[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:10

Ik kom me hier stilletjes ook alvast even melden.... is nog niet helemaal zeker dat we gaan dekken dit jaar maar er zit wel n hele grote kans in :)

Nog even kijken welke hengst (er zijn er zoveel!!!) enz maar de planning is er wel om dit jaar aan te dekken. Volgend jaar komt mn dan 3 jarige hengst terug vanuit de opfok en 2 paarden rijden (1tje dus zadelmak maken) ga ik vanwege gezondheidsproblemen niet halen. Dus zit t in mijn hoofd om mijn dame aan te dekken zodat zij dan n veulen aan de voet heeft lopen en dus zwangerschapsverlof heeft en dan kan ik wat meer bezig zijn met mn hengst.

Kruip dus braaf onder de meeleessteen totdat ik evt wat nuttigs te melden heb (als we aandekken dan word dat toch pas Juni).

Ik was CubaLibre ;)
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016/Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:41

Hier ook zeker wachten tot eind april/begin mei....

Onze combi dit jaar:

DG DRY JILL
APHA
2008
Zwart (EE/aa), rabicano
1.45
Afbeelding

X

GP Mister Dual Jac
AQHA
2008
Sooty Dunskin (Ee/Aa/NCr)
1.48
Afbeelding

<3

Ik was CubaLibre ;)
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016/Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:27

Ik rij ook gewoon door....

De 1e weken wat rustiger aan en op het laatst is het met rondhobbelen maar daartussenin train ik gewoon en ga ik ook gewoon op show als we dat zin in hebben ;)

Nu heb ik ook wel echt n werkpaard en die die je er absoluut geen plezier mee om dr stil te zetten of bijv naar het bos te gaan

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:00

Wat is intens?

Ik rijd en train gewoon door maar ik kijk absoluut wel naar mijn merrie en wat zij aangeeft... als ze nog goed genoeg is om mee op wedstrijd te gaan waarom dan niet?

Ik denk dat iedereen dat voor zich uit moet maken.... de ene merrie is de andere niet ;)

Mijn merrie doe ik er geen plezier mee om alleen maar op de wei te gooien, die wil gewoon graag en hard werken. Krijgt ook meer dan voldoende rust hoor en nee, de laatste maand tot 1,5e maand ga ik echt niet meer hard aan het werk met haar maar om nu maar meteen te zeggen: dan moet je er niet mee fokken vind ik ook wat te ver gaan.

Ik heb voor mezelf n goede reden om te fokken, is goed over nagedacht en zie dan tzt wel wat ze wel en niet wil ;)

Al mijn merries waren sportpony's waarbij we zo af en toe eens n veulen fokte... dat is natuurlijk ook n manier van je paard "vakantie" geven (al is in sommige opzichten het opvoeden van n veulen nog meer werk dan getraind worden voor de sport ;) ).

Fijn dat Kikkie hengstig is en zich liet dekken. Soms heeft de natuur gewoon even wat tijd nodig :)

Hier ondertussen ook de hengstigheid gespot dus nu aan het rekenen geslagen... denk dat ze half mei uit logeren mag, vind dat wel n mooie periode want wil niet weer n veulen in Maart krijgen (veel te koud en dan kunnen ze bij ons niet de wei niet op).

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:23

Ik voel me niet aangevallen hoor, Ik vind alleen dat mensen zelf moeten beslissen wat ze doen ;)

Is van mijn kant uit ook geen aanval naar wie dan ook!

Als dat zo overgekomen is dan spijt me dat!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:24

DL: met mn knappe bonte gaat t voor zover ik weet super (ben n schandalige eigenaar want ga dr bijna nooit heen).

absque_dubio: thanks, zelf ook nog steeds erg blij met mn stoere bonkie :)
Waar ik op hoop? Dat t gezond is natuurlijk maar verder zou n merrie wel erg welkom zijn omdat ik dan mn lijn verder kan zetten. Uiteraard heb ik nog wel meer dingen die ik zou willen maar ik ken mezelf en wil niet te ver vooruit kijken.

