[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:16

Schattig XYaartje :j

Hij doet het super! (Shet veulen is ook al helemaal thuis, dat is wel een brutale aap trouwens.) Maar erg blij met hoe hij zich ontwikkeld en hoe stoer hij is. Hij blijft niks achter en is nog steeds even speels en lief. Hij is verkocht aan een paarden veearts, dat vind ik nu toch wel fijn. Als hij straks naar hun vertrekt komt hij in ieder geval top terecht. Afbeelding

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:17

Goed te horen vulina

Ik heb een watje dan in vergelijking met jullie veulens, natuurlijk tussen vijf merries als klein hengstje dan moet je wel braaf zijn. Hij staat ook vol schrammen en plukjes haar dat ontbreekt. :')

Super Jackal Whiz x GP Mister Dual Jac - 6/04/2020
Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:22

haha goed om te horen dat er meer doerakken zijn... het is maar goed dat hij straks lekker tussen de andere veulens mag gaan lopen dan. Leuk om te zien dat stoeien van Isaac Yaartje :Y)

Dat is fijn Vulina, en inderdaad een topplekje zo te horen!

Laylah2002

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:35

gelukkig lijkt die geen last te hebben van de hechtingen.

mijne staan helaas alleen met zijn 2e op de wei moeder en veulen, het paard wat er bij stond is in een andere wei gegaan, en in de andere weides zijn alleen de draden boven langs dus ik ben zo bang dat die er onder door gaat ofzo.... dit is de enigste wei met de draad er onder, gelukkig gaat hij in november/ december een groep in met gemengde leeftijden!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:09

Vulina, heerlijke foto <3 , zo te zien hebben ze het goed naar hun saampjes. En zeker heel fijn dat je weet dat hij goed terechtkomt. Hoe vlot dat ze veranderingen accepteren ook hè.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:13

Afbeelding

Kleine kindjes worden groot. Oxbow gaat ons van de week verlaten. 5 mnd alweer.

De veulens van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon),Oxbow G.W ( Imposantos x 00 Seven), Orion G.W ( Icellie x Tendens) en Ober G.W. ( Hertog Jan x Sander) 4 hengsten dit jaar!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:36

Ik heb weer een tijdje stil meegelezen maar te druk gehad om te reageren. Ik was heel erg druk met het regelen van de huur van een stuk grond. Het was allemaal al besproken maanden mee bezig geweest nu moesten we alleen nog het contract krijgen. Kregen we vandaag een mailtje met we hebben slecht nieuws we komen het persoonlijk toelichten... nouja je raad het al huur kan niet door gaan... Ik heb maanden lang mijn best gedaan zoveel tijd in gestoken en nu op het aller laatste moment is het weer gezeur. Er is weinig leuks aan. Mijn merrie had ook nog een dikke ontsteking in haar hoef gehad en is heel erg afgevallen. Positieve Zaar is super gezond, top karakter en groeit enorm hard! <3
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:48

Vulina, niet te hard roepen hoor! Ze vinden zichzelf vooral heel erg stoer en totaal niet schattig :j .
Wat fijn dat hij het goed doet en dat hij straks naar een super huisje gaat! Blijft het Shet veulen ook bij jullie of gaat hij met hem mee als maatje?

Ja, Shetjes staan er om bekend dat ze heerlijk brutaal zijn. Ken er alles van haha _O- . Werk dagelijks met die kleine doerakken. Elke dag weer een feest en altijd afwachten wat ze nu weer voor geniale plannen bedacht hebben. Een hoop humor hebben ze ook. Zijn echte clowns!

Heb vooral mijn handen vol aan Jenny op het moment. Halster om doen in de grote wei is nog een no go, maar oefenen in de kleine wei gaat dan wel weer goed, dus dat doen we maar even zo. Meelopen daar en tegen gaat dan wel weer zonder problemen. Shetjes ook :') Normaal kan ik bij veulens nu toch al zonder problemen het halster om doen, maar er moet toch altijd weer een uitzondering op de regel zijn haha!

Riv, ja he! Af en toe probeer ik hem ook aan te sporen, maar dat is vijf minuten leuk voor hem en dan is Isaac er alweer klaar mee _O- .

Wormenkuur heeft die vandaag ook gehad en met 5 minuten zat die er in. In het begin was het: "Nope, ik wil niet" en vervolgens: "Okay, vooruit".

baudy, aw tijd vliegt inderdaad dan! Geniet nog even van hem!

tirzasarah, balen van het weiland zeg! Heb je nog andere opties waar je evt. kan huren?

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:19

xYaartje schreef:
tirzasarah, balen van het weiland zeg! Heb je nog andere opties waar je evt. kan huren?

