[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:06

Hier is de planning ook ongeveer castratie rond 2 jaar. Daarna mag hij weer lekker naar huis komen.

Blijft een knapperd Cubalibre!

Vanmiddag knuffel en snurkmomentje.... <3

En even rondje om zonder mams. Socializen met de buren..

Afbeelding

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:19

CL wat fijn dat het zo goed gegaan is. En zie haar nu staan in die grote box, de grote wereld in.

Ik zie er ook wel een beetje tegen op. De rit erheen vooral. Is maar 45 min rijden maar toch... zo alleen op de trailer. Don gaat 2e week van november ongeveer naar de opfok is de planning. Dan is hij 5 maanden en 3 weken oud.

Nu nog even heel erg van hem genieten... vandaag weer een wandelingetje gemaakt, over het viaductje en al onder een tunneltje door en hij geeft er echt niks om, zelfs een vrachtwagen liep hij zo langs, hopelijk blijft hij zo'n koele kikker. {:}

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:41

Nou inderdaad, 6 weken. Ben jaloers :wow:

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:00

Goed om te horen Yaartje, dat het beter met Jenny gaat en ze weer wat meer naar je toe trekt..

Knapperd ciocco!

Ik vind het zo leuk al die foto's. Ik herken nog precies alle foto's van toen ze net geboren waren met die blesjes en hoofdjes. En dan het verschil met nu <3

Hier ga ik gewoon weer op buitenrit en naar de bak 20 min verderop 4 keer per week. Aan het begin bleef er iemand bij Don maar nu is hij er aan gewend.

Ik heb hem paar dagen geleden (bijna) helemaal moeten wassen met anti itch shampoo omdat hij onder die vacht toch een beetje geïrriteerde huid had nog. Hij vond water altijd maar griezelig maar toen ik hem vastzette en met geduld en praten liet hij alles toe, de schat.

En daarna even in de stal snel een fleece van de shets ivm het afkoelen. Hilarisch gezicht en meneertje laat het allemaal maar toe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:16

Heb nu geen deken erop maar als het echt hele dag hoost en toen die paar nachten 2 weken geleden van 8-9 graden heb ik hem gewoon opgelegd. Had eerst het bilkoord eraf gehaald voor de veiligheid maar daardoor waaide hij steeds omhoog. Nu met een enkel bilkoord achter de staart langs en geen problemen gehad. Uier vinden ze sowieso wel te vinden en als hij goed aansluit etc. vertrouw ik het wel :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:00

Zoo die is knap AZ *D

De spruit hier is nu 4 maanden.

Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:09

Beterschap voor haar Diertjec, dat ze er maar zo min mogelijk last van heeft.. gelukkig krijgt Odin er niet zoveel van mee.

Wat een weer joh. Alles is blubber en nat. Best gezellig als je binnen zit maar qua paarden niets aan.

Hier staat de datum vast wanneer we Don naar de opfok gaan brengen. Donderdag 14 november. Dan is hij bijna 6 maanden. Zal wel even wennen worden voor hem dat hij nu naar een grote stal met stro gaat ipv 24/7 wei met schuilstal. Gelukkig gaan ze wel overdag lekker de paddock in. Nog even anderhalve maand genieten van hem

Meneer kan nergens maar dan ook nergens met zijn neus uitblijven :Y)

Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:49

Spannend BBz, ik denk inderdaad dat de trailer wel moet lukken. Die kleintjes zijn nog makkelijk te beïnvloeden als je rustig de tijd neemt.

Hier is Don bijna 5 maanden. Meneertje doet het goed, over bijna 4 weken gaat hij weg...

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:40

Hagelkruis, het scheiden is echt even een proces inderdaad, langzaam aan steeds wat langer alleen. Aan het begin even iemand die het veulen kan 'bespioneren' zodat jij met een gerust hart met de merrie weg kan.

Ja Brigitte, die van mij staat nog gewoon 24/7 buiten. Wel met schuilstal. Hij heeft door het koudere weer een enorm goede isolatie teddyvacht gekregen. Over twee weken gaat hij naar de opfok.

