[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

SparkYY_8

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:29

Gefeliciteerd jabadabba en keresa!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:58

Gefeliciteerd keresa !!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:53

Gefeliciteerd Dakario!!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:27

Gefeliciteerd brusi!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:41

Gefeliciteerd Milanlover! :)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:43

Fleuribelle Y;(

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:51

siko schreef:
Mooie lijst. Ik heb enkel nog handdoeken en een emmer :')

Kun je de overige 'medische' zaken bij een drogist kopen? En hoe komen jullie aan een drinkfles voor dieren?

Ik heb van die spenen bestelt bij de aliexpres, geschikt voor lammeren en veulens. Vond ze eerst heel klein toen ze binnen kwamen (in vergelijking met een kalveren speen), maar koeien hebben natuurlijk ook veel grotere spenen dan paarden whaha! :')

Er zit dan geen fles bij, maar je kan ze gewoon op een drinkfles voor mensen draaien (Spa blauw flesje ofzo, cola fles als je veel dorst heeft :p).

Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:51

@ Astrid, hoe herken je in jou foto dan de red-bag? Ik zie niets namelijk dus als het mijn merrie was geweest had ik een dood veulen ben ik bang :')

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:33

Gefeliciteerd happie en Luna!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:19

xLisanneP1 schreef:
Caesar schreef:
Lisanne; weet je zeker dat je shetlander nog dragend is? Ze toont totaal niet buikig op deze foto's.

Over melk testen; ga niet aan die spenen trekken. Ze zitten niet voor niets nog dicht. Is voor bescherming! Test alleen als je vocht aan de speen ziet hangen....

Ja, we weten het vrij zeker. We voelen het veulen vaak nog in de buik. Hier een betere foto van de buik. (dik 1 week geleden al)

De moeder van Isabella was altijd ook redelijk slank (op de buik na) aan het einde van de dracht, omdat ze alles aan het veulen gaf.

Mijn eerste gedachte was indd ook of ze wel drachtig is.. Ze lijkt op alle foto’s nog vrij slank voor haar draagtijd en is ook al erg ver over datum voor een shet... het “veulen” voelen hoeft ook geen garantie te zijn dat het goed zit heb ik in dit topic al ervaren... heeft ze al uier?

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 07:23

Jaaa! Nieuwe veulentjes :)

Gefeliciteerd Fotsy, Veronique en Max!
@ Max, beter gemist en dat alles goed is gegaan dan dat je erbij staat en dat het foute boel is denk ik maar :p

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 06:54

Gefeliciteerd redd!!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 06:26

Gefeliciteerd iersas!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:32

Hoi allemaal!

De afgelopen maanden heb ik trouw meegelezen en iedereen gefeliciteerd, maar redde ik het niet om actief te reageren op alle verhalen. Vanaf nu wil ik dat graag wat beter gaan bijhouden, aangezien het hier richting de eindstreep begint te gaan en ik merk dat de behoefte groeit om vragen te stellen aan jullie. Dan is het ook zo eerlijk als ik netjes ook op alle andere verhalen van andere reageer, dus bij deze een mijn eerste bijleespost van de berichten van gister en vandaag :)

Tirzasahara10 hoeveel nachten ben je al aan het waken? Nog geen luciferstokjes nodig voor je ogen? :P

Laylah2002 en Dieuwke hopelijk duurt het niet lang meer voor haar…. Ik volg jullie topics ook en zit vol spanning te wachten op jullie gouden veulentjes :)

Fijn dat het langzaam beter gaat WietskeK, lijkt me erg moeilijk dat je het veulen niet helemaal kan knuffelen, ze zien er altijd zo knuffelig en zacht uit!

Al_Zawraa ik heb je verhaal gevolgd, wat super sneu dat de opstart zo moeilijk ging maar tegelijkertijd ook een enorme opluchting denk ik dat het nu wel beter gaat, weer een zorg minder! Het is wat, dat fokken….

Knap paard Tinniie, maar die heeft ook veel tijd gehad in de baarmoeder om afgemaakt te worden whaha!

