[VOLG] Gaat het lukken om onze merrie drachtig te krijgen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 16:40

goeroe schreef:
Handig zo'n dierenarts, bespaart je de kosten van het scannen. :+ Nee, ik herken het niet. Ik hoop wel voor jullie dat het raak is deze keer!

Dank je! Ik zet zelf mijn geld ook nog steeds in op het scannen

Om nieuwe dingen in je leven toe te laten, zul je soms eerst oude dingen los moeten laten.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 12:33

Wings_love schreef:
Ik zag het bij mijn merrie destijds wel heel goed. En nu overigens ook! Maar vooral in karakter merk ik het. Maar dat betekent niet dat we niet scannen hoor. Beter om zeker te weten :) Ik duim dat het pakt bij jullie!

Waaraan merkte jij het vooral?

Om nieuwe dingen in je leven toe te laten, zul je soms eerst oude dingen los moeten laten.

Louise74

Re: [VOLG] Gaat het lukken om onze merrie drachtig te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 12:34

Lief dat jullie allemaal mee duimen!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 14:42

Bedankt voor jullie reacties! Altijd fijn om tips te krijgen van mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten of zitten!
Vandaag had ze een eitje van 3cm, dinsdag komt de dierenarts weer en als het eitje zo doorgroeit waarschijnlijk dinsdagmiddag weer insemineren.
Je hoort wel eens dat er merries zijn die de hengst moeten zien, maar ik hoop dat het met KI gaat lukken.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 18:50

maralyn schreef:
Onze merrie is gisteren nogmaals geinsimineerd.
Eerlijk. Ik schaamde mij dood voor mijn merrie. BH wat was ze vies. De ruin hoefde op vijf meter afstand al te kijken.

We gaan wel redelijk gelijk op, blijf voor je duimen!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 18:52

Dinsdag geïnsemineerd en vandaag gecontroleerd of het eitje eraf was. Gelukkig weer op tijd geweest met insemineren. De dierenarts had het erover dat we eventueel haar konden spoelen, maar het is niet gebruikelijk om te doen omdat ze geen complicaties heeft. Iemand daar ervaring mee?

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 19:23

Zaterdag wordt ze weer gescand. Ik let dit keer bewust niet op veranderingen anders ga ik weer dingen zien die ze altijd al had en nu ineens opvallen . Ik ben nog iedere dag, al 10 jaar lang, verliefd op haar en ze wordt met de dag knapper en liever. Nu duimen op een mooi wondertje ☺️

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 18:41

maralyn schreef:
Ik duim mee

En heb jij al goed nieuws?

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 14:48

maralyn schreef:
Myke is op haar 18 e dag drachtig gescand!!!
Ze is nu poeslief en knuffelig. Maar ik heb het idee dat ze beschermd wordt door de andere dames

Gefeliciteerd!!!

Helaas is onze merrie nog niet drachtig. Maar we hebben nog een ronde te gaan. Gaan haar deze ronde naspoelen voor de zekerheid.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 08:25

Ze is drachtig gescand *\o/* *\o/* *\o/*

Over 14 dagen scan om te kijken of het hartje klopt. Ze heeft mooi 1 eitje, de grootte van drie weken dracht.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 21:46

Dank je wel!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 15:12

Dank jullie wel allemaal. Ik zit nog echt op een roze wolk, zo onwerkelijk dat het gelukt is. De 27e weten we of er een hartje klopt. Nog even duimen....

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 10:16

Dank je! Klopt ze is drachtig van Epke. Wordt een Felle x Epke veulen als alles goed gaat ☺️

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 08:37

Dank jullie wel allemaal. Ik zit nog echt op een roze wolk .

Dierenarts is net geweest en we hebben een prachtig hartje zien kloppen. Eind september komt hij weer om te kijken of het vruchtje er nog zit en om het geslacht van het vruchtje te bepalen. Dit is nieuw bij ons op de praktijk en ze doen dit tussen de 60 en 70 dagen dracht. Ik hou jullie op de hoogte en zweef nog even verder op mijn roze wolk.....

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 15:50

Maris_ schreef:
Wat leuk dat je geslachts bepaling gaat doen. Spannend!! Ben benieuwd.
Hoe duur is nou zoiets?

Alhoewel hier iemand op bokt een hengst zou krijgen volgens de geslachts bepaling maar toch een merrie kreeg :P dat is dan écht een verrassing haha

Dit jaar is het kosteloos op de kliniek, een soort proefjaar. Er is altijd een kans dat ze er naast zitten. Voor ons maakt het geslacht gelukkig niet uit. Maar wel handig om op voorhand te weten. Ze hebben 50% dat ze goed gokken

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 12:22

Dank je wel! Maakt ons idd niet uit, maar stiekem wel heel benieuwd naar het geslacht. Een naam voor een hengst weten we al, maar tips voor een naam voor een merrie veulen zijn welkom. De beginletters zijn K, J of L in 2019 voor het Friezen stamboek.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 17:30

Vandaag weer een scan gehad en grote kans dat we een merrie veulen krijgen. Maar wat wij veel belangrijker vonden is dat de kleine goed groeit en heerlijk beweeglijk was. We konden haar beentjes zien bewegen, nekje, hoofdje, alles was al te zien. Wat ongelooflijk bijzonder om te mogen zien. Vandaag zit ze op 64 dagen dracht, nog maar negen maanden geduld ☺️

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 08:14

Laylah2002 schreef:
mijne is ook al 4 maanden drachtig van Don cremello du bois

Wat leuk, prachtige hengst! Wordt het jullie eerste veulen?

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 11:33

Iedereen die het geslacht gokt heeft 50% kans om het goed te gokken.[/quote]

Klopt, maar gaat dat ook niet op voor geslachtsbepaling bij mensen? Hier waren twee dierenartsen die los van elkaar hetzelfde geslacht bepaalde. Ze legden nadien ook uit waaraan ze het konden zien. We zullen straks zien of ze goed gegokt hebben ☺️

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 14:00

Vandaag zit ze alweer op 193 dagen dracht. Ze krijgt al een aardig buikje voor haar doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 16:25

Dank je. Ze was van de week gevoelig voor vreemde luchtjes . Heerlijk die hormonen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 16:01

Nu 7 maanden drachtig, maar maakt toch al uier aan. Morgen voor de zekerheid maar een echo om een baarmoederontsteking uit te kunnen sluiten...

Afbeelding

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 10:31

Gelukkig geen afwijkingen aangetroffen bij het maken van de echo. Kleine was lekker druk. Wel blijven ze haar monitoren voor het geval we er te vroeg bij waren om al iets afwijkends te kunnen zien.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-19 14:19

Afbeelding

Een heerlijke gestrande walrus met een grote glimlach

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-19 17:49

Eind juni uitgerekend