[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:18

Wings wat super dat ze vrij is! *\o/*

Angelpam sterkte :(:)

Woogy kan geloven dat je hem toch begint te stressen.

Ocharme Diertjec duimen dat het snel morgen is.

Hier wordt Nikita vrolijk verder gedekt. Al mijn merries zijn dan gedekt en is het weer wachten. Alleen die van mijn schoonouders,haar veulen is straks 3 maand oud en dat was vorig jaar al een HEL om ze te dekken (maiden) maar nu met veulen nog erger. Aan de hand is geen doen,te gevaarlijk voor mij om er tussen te raken. De hengst is al aardig bang voor haar. Niet normaal hoe ze doet. Dusss ik laat hem savonds 15 minuutjes bij de kudde met de merries met veulens. Gisteren wou ie dus Nikita dekken die goed hengstig is. Dat zag madam de pismerrie en dat mocht NIET. Ze vloog erop af,hij sprong van Nikita en wou wegrennen,viel in al zijn haast en lag nog op zijn rug en madam sprong er als een leeuw bovenop :oo en beet hem in zijn hals. Hij kon niet recht. Ik ben er snel tussengekomen maar djeez. :wow:
Nog nooit meegemaakt. Ze bekijken het maar,ik laat mijn brave mooie hengst niet aan gort slaan door dat geschift beest. :=

Als ik het zo bedenk heb ik hier best wel een gekke collectie staan. _O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:57

Jammer AZ. :(:) ik snap dat je nu huiverig bent voor het natuurlijk dekken.
En inderdaad,ik laat mijn hengst liever niet aan gort helpen. Ook niet door mijn eigen merries trouwens,maar die zijn behoorlijk vriendjes met hem zolang hij gentleman blijft.

Cl we gaan duimen,succes!

Mijn merrie die al 2 jaar niet drachtig raakt en we het ei afgespoten hebben,moet ook hengstig worden deze week,of niet natuurlijk,...ben benieuwd.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:01

Heerlijk sommige merries. :')

Confidence? Ga ik eens moeten googlen. Maar met mijn eigen merries geen probleem hoor,als die goed hengstig zijn,dan komen ze zich op een blaadje presenteren. _O-
Alleen die vosse bonte knol. _-:( :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:44

*\o/* Gefeliciteerd,het is jou ook echt gegund!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:35

Gefeliciteerd Tinnie met jullie aankoop!

Noisy wat wordt hij al groot! Ik duim dat het nu goed op gang komt.

Diertjec bijna zover,succes!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:03

Diertjec wat jammer. :(:)

Milanlover wat fijn dat het nu wel gepakt heeft!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:04

Typisch dat ze dan piesen...
Laten dichtzetten misschien ook?

Gefeliciteerd Cio!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 06:43

Woogy ik heb hier daadwerkelijk een merrie staan die zich NIET wou laten dekken van ons toemalig hengstje. Ze konden elkaar wel opvreten. Ze is er nooit van gedekt. Nu met Cas geen probleem. :')
Dus het kan wel. Detail,het gaat om de moeder van de merrie die nu zo lastig doet! En dankjewel voor de link,ik had het al opgezocht.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:32

Hier lijkt Kikkie (pony van mijn profielfoto) weer hengstig te gaan worden. Dag 19 na afspuiten. -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:04

Ze ziet er inderdaad goed uit Milan_lover! Ik weet ook nog dat ze er minder uitzag toen jullie eerst probeerden.

Woogy hmm ja ik weet niet,is zij normaal ranghoogste? De merrie waarover ik vertel,is ook 20 nu,ze heeft nu geen veulen aan de voet en je ziet ze donderen van haar leidinggevende plek. Ik bekijk het ook een beetje met argusogen eigenlijk.