Eerst maar eens zorgen dat ze dragend gaat worden en dan kijken we wel weer verder ;)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:02

Gefeliciteerd AM!

Hier nog n weekje wachten en dan mag mijn dame naar het dekstation....

Vandaag moesten we naar de kliniek voor iets anders en daar stonden 2 veulentjes.... mijn merrie werd helemaal wild, bubbelen enz dus die is wel echt weer klaar voor n veulen van haarzelf ;)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:36

Fijn dat ze braaf was met dekken Woogy!

@Tinne: 1 van die merries op Arany zn lijstje/planning is de mijne :D

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:53

Leuk!!! Ga duimen dat Fierté haar eieren goed groeien ;)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:29

Hoop niet drachtige.... hopelijk de volgende ronde wel!

Hier mag mijn dame van het weekend naar het dekstation *\%/*
Nu met haar blessure komt t dus even dubbel zo goed uit dat ze dit jaar aangedekt gaat worden, ze moet sowieso nog n maand tot 2 maanden rust hebben (overvulde peesschede).

Voor mij komt t ook wel goed uit, na alle ellende vd afgelopen weken kijk ik er naar uit om weer eens goed nieuws te krijgen (hopelijk!) en daarnaast staat er voor mij n vakantie op de planning (eind Juni ga ik 3 weken terug naar waar we 2 jaar gewoond hebben (USA here I come <3 ).

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:34

De mijne staat nu geblesseerd maar normaal rij ik gewoon door, heb bij haar vorige dracht ook gewoon shows gereden :)

Mijn dame mag morgen naar het dekstation.... vanmorgen stond ze naar me te knipogen dus meteen het dekstation n berichtje gestuurd en nu haar morgenochtend daarheen brengen, dan word ze ook meteen gescand om te zien hoe haar ei ervoor staat :D

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:30

Goed nieuws seven!

Balen sparky, duimen voor de volgende ronde....

Hier net Jill achter gelaten bij het dekstation.... meteen gescand en er zat n mooi ei van 4cm dus wss maandag insemineren :)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:09

Jill is gister geinsimineerd.... even wachten tot ik het telefoontje krijg dat haar ei weg is en dan mag ik dr weer op gaan halen en gaan mijn 18 dagen (iets minder, ivm n andere scan die ook uitgevoerd moet worden) ook in :o

Fijn dat Lies er weer klaar voor is :D
Morena is knap!!!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:21

Jups Jill mag weer n rondje mama zijn.... nu om 2 redenen naast dat t gewoon leuk is om te fokken ;)

Ze staat nu geblesseerd en reden 2 is omdat Gentle volgend jaar naar huis komt en mijn lijf het niet leuk gaat vinden om 2 paarden per dag te trainen :)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:58

Gelukkig weet ik wel wat ze heeft en weet ik ook dat we nog wel n dikke maand bezig zullen zijn voordat ze weer n heel stuk beter is (overvulde peesschede).

Gentle komt pas volgend jaar in het voorjaar naar huis, dan heeft Jill mss net dr veulen of nog net niet ;)
Heb helemaal geen haast :)

Gentle staat inderdaad bij de eifelopfok....
Foto's van paar weken geleden:
Afbeelding
Afbeelding

@pretty: wat n trutjes zeg!!!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:41

Thanks!

Ik wil m zelf opleiden.... hij blijft in principe ook hengst ;)

Mijn dame is nog niet klaar, vanavond word ze nog n keer extra geinsimineerd... ze neemt het er maar van (vanaf vrijdagochtend hengstig). Morgen zal ze wel klaar zijn gok ik....

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:41

Gefeliciteerd!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:23

Mijn dame blijft nog n dagje extra op het dekstation staan.... follikel nog niet weg dus vanavond nog n extra lading zwemmers erin.

Dag 6 vandaag en normaal heeft ze n dag of 4/5 dat ze hengstig is.