Kabayo knappe zilver, ik volg je topic ook al :)

xYaartje, Voyou, AstridJ, Fotsy, Cioccolato en Max66, wat een rijkdom! Super schattig filmpje Astrid

Stal_HD, Riv_Q, BusyMissy, Lauraax, Laurievc, Diertjec, Corinadrenth, Jael89, Miekies0710, Siptje bij jullie begint (of is) het ook spannend te worden! LEUK!! Laurievc en Celestex ik geloof dat niemand het precieze antwoord weet op die vragen :P Gekke merries met hun gekke draagtijden… Jael89, die lijkt wel drachtig van kingkong zeg!

Welkom terug Dustinlover :) :+: En Alicelover, hopelijk voel je je snel beter…. Fijn dat er in ieder geval een stijgende lijn in zit.

Wij zitten inmiddels op 295 dagen dracht. Mijn merrie is maiden maar de veranderingen beginnen wel overduidelijk te worden! Dik buikje maar vooral ook veel uierontwikkeling de laatste week, daar zou ik graag jullie mening over willen horen: is dit normaal?? Na een dagje in de wei is het uier nog redelijk gevuld, na het rijden loopt ie helemaal terug/leeg.

Afbeelding

Verder rijden we nog zo'n 4 à 5 keer in de week. Stap en draf gaan moeiteloos, galop wordt lastiger (ze wordt sneller moe, logisch, dus die slaan we ook vaker over). Ze glimt als een spiegel, heeft appeltjes en staat verder lekker hele dagen in een wei vol gras. Ook Daisy-tv is afgelopen weekend geinstalleerd dus we kunnen alvast beginnen met spioneren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:03

Gefeliciteerd Corina!!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:20

Gefeliciteerd siptje!!!!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:39

Hihi fijn dat ik niet de enigste ben die het niet altijd meer bij kan houden :P Hieronder een bijleespost van de afgelopen 2 (!!!!) dagen, kan je nagaan hoe snel het gaat!!

Tirzasarah10 Fijn dat ze dan na zoveel slapeloze nachten eindelijk geboren is! En ook knappe plaatjes van Siptje en Corinadrenth, gefeliciteerd (volgens mij had ik dat al gezegd haha).

Knolselder, wat een schatje zeg! Mooie foto’s met je verzorgster :) Iersas, logisch dat je even moest bijslapen, ook een heel leuk veulentje!

xLisanneP1, gefeliciteerd met het veulentje van je vriend! Jammer dat je eigen merrie nog niet bevallen is… Misschien steekt het aan? Heb je de DA al gecontacteerd om te controleren? Ik zou me echt zorgen maken dat ze zover overdraagt voor een shet…

Cupido1996, BusyMissy, Mieskies0710, Brigitte_D en _Karin laat het waken maar beginnen!

Bij jou merrie zit inderdaad ook vooruitgang in het uier Seven! Spannend, en ze is al veilig dus kom maar op zou ik zeggen! :) Mooi uier al Luna2006!

CP112 ze maakt het wel spannend met die harsjes steeds zeg! Misschien even een wortel bij de uitgang hangen?

Imre, dat mag ook wel eens, over de 340 dagen lijkt me qua geduld erg lastig haha :huil: En bij jou indd ook Lauraax, overdragen lijkt me zenuwslopend haha! Zeker als ze ook nog niet echt aanstalte willen maken met hun uiers… Mer1980, voor jou dus ook het 340+ vooruitzicht??

Angelpamwat lastig! Beter het zekere voor het onzekere..

Laurievc dat is goed nieuws :) Nog even spannend dan omdat ze nog best even moet tot veilig…

Melaniekyano, leuke plaatjes :)

Mooie foto’s vouyou en Al_Zawraa! Knappe pepper Eilinora, en mooie merries Diertjec en CubaLibre! Mooie rond buikjes al! Helemaal klaar om knappe mama’s te worden.

Ze heeft er nog niet echt zin in Laylah2002, mijn geduld zou ook allang op zijn haha!