Hier de 'familie' bij elkaar <3

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:51

Zooo wat een knapperd Hagelkruis, sprekend beestje. En nee, hij blijft nog 2 weken en dan gaat hij dus wel naar de opfok... maar over 2 jaar mag hij terug :D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:28

Weet iemand wat soort paddestoel dit is? Ik heb al best wat gezocht maar lijkt nergens op. Dacht eerst bittere boleet omdat de grond bij ons vrij zuur is maar lijkt toch anders. Er waren happen uitgenomen door (bijna zeker) mijn veulen. Zet overal zijn tanden in. Heb ze weggehaald maar ben toch wel benieuwd....

Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:24

Dank voor je reactie! dan houd ik het in de gaten of ze nog een keer in het weiland omhoogschieten....

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:21

Ja zeker waar. Gelukkig blijven de andere paarden er vanaf en gaat die donderderstraal over 12 dagen al naar op de opfok :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:53

Zo die is gegroeid teuntje! :wow:
Ze zien er rond en gezond uit.

Zo leuk om te zien hoe elk veulentje zijn weg gaat. De 1 blijft nog even bij mams, ander is al weg naar de opfok of gaat naar een nieuw huisje.

Hier heeft Donovan vanochtend zijn eerste griepprik gehad en gaat hij donderdag al naar de opfok... nog 5 dagen :roll: (En inderdaad Hagelkruis, kan niet wachten tot hij weer lekker naar huis komt over 2 jaar :Y) )

Zijn zwarte benen en flanken heeft hij alweer omgeruild voor een bruine teddy vacht

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 14:11

Ik heb hem een maand geleden teruggehangen. Toen hij 4 maanden was.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:14

Ook hier is de 'kleine man' naar de opfok... hij liep vanochtend zo een wortel achterna de trailer op maar vond het rijden wel spannend aan het begin. Voor de rest deed hij het super.

Nu staat hij met een ander paardje en morgen gaan ze allemaal (9stuks) bij elkaar. Je kan wel zien dat hij door mijn kudde af en toe niet goed op zijn plaats is gezet. Hij heeft de eerste trap al te pakken door zijn drammerige gedrag. Gelukkig was hij hierna voorzichtiger... Dit zijn de laatste 2 hengstjes dus wel even spannend, de kudde is al best stabiel.

Merrie is super relaxed, wel vind ik dat strakke uier zo sneu. Morgenochtend weer even naar de opfok, ben benieuwd....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:18

Net al een appje gehad dat ze al samen staan met de rest en dat het super goed gaat. Ben benieuwd morgen :)

Schattig Diertjec, lekker in de wei. En morgen op bezoek, altijd leuk, je vriendje weer opzoeken.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:17

Oh heerlijk diertjec. Ook dat hij even laat weten dat hij nog steeds van zich laat horen haha.

Hier stond hij vanochtend goed in de groep. Wel nog vrij onderaan maar hij houd zich al wat meer gedeisd. Er is 1 vrij dominante in de groep die hij goed in de gaten moet houden

Lekker eten. Hij is wel de dikste in de groep. Qua vet en qua vacht _/-\o_

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:16

Sterkte dustinlover :(:) Y;(

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:27

Hier een grote nachtmerrie.
Vanavond gebeld door de opfok. Donnie is er niet meer. Met been en hoofd door het hek van de loopstal. Waarschijnlijk zijn nek gebroken.

Ben er helemaal kapot van mijn lieve ventje. Net 3 weken bij ons weg.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:36

Dank allemaal, doet mij echt goed.

Ik ben er echt ziek van. Het ging zo ontzettend goed, dit verzin je toch niet. Ben al zoveel van hem gaan houden in die 6 maandjes. Heb zoveel met hem meegemaakt en had gehoopt dit nog 20 jaar te mogen doen.

Rust zacht sproetenkopje ;(
Afbeelding

Riv_Q

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:13

Dankjulliewel voor de woorden allemaal. Langzamerhand kan ik weer wat meer afleiding hebben en wordt het al iets ietsjes minder rauw. De eerste 2 dagen dacht ik echt dat ik nooit meer vrolijk zou kunnen zijn.

