Ons eerste jaar op Stal 't Achterhof!

Moderators: Neonlight, balance, Melissa0304, Lous, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laurievc
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Ons eerste jaar op Stal 't Achterhof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 22:59

En wat een jaar was het! Trots, dankbaar, gelukkig, ... Dat zijn enkele termen over het afgelopen jaar!

In mijn volgtopic ([PP] [VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!) wordt alles uitgebreid besproken, maar een jaaroverzicht blijft toch leuk :D

Januari
De verbazing was vrij groot toen ik in januari de vraag kreeg of ik al klanten aannam en of ik tijd had om een knappe ruin voor te bereiden op zijn cross seizoen. Natuurlijk wil ik dat doen!

Afbeelding

Februari
In februari begon alles zelfs al in een kleine stroomversnelling te komen en kon ik tot mijn grote verbazing zeggen dat 1 weekend alles vol stond. SAY WHAT? :+
Ik kreeg 3 geweldige paarden op bezoek terwijl hun baasje in Noorwegen vertoefden. 2 ruinen op pensioen en 1 heerlijke merrie om te rijden. Echt volledig mijn type :D.

Afbeelding

Maart
Ook in maart liepen de zaken vrij vlot door. Een net gecastreerde ruin die nog wat verzorging nodig had, een bonte merrie die wat mocht relaxen aan de longe, een jonge merrie die wat conditie mocht kweken en een super mooie 5-jarige ruin die nog wat gereden mocht worden voor hij aan zijn springseizoen begon. Ik leerde als ruiter en persoon zoveel bij. De omgang en het rijden van verschillende paarden zijn voor mij soms echte eye-openers geweest. Dit was écht waar ik mee verder wilde!
In maart hebben we ook even goed gelachen met een boerenknol dat ik verkeersmak mocht maken :D

Afbeelding

April
April was een iets rustigere maand. Ik zat volop in mijn afstudeerstage. Van kenissen kreeg ik 3 springpaarden op bezoek voor 14 dagen. Paarden met een handleiding, maar je kreeg zeker waar voor je werk. Erg fijn om met netjes opgeleidde paarden te mogen werken!

Afbeelding

Mei
Eindelijk was het zover: de eerste klant die een paard wilde laten zadelmak maken. Top!! En wat een voorbeeldige merrie kreeg ik meteen onder mijn vleugels geschoven. Prox pakte alles zo enorm snel op en werd na een maandje weer opgehaald omdat ze al verkocht was. Klanten tevreden, paard tevreden, ik ook tevreden!

Afbeelding

Juni
In juni studeerde ik (EINDELIJK :+) af en kreeg ik dus wat meer tijd om alles op stal in goede banen te leiden. Er kwamen 4 nieuwelingen op stal: 1 ruin die in het werk gehouden moest worden terwijl zijn baasje examens aflegde. Normaal niet mijn type paard, maar de voldoening was groot toen we elkaar wat leerden kennen en baasje ook tevreden was na terugkeer! Daarnaast ook een kleine kudde van 3 paarden. In hun weide werd een nieuwe hoogspanningskabel gespannen, en de baasjes konden dus niet op de weide tijdens deze werken. Deze staan ondertussen nogsteeds hier gestald haha. Super fijne klanten, makkelijke paarden. Beter wordt het niet :D
Nog een geweldige herinnering aan deze maand: ons eerste fokproduct werd geboren!

Afbeelding

Juli
Wat een zalige maand was juli. Het weer zat helemaal mee en dat maakt het werk zoveel makkelijker! Deze maand kreeg ik Koekje op stal. Deze super knappe, maar erg bange merrie kwam bij mij om zadelmak gemaakt te worden. Al snel hadden we door dat dit geen klusje van 2 weken zou worden. Zelfs een krukje naast haar neerzetten was een hele klus, maar eens ze vertrouwen kreeg in het gewicht dat aan haar lichaam kwam waren we gauw vertrokken.
Verder kreeg ik de klanten van maart opnieuw op bezoek. Zo fijn om tevreden klanten terug te zien! 2 super leuke ruinen om in het werk te houden.

Augustus
De zomer was nu echt een feit en tijdens de hitte was het niet altijd comfortabel om alles gedaan te krijgen. Knappe China vervoegde mijn stal voor 2 weken. Normaal ben ik instructrice van deze enthousiasteling, maar deze keer mocht ik zelf in het zadel plaatsnemen.
Als volgende kregen we Lorry. Zij kwam bij mij om zadelmak te maken, maar was geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Ze was totaaaaaal niet onder de indruk van iets te krijgen en dat weerspiegelde zich op het werk. Het protest was groot en er kwam weinig vooruitgang in de zaak. Gelukkig ben ik dan even geduldig, volhardend als koppig en kon ik enkele weken later toch een brave, werkwillige merrie terug naar huis sturen!

