden zitten knippen en plakken, maar ik ben trots op het resultaat!

Iemand die het leuk zou vinden als ik het hier post? :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 17:56

Okiedokie! Hier komt die dan! Veel kijkplezier en ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden als ik :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 19:52

MoppieFilou schreef:
Leuk filmpje! :) Ze kan nog best hard gaan voor haar leeftijd :D .

Dankjewel! Ik stond er zelf ook wel versteld van. Ik heb haar nog nooit zo hard zien gaan eigenlijk :=

Coconut schreef:
Tof filmpje!

Dankjewel!

Riel schreef:
Wat een mooi en vrolijk filmpje! Wat een vrijheid heeft ze! Super tof!

Dankjewel! Ze heeft het zeker goed! Maar na haar 2 weken gemist te hebben en weer zo fijn met haar kon knuffelen, kreeg ik wel weer twijfels of ik haar nou niet gewoon mee zou nemen naar België. Maar ik blijf bij mijn beslissing; beter dan deze stal gaat ze het niet krijgen!

Hanneke81 schreef:
Wat een lief en vrolijk filmpje. Vind het mooi dat je nog zo van haar kan genieten, zo op d'r oude dag (en zij van jou). Gewoon genieten van het 'gewone', beetje spelen, knuffelen en kroelen, schooien om wortels. Deze pony heeft zo'n geluk met jou!

Dankjewel :o . Ze heeft echt het luie leventje gekregen die ze verdient :j

jobamara schreef:
Echt zalig joh, wat is ze nog fit ook! Knap gedaan ook dat filmpje.
Leer ze nog voor de laatste hè!!

Dankjewel! Ik moet trouwens even naald en draad zoeken, want een van de bovenste ringen is los gekomen ;( . Die waarvan het naaldje toen kapot is gegaan en we met dun draad verder moesten. Maar dat was te verwachten! Ik weet nu hoe het moet dus het komt goed +:)+

Punz schreef:
Oh... superlief filmpje!!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 19:55

Vandaag zijn we even een kort rondje gaan doen om gras op te zoeken. Maar ze had veel haast om terug naar stal te gaan schijnbaar, want opeens kon ze weer lekker een hals kweken met piaffe en passage := (als ze dat nou ook kon toen we nog trainden vroeger, dan was het wel gaaf geweest :')).

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 18:34

AppleSter schreef:
Wat een leuk filmpje! Fijn dat het zo goed gaat met haar. Zo te zien geniet ze en wat ziet ze er fit uit!

Dankjewel! Ik ben erg blij dat ze nog lekker dik is en zelfs nog galloppeert. Ik hoorde het wel van stalgenoten dat ze regelmatig een sprintje trekt, maar ik zag het nooit. :')

jobamara schreef:
Ha ha ha, wie brak de naald _O-
Heerlijk dat ze zo fit is joh, morgen prutweer jammer genoeg.

Uhhhmmmm ik weet niet meer wie de naald brak, volgens mij ging die uit het niets doormidden :=.

Macs schreef:
Fijn dat het zo goed gaat met Lotje ! Is toch altijd een beetje onzeker zo dr winter met die oudjes. Ze ziet er vrolijk uit in het filmpje!

Ja inderdaad! Ik zie regelmatig iets jongere dieren die echt mager staan door ouderdom. Dus ik ben heel blij dat ze zelfs aan de dikkere kant is. Want dan heeft ze toch wat reserves voor het geval dat ze ziek wordt oid.

Firelight schreef:
Wat is Lotje nog heerlijk soepel en wat ziet ze er goed uit <3

Dankjewel!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 18:40

Vandaag scheen de zon en wilde ik lekker op pad met Lotje, want morgen heb ik geen tijd vanwege het leren en mijn verjaardag.
Voor vertrek probeerde ik een selfie te maken, maar madam wilde niet meewerken :')
Afbeelding

We waren nog geen 10 minuten weg toen het nog meer begon te waaien en ik in de verte erg donker lucht zag aankomen. Maar we zijn toch doorgegaan en hebben de route afgesneden voor de regen ons konden raken.

Eenmaal thuis was Lotje erg blij, want de stal eigenaar kwam net aangelopen om de paardjes binnen te halen en te voeren (Lotje kijkt hier om naar hem met de voerschep in z'n hand).
Afbeelding

Morgen hoop ik eventjes langs te gaan voor een verjaardagsknuffel, maar iets samen doen zal niet lukken. Dat moet woensdag maar weer!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-19 14:59

Vivat schreef:
Wat een super leuke updates weer! <3

Dankjewel! Ik ben blij dat ze nog enigzins interessant zin :D

jobamara schreef:
Y)(^) *\o/* proficiat!!!!