Je gaat zoveel scenario's bedenken. Waren de groepen te groot? (9 hengsten) of de stallen te klein? Wilde hij vluchten of was het gewoon een spelenderwijs paniek incident. Ik ben die avond meteen heen gegaan om afscheid te nemen. Kon niet geloven dat het mijn Don was. Ik heb de volgende dag nog een appje van de mevrouw gehad omdat ze er niet bij was die avond maar sindsdien niets meer van ze gehoord. En dan zie je vrolijke facebookberichten over sinterklaas die op hun stal komt etc. Dan zit dat me wel onbewust een beetje dwars. Tuurlijk voor hun gaat het bedrijf door maar bij mij is de grond onder mijn voeten weggezakt toen ik het hoorde... Ik zal na zo'n ongeluk niet snel nog eens een veulen uit handen geven denk ik, puur uit angst.

Het zal nog een hele tijd heel lastig blijven. De hengstenhouder heeft mij meteen gebeld en bij haar kon ik ook echt even mijn hart luchten. Zij hebben ook al zoveel meegemaakt.... Ze hebben me het enorm lieve aanbod gedaan om gratis te herdekken. Daar ga ik deze winter rustig over nadenken nadat ik het een beetje een plekje heb kunnen geven.

Voor mii was het zo'n perfect mannetje en hij werd zo geliefd. Dat is moeilijk te omschrijven Y;(

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:46

Dankjewel Jpitty voor de link. Dit had ik inderdaad nog niet gezien. Super lief zeg. <3

Ja het kan inderdaad overal gebeuren. Het moeilijkste is dat je er niet bij bent en geen 'controle' over de situatie hebt. Je weet niet goed wie of waaraan je het aan moet verwijten en ik probeer te accepteren dat een ongeluk inderdaad in een heel klein hoekje zit. Ik hou me er wel echt aan vast dat het in een minuut gebeurt is en hij dus niet heeft hoeven lijden. Ik heb wel steeds dat telefoontje als een soort bandje in mijn hoofd wat maar over en over speelt. Dat zal helaas nog wel even blijven.

Goh Alicelover, dat is ook pittig. Op 13 maanden ga je er ook vanuit dat de situatie wel stabiel is inmiddels maar helaas kan er altijd wat gebeuren. Ik snap inderdaad dat je dat hebt bij het idee van een vol broertje of zusje. Ik heb juist een soort van eerbetoon gevoel tegenover Don. Niemand kan hem ooit vervangen natuurlijk, hij was voor mij echt een one of a kind.

Ja Vulina, zo zie je maar inderdaad. Hou je hem thuis om hem goed in de smiezen te houden gebeurt er daar iets... niemand ziet dat ook aankomen.

Ik heb in iedergeval staarthaartjes van Don opgestuurd. Daar wordt een mooi armbandje van gemaakt. Ook heb ik foto's laten afdrukken. Die komen ook overal en nergens te staan en te hangen. Voor nu vind het nog erg moeilijk om foto's en filmpjes te zien.

nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichtjes ;)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:47

Dankjewel Penny, Jobamara en Diertjec. Het gaat naar omstandigheden wel wat beter gelukkig. Heb hele mooie foto's laten afdrukken en die hangen nu mooi op een ereplaats in huis en op stal. Armbandje duurt nog even denk ik. Er stond 3 weken voor.

En penny, ik had de merrie zelfs nog gewoon in de wei toen Don werd afgespeend. Maar zij waren wel echt al gewend om elke dag gescheiden te zijn om te rijden of poetsen etc dus ze gaf er niks om. Ik ga met de bovenstaande antwoorden mee :)

Camino, het is een fijne plek met lieve stalhouders en heb er als je goed leest geen slecht woord over gerept. Vond je reactie ook wel wat hard, zeker met wat er op het moment gaande is. Je beschrijft zelf hoe 'k*t' zo'n situatie is.... Ik was een halfuur nadat het gebeurt was zelf al bij hem voor een laatste knuffel en een plukje haar te knippen en weet dus hoe het gegaan is. Heb het alleen gehad over het contact erna wat ik enigszins moeilijk vond.
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 12-12-19 18:08, in het totaal 5 keer bewerkt

Riv_Q

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:17

Ik snap het. Schrijven komt soms anders over en het kwam eventjes wat harder aan. Dank voor je uitleg nog eventjes. In dit geval is het gewoon een groot pech ongeval geweest waar niemand iets aan heeft kunnen doen..