Ze vind het gewoon veel te gezellig daar _O-

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:23

xPenny: de mijne vrijdag hengstig geworden, zaterdag naar het dekstation gebracht en toen had ze n ei van 4cm. Maandag 1e keer geinsimineerd en dinsdag ook nog omdat DA dacht dat ze die dag zou ovuleren.... niet dus want gister had ze nog steeds dr ei zitten (vergeten te vragen hoe groot die was!), dus gisteravond nogmaals geinsimineerd... nu dus afwachten of ze vandaag "klaar" is en ik haar mag gaan ophalen. De mijne is normaal ook altijd maar 5 dagen hengstig maar nu dus ook langer....

Zou het aan het weer liggen? Ik kan normaal de klok erop gelijk zetten wanneer ze hengstig word (incl de dagen dat ze hengstig is) maar dit is de 1e keer dat ze dus langer hengstig is....

Gefeliciteerd Woogy!

Dekmerries :')

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:20

Mijne staat weer thuis.... vanmorgen appje gekregen dat ze klaar was.

Ze is uiteindelijk 6 dagen hengstig geweest ipv 5.... nu duimen draaien en 7 Juni scannen, bij het dekstation zeiden ze 9/10/11 Juni maar ik moet de 7e toch naar de kliniek voor haar controle peesscan en dan maar meteen ook scannen op dracht. DA zei dat ze vanaf 14 dagen al genoeg kunnen zien dus doen we dat maar ;)

Weet niet of ze blij was om weer thuis te zijn... ze deed iig gruwelijk lelijk tegen haar buurman (En dat doet ze nooit!!!)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:39

Spannend Sparky!

Ik heb geen idee hoe snel je het zou kunnen merken aan de veranderingen...

Hier ook n maffe merrie (en die is pas net weer thuis), gisteren opgehaald bij het dekstation en thuis moest ze haar buurman meteen laten weten dat neuzen not done was en dat terwijl ze nog nooit lelijk tegen hem heeft gedaan!

Vandaag mocht ze weer voor het eerst sinds maanden de weide op en daar moest ze haar buurmannen (2 aan beide zijdes) ook echt even laten weten dat neuzen not done is....

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:15

Succes wings! Van mij krijg je geen kritiek, in de quarters en paints zijn er ook genoeg die 1 van de 5 panel ziektes hebben (de mijne is er daar ook 1 van) maar zolang je weet wat de risico's zijn en zoals in mijn geval n 5 panel n/n hengst uitzoekt is er niets mis mee. Ja, ik heb 50% kans op een drager maar gelukkig is n drager geen lijder ;)

Ik ga iig duimen dat ze snel drachtig is en dat de uitslag van de test jullie gerust kan stellen.

Mbt mijn merrie: ik heb geen idee waar die "last" van heeft maar zo bitcherig als ze gister en vandaag was tegen dr buurman(nen) is voor mij nieuw :D
Ach, de tijd zal het uitwijzen (nog 2 weken geduld hebben)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:30

Esmeralda ziet er goed uit met haar heerlijke slobbersnoet <3

Jill is ook pas getest toen ze al drachtig was van Gentle.... 2 weken duren dan idd lang maar ik wist toen ook nog helemaal niets van paints en hun ziektes ;)
Toen uit haar test bleek dat ze n drager was was dat even slikken maar ik weet nu ook gewoon dat ik er echt n 5 panel n/n hengst op moet zetten.

Ik draai voorlopig gewoon braaf mn duimen in de hoop dat we 7 Juni 2x goed nieuws mogen ontvangen :)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:49

Pssm1 zijn lijders idd....

Ik ben zelf nog geen hengstenhouders tegengekomen die perse eisen dat n merrie n/n is maar van ij rocky steeldust wist ik wel dat die anders niet dekt.

Succes courtjuh, hopen dat je nog op tijd bent!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:14

Jill had ook wat vocht in haar baarmoeder na het insemineren... die hebben ze ook oxytocine gespoten.

Hier nog n dikke week geduld hebben tot de scan :D
Merk nog niet echt dat ze anders dan anders is maar goed, ze is ook geblesseerd dus kan niet vergelijken met haar vorige dracht ;)

Ik was CubaLibre ;)