Omdat er in de mail al toegezegd is had ik mijn andere optie afgezegd...
Per 1 oktober had ik afgesproken weg te gaan.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:42

Heerlijk die brutale hengstjes. Leuke filmpjes ook dames! Mijn merrieveulen kan er ook wat van betreft mama treiteren.

Vulina, wat fijn dat ze het samen zo goed doen. En een heel fijn nieuw plekje straks. Snap wel dat dat een hele opluchting is!

Baudyh, alweer een die het nest gaat verlaten. Ze worden ook veel te snel groot. Heb je nog wat gehoord van Oscar? Doet hij het goed in de opfok?

Thirza, wat vreselijk balen!
En nu? :(:)

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:46

Hier godzijdank nog altijd een fit veulen. Alleen de wond wordt nu de hechtingen zijn gesprongen er niet mooier op. Maar mijn da heeft goede moed en beloofd nog steeds dat het goed komt. Vanwege mijn onzekerheid en daar de betere middelen blijven ze nog even daar. Het valt mij alles mee hoe ze de boxrust oppakken. Merrie is dat ook niet gewend natuurlijk, maar wordt er gelukkig niet anders van. Had wel even medelijden afgelopen dagen. Was tussen de buien door zulk mooi weer.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:34

alicelover schreef:
Hier godzijdank nog altijd een fit veulen. Alleen de wond wordt nu de hechtingen zijn gesprongen er niet mooier op. Maar mijn da heeft goede moed en beloofd nog steeds dat het goed komt. Vanwege mijn onzekerheid en daar de betere middelen blijven ze nog even daar. Het valt mij alles mee hoe ze de boxrust oppakken. Merrie is dat ook niet gewend natuurlijk, maar wordt er gelukkig niet anders van. Had wel even medelijden afgelopen dagen. Was tussen de buien door zulk mooi weer.

Fijn dat ze bij de dierenarts kan blijven! Geeft net iets meer rust. Vergeet ook niet dat bij jonge dieren heel veel nog onwijs mooi geneest.

alicelover schreef:
Thirza, wat vreselijk balen!
En nu? :(:)

Volgens de vrouw van de gemeente 'erg vervelend maar gelukkig schijnt de zon' _-:(
Ik moet keihard op zoek naar een oplossing. In uiterste nood kan de merrie in onze tuin met een shet... maar dat zou betekenen dat ik nu de hele tuin moet gaan ontruimen en zand bestellen en noem maar op. Morgen ben ik gelukkig vrij en wil ik nog even de chef van deze mevrouw spreken want dit kan echt niet.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:47

Baudyh, wat is Oxbow toch een leukert, toch altijd even slikken denk ik.

Tirza, wat ontzettend kl.... al due verspilde tijd :(:) Hoop dat je nog iets jan bereiken daar. Mooie foto van Zaar en idd groeit goed :)

Yaartje, gelukkig een kleintje handiger in de houtgreep te nemen.

Alicelover, buien??? Stuur is wat naar hier, kurkdroog. Ze is in goede handen en hou moed had je al een topic doorgestuurd ;) .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:53

Jobamara, dat valt nog vies tegen. Die kleintjes zijn echt ontiegelijk snel (en ik te langzaam in Jenny haar geval). Ze weet precies hoe en wanneer ze het kan doen. Dat moet ik nu echt voor gaan zijn :j .
En in een groot weiland is het helemaal een uitdaging. In de kleine wei gaat het inmiddels gelukkig wel goed. Daar kan ik het halster zo om en af doen. De grote wei is het probleem nog. Daar heeft ze te veel ruimte en dat weet ze.
Dat word nog even door oefenen zodat we het halster ook in de grote wei om en af kunnen doen. Het is wat dat betreft wel een hele slimme dame (en een leuke uitdaging). Leer weer een hele hoop van haar!

In het begin, toen ik het halster voor het eerst bij haar om had was ze zo beledigd dat ze er van ging bokken/gekke sprongen maken en tegen haar vriendinnetje aan steigerde _O- .

Isaac doet het wel super goed, gelukkig! Halster om en af doen gaat zonder problemen (al probeert hij nu ook de grenzen een beetje te testen, maar minder erg als Jenny). Ook meelopen gaat al de goede kant op. Isaac leert echt ontzettend snel :D .

Tirzasarah, Hopelijk komt er op tijd nog een oplossing voor je!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:07

Jobamara stuur ze nu jou kant uit. Ben ze na vandaag wel weer zat. :+

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:12

Thirza, volgens mijn da komt het ook wel goed en daar heb ik ook wel vertrouwen in. Maar wordt een lang traject voor alles gaaf en netjes dicht is. Hoop voor de kleine dame dat ze zo fit blijft tijdens het herstel.