Heerlijk uitgewaaid zo te zien, en tja eten is natuurlijk heel belangrijk hè _O-

Dankjewel! *\o/*

Riel schreef:
Ik vind de selfie toch heel mooi gelukt! Heerlijk spontaan! Perfect zo!

Geniet van je verjaardag morgen! Succes met het uitblazen van de kaarsjes! *\%/* :# *\%/* :# *\%/*

Toch wel? :') het nadeel aan de selfie stand is dat het spiegelbeeld is en dat vind ik zo apart met haar bles.
Dankjewel!

FennyPower schreef:
Gefeliciteerd!

Coconut schreef:
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Mooie foto's weer van Lotje :D

Riel schreef:
Gefelicitaart Y)(^)

Percy schreef:
Als ik geweten had dat Jobamara naar jou toe ging was ik heel graag meegegaan.

Fijn dat de dekens nu zo goed gaan en dat het zo goed gaat met Lotje!

Kennen jullie elkaar toevallig?
Ik ben ook erg blij dat het deken probleem nu is opgelost. :j

jobamara schreef:
Zo de tentamens gehad nu? Zat nog te denken als je nu 1 week vrij bent zou je met de buitendeken is langs een schoenmaker kunnen gaan, die hebben een goede naaimachine dan kan je de bevestigingen nog beter laten vastmaken.

Ja alle examens zijn nu geweest *\o/*. Dat van die schoenmaker is wel een goed idee. Als het deze week een beetje droog blijft, wil ik het even proberen. :j

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-19 15:06

Hallo lieve volgers!

Mijn examens zijn eindelijk klaar en inmiddels heb ik de resultaten ook mogen ontvangen :o
.
.
.
.
IK HEB ALLES GEHAALD!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben echt zo blij! Ik had het totaal niet verwacht en de cijfers zijn zelfs ook netjes!

Maar jullie komen hier natuurlijk voor Lotje, dus hier een update van vandaag!

We zijn lekker een rondje dorp gaan doen met een stalgenoot. Maar voordat we gingen, mocht ze lekker genieten van een flinke poetsbeurt, incl manen uitpluizen. Ze werd lekker glanzend en zacht en toen konden we op pad *\o/*

(okay, haar benen kreeg ik niet glanzend en zacht, maar dat is een geheimpje :'))

Net voor vertrek :D
Afbeelding
Onderweg :j
Afbeelding
Okay, het gaat soms niet altijd even goed met foto's maken _O-
Spoiler:
Afbeelding

En weer thuis! *\o/*
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-19 15:29

jobamara schreef:
*\o/* *\o/* Top!!! Was nog bang dat ik je te lang vd studie had gehouden, Wat heeft ze toch een lief, wijs hoofd ook. Ha ha goed getimed die foto _O- . Doe maar dan zit het beter vast, zal wel even droog zijn toch.
Ha ha Percy woont in Belgie maar tja ik maar 100 m vd grens dus idd we kennen elkaar, via bokt we hadden een verschil van mening over iemand en dus maar een keertje afgesproken.

Haha nee tuurlijk niet! Juist door je hulp kon ik beter leren!
Goed dat het is uitgesproken tussen jullie +:)+

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-19 16:15

Riel schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* PROFICIAT!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Wat een leuke rit! Geniet nu maar heerlijk van je mooie paardje! Wat ziet ze er vrolijk en goed uit! En dit op die leeftijd in de winter! Super!

Dankjewel! Genieten doen we zeker!

Macs schreef:
Van harte gefeliciteerd!! Dat is echt goed nieuws. En goed gevierd met het ritje?

Dankjewel! Ja zeker! Voor het eerst zonder stress of hoeven na te denken over school *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 18:31

Firelight schreef:
Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Dankjewel!!

-------------
Vanmiddag hebben we samen met mijn moeder en hond een wandeling gemaakt. Maar voor vertrek wilde Lotje nog eventjes aan haar kleurtje werken :D

Afbeelding

Toen ze tevreden was over haar kleurtje, mochten we vertrekken :j
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-19 10:41

Ik kreeg vandaag toch wel een speciale herinnering op Facebook, namelijk van 5 jaar geleden toen ik voor het eerst bij Lotje ging kijken een maand nadat we haar naar die vrouw hadden gebracht. Dit was dus niet op de original stal, maar een soort van afgedankte boerderij vond ik toen.
Dit was ook de dag dat ik het meisje had ontmoet die Lotje toen verzorgde (die met de 'depressie'). Lotje zou haar ermee helpen.

Ik kijk er met gemengde gevoelens op terug, aan de ene kant blij want ik heb Lotje terug natuurlijk. Maar aan de andere kant ook wel teleurgesteld in mezelf dat ik al het ellende niet had voorzien en mijn gevoel toen niet had gevolgd.

Maar gelukkig is het een 'herinnering' en geen actualiteit meer, dus we kunnen blij zijn :o

Afbeelding

Ik ga lekker vanmiddag weer van haar genieten *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-19 11:07

Coconut schreef:
Leuke foto's :)! Heel veel plezier vanmiddag :D

Dankjewel!!

Gypsy schreef:
He wacht eens even, ik besef me net dat ik lotje "ken". Ik herkende de manege op de foto van 9 jaar geleden! :D Wat een klein wereldje!

Ah wat leuk! De manege van welke foto precies? Ik heb volgens mij zowel foto's van de manege waar ik haar toen vandaan had als van de eerste manege waar we stonden :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-19 11:40

Gypsy schreef:
De manege waar je haar vandaan had, op schouwen duiveland.:D Zie net dat ik zelfs haar baasje van toen nog op fb heb.

Leuk zeg! :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-19 17:40

:D hanglipje <3
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 08:42

Punz schreef:
Heerlijke updates weer!!
En gefeliciteerd met het halen van je tentamens!! Heerlijk!!

Dankjewel! *\o/*

kalio schreef:
Ik volg <3

Wat leuk! Welkom! :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 08:43

Vandaag een leuke herinnering op Facebook gekregen, het is precies een jaar geleden dat Lotje in de Penny te zien was!
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-19 16:13

Man man man, ik ben echt aan het aftellen tot morgen! Afgelopen weekend ben ik helaas niet naar Nederland gegaan, waardoor ik Lotje nu 2 weken heb moeten missen. Vanavond kom ik pas laat aan, waardoor ik pas morgen naar stal toe kan. Maar ik kan niet wachten!

Hopelijk is het mooi weer, want vorig weekend in Antwerpen was het zo warm en zonnig. Nu wil ik dat met Lotje! *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-19 16:53

jobamara schreef:
Vlgs mij mooi weer hoor {:} , dus heel veel plezier saampjes! Duim je voor ons O:) , morgen Utrecht :):)

Dankjewel! Ik zal zeker weten duimen! Wens haar heel veel succes!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-19 16:37

Ik heb echt een super leuke update en veel foto's! Ik moet een selectie maken uit de 100 foto's die vandaag zijn gemaakt. Zijn jullie er klaar voor? :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-19 17:23

Nou hier komt het!

Vandaag was het zo ontzettend lekker weer, wat perfect was om lekker op pad te gaan. *\o/*
We hadden extra gezelschap, namelijk mijn schoonouders, schoonzusje en schoonhondje, zij vonden het ook mooi weer om lekker te gaan wandelen. :D
Helaas moest mijn vriend werken, maar volgend weekend gaat hij weer mee!

Mijn schoonzusje heeft super leuke foto's gemaakt met haar mobiel, wat toch handiger is dan wanneer ik het zelf probeer te doen := .

Kijk en geniet!

Kusjes <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even knuffelen in de zon :D
Afbeelding
Afbeelding
Mijn schoonzusje mocht lekker erop, wat helemaal prima was volgens Lotje! <3
(Liever geen reacties over geen cap, we liepen met 3 mensen ernaast en Lotje is kleine manege kindjes zelfs gewend, dus de situatie was veilig!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Lotje is natuurlijk Lotje niet als ze niet probeert te schooien :')
Afbeelding

Fijn weekend allemaal! :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 18:19

Riel schreef:
Heerlijke foto's! Het ziet er een super leuke dag uit! Geniet van jullie zondag samen <3

Dankjewel! Vandaag hebben we weer genoten. Het zusje van mijn beste vriendin mocht mee, want zij wil Lotje waarschijnlijk gaan verzorgen wanneer ik naar Gent moet verhuizen. :j

jobamara schreef:
Gaaf!!!! Die foto met de zon ook <3 , veel plezier vandaag {:} .

Dankjewel! Hoe is het gisteren gegaan?

Percy schreef:
Caploos op bokt, jij durft :D

Duidelijk dat jullie allemaal hebben genoten, fijn :j

Haha ja ik durf wel! In die zin vertrouw ik Lotje 100%. Maar toch moet je altijd veilig zijn en dat was het ook. Met drie volwassenen rondom 1 pony vond ik het wel kunnen om even opzij te stappen voor een foto :D