Afbeelding

Afbeelding

September
September was een drukke maand qua bezetting, maar een rustige maand qua trainen. 2 vakantiegangers en een hele knappe PRE die verkeersmak gemaakt moest worden. En zeg nu eerlijk, het is geen straf om alleen maar ritten buiten te maken :D

Afbeelding

Oktober
Zo rustig als september was, zo druk was oktober. De reus & klein duimpje ( :+ ) om zadelmak te maken, een vriendinnetje voor mijn veulen en een erg kort verblijf van een paard dat later besloot door mijn poort te springen :')
Deze zwarte parel was het meest voorbeeldige paard dat ik reeds onder het zadel kreeg. Zo snel leren, zo braaf alles aannemen en zo'n enorm lief paard! Ponylief was iets moeilijker. Een erg bange pony die geen beweging achter zich kon dulden. Gelukkig is dit met veel km maken wel goed gekomen en kan zijn jonge amazone nu genieten op springparcours met hem!

Afbeelding

Afbeelding

November
In november kwamen mijn ondertussen vaste klanten weer tevoorschijn. Super, super fijn en wat een verschil maakt het als je de paarden toch al een beetje kent!

Afbeelding

December
We sluiten het jaar af met 2 heel verschillende paarden en een hele nieuwe ervaring! Deze quarter merrie was reeds zadelmak toen ze hier kwam en was bitloos opgeleerd. Voor mij volledig nieuw, maar ik ben altijd in voor nieuwe dingen! Maar, ook weer, wat een plezier om mee te werken! 3 basisgangen, wijken voor druk, drafbalkjes, ... en ondertussen haar eerste pasjes in het verkeer! De schimmel kreeg ik binnen met de melding dat hij wel eens durfde protesteren. Gelukkig heeft hij tot op heden nog niets geprobeerd ;) Maar ik ben van mening dat een consequente, duidelijke ruiter veel kan doen. Hij is net losgezet door de osteopaat en binnenkort willen we ons wagen aan wat sprongetjes.
Als kers op de taart werd een groot deel van het deel rond het stalgebouw verhard. Gedaan met ploeteren in de modder! :D

Afbeelding

Nog een mooie overzichtsfoto :D

Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:29

Wauw, wat fijn allemaal, ziet er goed uit en keep up the good work :D

Kiekeboefje

Re: Ons eerste jaar op Stal 't Achterhof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:54

Wauw, wat heb jij het fantastisch voor mekaar en super leuk en afwisselend werk! <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:18

Heel mooi overzicht van jullie jaar, op naar een goed 2020 alvast!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:34

Ik zoek denk ik iemand zoals jij, maar dan in het Utrechtse :P
Leuk overzichtje!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Laurievc
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 20:12

Kiekeboefje schreef:
Wauw, wat heb jij het fantastisch voor mekaar en super leuk en afwisselend werk! <3

Afwisselend is inderdaad een goede term!

Hoppit schreef:
Ik zoek denk ik iemand zoals jij, maar dan in het Utrechtse :P
Leuk overzichtje!

Voor welk doel zoek je iemand? :)

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:19

Wat heerlijk om zo de hele dag, week, maand, jaar met leuke paarden te werken. Veel geluk alvast voor 2020, dat het maar net zo'n mooi jaar mag worden <3

Laurievc
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 09:15

LadyUrsy schreef:
Wat heerlijk om zo de hele dag, week, maand, jaar met leuke paarden te werken. Veel geluk alvast voor 2020, dat het maar net zo'n mooi jaar mag worden <3

Dank. Als we deze lijn kunnen voortzetten, dan ben ik een heel tevreden persoon! Voorlopig volzet tm eind maart. *\o/*

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:16

Je bent top bezig!! Eerste keer dat je u ideeën begon te vertellen, dacht ik toch een beetje, die is zot! Maar zie is waar je nu staat. Top bezig en iedereen mega tevreden. Op naar full time eigen stalling <3

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:33

Zo hee, dat heb je knap voor elkaar! Fijn dat je ook al vaste klanten hebt. Dat belooft een goed nieuwjaar!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:03

Ziet er top uit! leuk zo'n overzichtje.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:05

Leuke samenvatting, geniet ervan!

TE KOOP: Woonboerderijtje op de Veluwe met paardenstallen, een paddock en weiland
<3 Wonen op de Veluwe met paarden aan huis? Ons leuke huis staat te koop! Klik voor de link naar FUNDA <3

Laurievc
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-19 14:49

k_m schreef:
Je bent top bezig!! Eerste keer dat je u ideeën begon te vertellen, dacht ik toch een beetje, die is zot! Maar zie is waar je nu staat. Top bezig en iedereen mega tevreden. Op naar full time eigen stalling <3

Zot ben ik, dat ontken ik niet :+

Bedankt voor alle lieve reacties! Genieten doe ik zeker :)

matespony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:40

Mooi overzichtje!

Keep calm and love horses!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:21

Jij hebt het echt super voor elkaar hé Laurie, ik zit even niet op bokt en moet je is kijken! Super tof en nog heel veel succes toegewenst!

Gediplomeerd ORUN instructrice!
There comes a point in every rider's life when he wonders if it's all worth it. Then one look at the horse, and he realizes - it is

Laurievc
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-19 19:19

vilouma schreef:
Jij hebt het echt super voor elkaar hé Laurie, ik zit even niet op bokt en moet je is kijken! Super tof en nog heel veel succes toegewenst!

Vet lief *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie