[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:12

Jaa, nieuw topic! *\o/*

Ik ben er ook weer bij met Joan.
Ze zal weer geïnsemineerd worden met de zwemmertjes van Magic Power Special. Nu maar hopen dat het deze ronde wel lukt :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:35

Joan heeft dat ook gehad, dat niet synchroon zijn. Een heel seizoen mee weggegooid destijds :\
Ze laat haar hengstigheid ook nooit zien en dus moet ik haar laten scannen om te kijken hoe ze in de cyclus zit.
Wat ze wel nog steeds doet is melk lekken. Ze heeft totaal geen uier meer, het zijn slappe theezakjes, maar er hangt nog met regelmaat een druppel witte melk aan. Volgens de dierenarts die voor de kreupelheid kwam 3 weken terug, was het niet iets zorgelijks. Alleen als ze ook echt een behoorlijk uier zou hebben zou het een ding zijn.

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:52

Joan staat ineens knetterhengstig te zijn...Toch twijfel ik nog. Zal ik het nu doen of wachten op de volgende ronde? Het is diepvrieszaad en ik zal of haar naar Wolvega moeten brengen, of naar de Lingehoeve en dan zelf op en neer naar Wolvega om het op te halen...Twijfel, twijfel..AAAAAAAARGH!!! |o

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:04

Wat een knapperd DL, die gaat vast voor prachtige baby's zorgen!
Hopelijk kun je dmv hem de ellende met Harley een beetje achter je laten :(:)

AM_Horses gefeliciteerd *\o/*

Dat is wel balen Kabayo. Ik zou inderdaad doen wat Woogy zegt, nagaan wat de reden is van het slechte bevruchten. Dan kun je daar je uiteindelijke keuze op baseren. Joan heeft trouwens ook een cyste en is ook gewoon drachtig geworden, zelfs van de eerste inseminatie al. Dus het hoeft niet persé een probleem te zijn ;)

Ik heb besloten om toch een cyclus te wachten. Ik moest anders alles op stel en sprong zien te regelen. Nu kan ik in alle rust zorgen dat alles gereed is over 20 dagen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:33

Natuurlijk dekken ben ik ook geen voorstander van. Ik heb het vaak genoeg van dichtbij meegemaakt, zelfs hengsten begeleid met het dekken maar het is me toch een geweld hoor, pfff. Als het goed gaat en de merrie goed dekrijp is dan gaat vaak wel maar er zijn ook zat sukkels van hengsten die em niet eens fatsoenlijk kunnen richten en dan tig keer opnieuw moeten springen. Daar wordt de merrie ook niet gelukkiger van.

Vandaag komt de DA om op te voelen. Als ik goed geteld heb kan ze van het weekend geïnsemineerd worden.
Donderdag komt het zaad aan op de kliniek dus dan is het precies mooi op tijd :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:57

Zo, ik ben weer thuis.
Dierenarts heeft gevoeld en ze is al mooi hengstig *\o/* Morgen naar de kliniek en waarschijnlijk kan ze donderdag al geïnsemineerd worden

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:18

Kelly534Mooie hengst, ik ben heel benieuwd naar het veulentje volgend jaar!

WoogyYes!! Gefeliciteerd. Op naar een mooi veulentje

FotsyIs het inmiddels gelukt met het hele Duitsland verhaal?

Veel merries al geïnsemineerd zeg. Dat lekkere weertje van de afgelopen tijd heeft wel geholpen denk ik.
Joan staat nog te bakken op haar ei, ik heb in ieder geval nog geen telefoontje gehad dat het gebeurd is.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:46

Super dat het gelukt is Woogy!

Welkom Farahtjuh!

Joan is weer thuis *\o/*
Ze is gisteravond geïnsemineerd. Vanochtend is ze nog gecontroleerd en alles zag er goed uit dus vanaf nu 15 dagen duimen draaien :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:48

Ik betaal een vaste prijs voor de merriebegeleiding. Of ik nou 1x of 10x terug moet komen om haar drachtig te krijgen, het bedrag blijft hetzelfde. Met diepvries is dat iets duurder dan bij vers maar dat komt omdat ze 2x per dag moeten scannen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:13

Fotsy, Fijn dat het ondanks de tegenslag toch gelukt is!

AZ, dat is effe schrikken zeg. Het vruchtje zit meestal wel goed beschermd maar verstandig dat je haar toch nog een keer laat scannen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:09

Gefeliciteerd Tinne, dat is alvast 1.

SparkYY, dat is inderdaad balen. Volgende keer toch maar scannen denk ik?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:35

Gefeliciteerd AM en welkom Jael89.

Als je op 15 dagen scant, kan je dan al wat zien? Ja toch?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:15

Ze raakt verslaafd Woogy :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:33

Fotsy schreef:
Toch wel hoor woogy zie je bol :') grappig hoe jij alles beschrijft.
Hier wordt altijd op 15 dagen gescand en altijd bol te zien _O-
Ben benieuwd hier want 1 mei was ze af en op kliniekvoorschrift moet ik 15 mei scannen.
14 is net te vroeg maar daar zien ze wel al op of baarmoeder drachtig is of hengstig.

Ze is in de avond geinsemineerd op 26 april dus dan zou er komende vrijdag, de 15e dag toch wat te zien moeten zijn? Heel precies genomen is ze dan 14 dagen en 20 uur :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:46

Fijn Vulina en ook spannend met dat overzetten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:19

Nynkster, wat een knappe kerel zeg <3

Tinnie, balen zeg -O- Nu maar hopen dat ze de volgende hengstigheid wel een mooi eitje heeft. Zou het te maken kunnen hebben met het hengstig spuiten? Je was er al niet zo'n voorstander van..

Pretty, voor jou ook balen maar niet geheel onverwacht dus.

Imre, Joan heeft dat ook gehad. Ik had haar ook bij de hengst staan en niks. Ze bleek uiteindelijk een niet synchrone hengstigheid te hebben. Toen we daar achter waren was het seizoen inmiddels al om :\ Dus scannen is zeker geen slecht plan.

Welkom terug Murosch! Knappe mannen heb je op het oog :wow: Mijn voorkeur gaat uit naar Houston, ik vind dat Boudewijn wat kort in de hals oogt, maar misschien hoort dat bij het ras? Ik ben niet zo thuis in het Groninger paard.

kelly345, Yes! Gefeliciteerd *\o/*

Angelpam, dat is inderdaad een lastige maar ik zou het ook toch weg laten halen als ze drachtig is. Het risico is erg groot en je wilt geen WFFS veulen fokken toch?
Is toch gek hè, wij zitten allemaal te hopen dat onze merries drachtig zijn en jij hoopt nu eigenlijk dat ze juist niet drachtig is. Ik vind het oprecht klote voor je :(:)

Blaze nog even in spanning dus. Hoeveel dagen drachtig zou ze nu moeten zijn?

Jeetje Woogy :oo Verschrikkelijk. Ik hoop dat het weer helemaal goedkomt met Ebby.
--------------------------------------------------------------------------

Ik mag gelukkig wel goed nieuws delen, dat kunnen we wel gebruiken nu denk ik.
Joan is vanmiddag drachtig gescand *\o/*
Het is nog piepklein maar wel zo groot als je verwachten mag op 14 dagen. Dinsdag scannen we nog een keer om te kijken of het niet geresorbeerd is, aangezien het nog zo klein is

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:40

Ik duim voor jullie dat ze de nacht goed door gekomen is en dat ze helemaal zal herstellen :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:31

Angelpam, een moeilijke maar moedige beslissing. Ik hoop dat ze snel weer drachtig is en dat je volgend jaar een kerngezond veulentje mag verwelkomen :)

Woogy, zo uitvergroot ziet het er best behoorlijk uit :oo Gelukkig dat het op een "goede" plek zit. Oost, west, thuis best zal Ebba gedacht hebben :)

Rhino brrr. Van redelijk dichtbij meegemaakt (paard van een vriendin was getroffen maar heeft het wonder boven wonder overleefd) en het is verschrikkelijk.

Goed dat je nog een keer gescand hebt Eef, anders was deze hengstigheid voor niks geweest.

Heel apart Barb, ik ben benieuwd wat de uitkomst van de scan is.

------------------------------------------------------

Ik zit hier ook op hete kolen bij de telefoon. Vandaag word Joan nogmaals gescand om te kijken of het allemaal nog goed zit. Ze kon vrijdag namelijk niet goed zien of het een goed vruchtje was, het was niet helemaal mooi rond?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:38

Dat zou ook mijn drijfveer zijn om het weg te laten halen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:59

Helaas is het vruchtje van Joan verdwenen -O- Ze was wel echt drachtig want ze heeft nu pas weer een follikel van 2,5 en is beginnend hengstig. Donderdag opnieuw scannen en dan bepalen wanneer ze weer naar de kliniek mag om te insemineren

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:14

Yes Vulina, 2 drachtig. Wat fijn dat het overplaatsen gelukt is, lijkt me best zenuwslopend zoiets. Eerst hopen dat je merrie bevrucht is, spoelen en dan afwachten of het een goed embryo is, vervolgens overplaatsen en dan maar hopen dat de draagmoeder het aanneemt %)

FF, super zeg! Gefeliciteerd!

Imre, eindelijk dan toch. Nu maar hopen dat ze in 1x drachtig is.

Blaze, Joan wil ook niet lekker hengstig worden. Vandaag weer gescand maar het eitje was amper groter geworden. Ze heeft ook nog niet echt mooi oedeem op de baarmoeder. We vermoeden dat het komt omdat ze toch eventjes drachtig is geweest. De cyclus is door die kortstondige dracht veranderd en dat moet het lichaam even verwerken. Wellicht dat dat ook bij jullie het geval is.

O en hiep hiep hoera! Rudi is vandaag 1 jaar *\o/* Ik heb nu officieel een jaarling :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:31

Welkom Diertjec en gefeliciteerd met de dracht. Koliek brrr, altijd maar een eng iets, vind ik. Een merrie van een stagenootje van mij had dat ook enkele dagen na herdekken, wellicht is dat vanwege de innesteling, vrouwen kunnen daar ook goed buikpijn van hebben.

AM_Horses, wat een geweldig nieuws en lekker gelopen in de proefjes +:)+

Cheyenne, balen zeg. Hopelijk de komende hengstigheid wel een goede dracht.

Wat fijn dat het beter gaat met Ebba Woogy, dat geeft de burger weer moed.

Sparkyy_8 ook balen voor jou.
---------------------------------------

Nou we kunnen volgens mij bijna allemaal naar ronde 2 of 3. Bij Joan schiet het ook niet op. Gisteren maar weer gescand om te zien of het eitje al groot genoeg was... Het was amper gegroeid -O- Ik heb nu een injectie klaar liggen die ik morgen moet geven. Donderdag weer scannen en dan maar hopen dat ze eindelijk weer fatsoenlijk in haar cyclus zit. Door dat vruchtje wat er heeft gezeten loopt alles nu in het honderd :\
Laatst bijgewerkt door Noisy op 20-05-18 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:43

Kabayo gefeliciteerd! Dat is alvast 1. Heb je de fries al een keer laten scannen? Het kan zijn dat ze de hengstigheid niet laat zien, had Joan ook een tijdje. Heel handig als je wilt dekken.. :+

Angelpam, gelukkig. Op naar een mooi veulentje!

Eef93, Let's hope so :)

AZ, dat is inderdaad schrikken. Gelukkig was een niks ernstigs maar beter maar te vaak als 1x te weinig

Pretty, ik hoop niet dat er een hengstveulen op zit :=

-----------------------------------------------

Verstoorde relatie ben ik ook een beetje bang voor. Ik heb Joan maandag een spuit moeten geven om het eitje te laten rijpen maar ik ben daar niet zo bedreven in natuurlijk. Ze vond het niet bepaald fijn. Voel me kei schuldig dat ik haar heb geprikt en het pijn gedaan heeft :oo :oo

Ander fijn nieuwtje is dat ze weer helemaal hersteld is van haar peesblessure *\%/* We hebben de eerste drafrondjes er weer opzitten en het blijft mooi dun. Ik kan er in knijpen zelfs en ze reageert nergens op. Dus vanaf nu voorzichtig aan weer opbouwen *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:04

Hèhè, eindelijk weer even tijd om te bokken. We zijn aan het verbouwen en dus erg weinig tijd voor andere dingen.

Cheyenne, wat een mooie verrassing! Gefeliciteerd *\o/*

Voor de rest nog een aantal die zitten te wachten tot ze mogen scannen of insemineren.

Hier begint er eindelijk een beetje schot in de zaak te komen. Woensdag kan ik Joan weer naar de kliniek brengen en dan hopelijk tegen het weekend insemineren.
Het bleek dat ze nog lang een geel lichaam had waardoor ze dus steeds niet hengstig werd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:16

Kabayo schreef:
...

Noisy warm weer om te verbouwen. Wat word er verbouwd?
Hopelijk kan ze weer snel geinsimineerd worden.
...

Ja, lekker hè. Wij hebben schijnbaar patent op warm weer als we gaan verbouwen. Bij de schuur verbouwen 30+, bij de badkamer verbouwen 30+, bij de tuin 30+ en nu weer.
We zijn de keuken aan het doen. Compleet nieuwe en we hebben gelijk vloerverwarming aan laten leggen, dus de hele huisraad staat in de tuin. Ik heb het nu maar goed ingepakt met die code oranje, hoop dat het genoeg is := Staat ook nog een partytent overheen dus ik heb goede hoop.
Vanavond nog even nieuwe banden op de trailer en dan morgen op naar de Lingehoeve :)