Spannend Kabayo en Juval, het einde is in zicht!

Tinkerbellz ik snap je helemaal… Zo vanaf de foto’s lijkt het wel mooier te gaan staan maar wat een zorg zeg!!

Candalisa, gelukkig maar haha! Zou wel echt balen zijn als ze toch vannacht stiekem was gegaan.

Hier de afgelopen dagen wederom toename in het uier... vanochend (geen foto gemaakt) was het spleetje van het onderste gedeelte nog meer weggetrokken... moet ik me zorgen maken?

Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 06:29

Gefeliciteerd met de 2 knappe veulentjes :)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:57

Succes baudyh (en alvast een klein beetje gefeliciteerd :) )

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:21

Eventjes bijlezen :)

Candalisa en Alicelover grappig om te zien/voelen! Die beweging in de buik! Maakt me ook alleen maar nieuwsgieriger wat eruit gaat komen.

Laylah2002 Ze houd het wel spannend zeg! Hopelijk duurt het niet te lang meer..

Imre die heeft een mooi bescheiden buikje :)

Imre, Corinadrenth, als het veulentje ’s nachts binnen kan of op een beschutte plek kan liggen zou ik geen dekentjes meer doen.

Riv_Q, haar uier kan inderdaad nog een beetje vullen :) Fijn om te horen dat jou merrie ook al lekker op tijd begonnen is, stelt me gerust haha!

BusyMissy dat is goed nieuws, het einde is in zicht. Wel een geruststelling lijkt me dat je het veulen dan zo ziet/voelt bewegen. Hopelijk komt er een einde aan met een vlotte bevalling!

Baudyh, gelukkig is het goed gekomen en kan je gaan genieten.

Welkom BianCatjee, Fenne en teuntje_v!

Spannend Diertjec, Markies0710, Brigitte_D, Eef_Bam, BlackBeautyZ, xPenny en laauraax!! Hopelijk laten ze jullie niet telang wachten :P

Juval, wij lopen (op een paar dagen na) aardig gelijk :)

Kabayo en Rubi_, nog even geduld en dan kan het waken beginnen!!

Chrlooott, die ziet er indd wel aardig drachtig uit! Spannend hoor, wat een gekke situatie :P

En natuurlijk gefeliciteerd met de knappe veulentjes Tirzasarah10 (mooie naam!), CP112 (leuke kleur, ben benieuwd naar de uitslag), baudyh, Lisanne, Stal_HD, Orchidee96, en ik zie ook veel foto’s van knappe veulentjes voorbij komen (teveel werk om iedereens naam erbij te zetten haha), blijf lekker spammen allemaal!! :)

Wat betreft bekappen, wij laten de ijzers hier 3 weken voor de 340 dagen grens verwijderen en dan worden de hoeven nog even nestjes bijgewerkt (maar geen grote bekapsessie zegmaar).

Hier hebben we de magische 300 grens bereikt! En vanochtend weer toename in het uier t.o.v. twee dagen geleden… Het is nog wel zacht, ik kan het indrukken, dus dan zal het wel normaal zijn. Verder geniet paard nog lekker op de wei met veel gras :)

Afbeelding

Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:08

Gefeliciteerd imfe en Brigitte!! :)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:09

Vruchtbaar nachtje!! Gefeliciteerd allemaal!!! :)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:51

Ik heb geprobeerd het weer bij te lezen maar het is echt niet te doen :')

Daarom iedereen gefeliciteerd met jullie knappe veulens! Een heuze baby boom de afgelopen dagen. Super leuk!

Verder even een ego-post-vraag:
De afgelopen week is het uier van mijn merrie weer flink toegenomen, in overleg met ze DA ook besloten haar een weekje eerder open te zetten (ze is dichtgezet). Ze is 310 dagen drachtig. Wat vinden jullie van haar uier?

Afbeelding
Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:41

whahahah vulina :P

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 06:02

Gefeliciteerd laylah!! Wachten wordt beloond :) Wat spannend zeg!!