Hoe is het gesprek vandaag gegaan? Heb je nog wat kunnen bereiken? Echt zuur dat ze ineens afhaken. :(:)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:44

alicelover schreef:
Thirza, volgens mijn da komt het ook wel goed en daar heb ik ook wel vertrouwen in. Maar wordt een lang traject voor alles gaaf en netjes dicht is. Hoop voor de kleine dame dat ze zo fit blijft tijdens het herstel.

Hoe is het gesprek vandaag gegaan? Heb je nog wat kunnen bereiken? Echt zuur dat ze ineens afhaken. :(:)

Nee niks ku nnen bereiken... ze zijn nooit van plan geweest het aan mij te verhuren de medewerker heeft een fout gemaakt en verder is het mijn probleem. Gisterochtend ben ik met een zak mest naar het gemeentehuis geweest om in iedergeval iemand te kunnen spreken. Ik heb hun vermeld het er niet bij te laten zitten en juridische stappen onderneem. Daarna ben ik thuis terug gebeld en willen hun volgende week een gesprek aan gaan. Waarover weet ik niet want ze zijn duidelijk geweest dat dit mijn eigen probleem is omdat er niks getekend is...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:01

Even vraagje.

Merrie heeft mooi rond buikje. Kont is niet overvet en mist natuurlijk spieren. Ze staat nu op zom 4 kg brok per dag eet ze samen met veulen. 2 kg slobber ook samen en k beperkt hooi.
Zou t brok wat minder kunnen?rond november wil ik veulen eraf halen dan is t 6 maand

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:04

Wat krijgen sommige merries toch veel eten zeg. Hier 2 x per dag een halve muesli en onbeperkt hooi en gras meer niet. Orphelia slaapt inmiddels in de box naast mama al een paar weken maar elke morgen spuit de melk eruit bij de merrie.

Wat gaat de tijd toch hard. Nog even en ze zijn allemaal gespeend.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:24

De melkproductie wordt overdag in stand gehouden, dus dat het er 's nachts uitspuit is logisch. Ze drinken wel 2 liter per keer hè ;)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:24

Veel ruwvoer het beste. Ben altijd zo verbaasd hier durf ik geen foto te plaatsen van de merrie, dan denkt iedereen dat ze drachtig is _O- en ook mer veulen viel ze niet echt terug die heeft er 8 mnd bijgelopen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:29

Sommige merries leveren véél meer in dan anderen. Ik heb bv 3 merries op zelfde stuk land, 2 dik en 1 wordt nu slanker. Ze was gelukkig vrij dik, dus niet zo erg..

Ook een stel Friezen, 8 bij elkaar. 1 had keizersnede dus redelijk logisch niet mega dik en 1 viel ook af, rest dik. En nu ineens groeit die ene ook weer hard..

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:32

Ik verbaas me ook af en toe enigszins over wat sommige merries krijgen, maar als ze het nodig hebben :)

Merk dat El het super goed doet op 24/7 gras en 1kg brok per dag. En sinds ze dag en nacht op de wei staat komt ze ook weer een beetje bij :)
Zal vanmiddag of vanavond eens foto plaatsen van hoe ze er nu uit ziet

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:44

Ik heb Saeunn op ruim een kilo merriebrok, 80ml lijnzaadolie en bijna een emmer lucerne per dag, verdeeld over twee voerbeurten, met in de avond nog marstall force en een supplement tegen eczeem. Daarnaast staat ze 24/7 buiten, maar er staat niet veel gras meer. Ik hou haar met moeite op gewicht. En Saga groeit als kool. Tijdens kou (onder de 10 graden) of regen krijgt Saeunn 's nachts een deken op, zodat ze wat minder energie kwijt is aan warmblijven. Normaal krijgt ze twee of drie handjes ponybrok per dag, met een handje lucerne, haar huidige rantsoen is voor haar doen echt bizar veel.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:56

Ik wordt arm van wat Sal aam voer krijgt momenteel maar het is met haar altijd drama... zelf goed hooi bijgekocht bovenop wat ze op stal gevoerd wordt.
Daarbovenop krijgt ze fibrebeet, maislijnzaad brok, slobber, gesneden mais, merrie brok maar ze geeft echt alles aan haar veulens tis al geen dikkerdje nooit geweest maar zou ik minder geven wordt het een lopend skelet... als veulen eraf is gaat ze weer naar 2 schepjes musli per dag daar doet ze het goed op

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*