Ja,echt kak,ik had er goeie hoop op. -O- Ze staat in super conditie en voelt zich er ook naar. Ze werd wel licht IR getest deze winter na een episode met HB,dat kan de vruchtbaarheidsstoornissen veroorzaken. Ik had gehoopt dat we haar uit die cirkel konden trekken en ze volgend jaar de wei weer opkon met veulen, maar het zal zo eenvoudig nog niet zijn. Ze voelt zich nochtans zo goed nu, dat blijft het belangrijkste.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:37

Ik vind de kudde observeren ook echt super. Je leert zo veel uit hun gedrag.
Ik heb nog ergens een geweldige foto van toen een merrie met veulen gedekt werd in de kudde.
Tante Kikkie (die nu niet drachtig raakt,en toen ook al niet) ging zich scharen voor de nieuwsgierige veulens om te voorkomen dat ze te dicht bij de hengst kwamen en de merrie zich rustig kon laten dekken.
Fantastisch toch?

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:26

Dat gaat snel Diertjec! Succes maar weer! +:)+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:57

Sterkte Eef,snap dat jouw hoofd er dan even niet naar staat. :(:)

Hier stond de hengstige merrie gewoon rustig te eten uit de hooibak met de hengst. Ik heb hem haar eigenlijk nog niet zien dekken. Maar toch. Afwachten maar.
Ze toont ook niet mooi hengstig,ze ruikt niet of geen hele vieze achterbenen. Maar dat was voorheen ook al zo. Slechte hengstigheden denk ik.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:16

Dat zal vast prachtig zijn en zoals ze het graag gezien had. :(:)

Nynsker hij kan dat ook ruiken dat ze eigenlijk slecht hengstig is bijvoorbeeld. Sowiezo is zijn interesse in haar nooit overdreven groot,eerder voor de leuk en voor als hij eens zin heeft. _O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:37

Ja Eef_Bam maar dat wordt bij mini's nog niet vaak gedaan en de hengst is aan mezelf dus het kan maar zo makkelijk gaan. Mijn eigen merries laten zich prima dekken trouwens.
Succes met de 18 dagen wachten!

CL jammer dat ze niet drachtig is...Maar blessurevrij is zo mogelijk nog belangrijker! Op naar de 2e ronde.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:31

Spannend Fotsy morgen scannen!
Ja,haar ei werd inderdaad afgespoten. Ahja,we zullen zien,afwachten maar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:58

Fotsy gefeliciteerd! *\o/*
En een hoop anderen niet. -O-
Balen zeg...loopt toch nog niet hard hier in het topic.
Ik ben na 2 rondes niet drachtig bij mijn rijpaard van DA naar dekstation gegaan en zij kregen ze direct drachtig toen. Keer erop gewoon naar daar en direct drachtig.

Hier scannen ze niet inwendig helaas dus dat is geduld oefenen tot de uitwendige scan. Ik mag dit jaar wel proefkonijn spelen weer om te testen hoe snel we het kunnen zien op echo. :D

Heb nog niks aangehouden van deze hengst,te weinig merrieveulens haha.
Dit is onze 3e dekhengst maar ben deze nog lang niet beu. 8-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:50

Imre zou ik ook doen,geeft toch meer gerustheid.

Baudy jammer zeg,volgende keer beter.

Angelpam wat goed,gefeliciteerd! *\o/* Vruchtbare merrie idd.

Sparky dat klinkt toch wel goed! Spannend.

CL op naar de 2e ronde,zij vindt het dus niet erg.

Nou hier is Miss Draak eindelijk gedekt. Niet zonder slag of stoot hoor. Ik zie aan kleine dingen dat ze hengstig is,en als ik ze bij de hengst laat,is hij veel heviger en gaat er achteraan,terwijl hij er normaal bang van is. Dus we hebben even moeten helpen en Draakje in bedwang houden (wijzelf achter de muur voor eigen veiligheid) en meneer greep zijn kans.
Nu morgen nog eens zien of er wat te proberen valt. Vanachter de omheining daagt ze hem soms uit,maar als hij er dan bij kan,hangt ze de draak uit.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:55

Nope,hebben we ook niet,maar misschien wel eens nuttig om aan te schaffen. :')
Staart opzij gehouden,dat maakte ze ook al een stuk minder heftig. _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:43

Dankje voor de tip Suffie! _/-\o_

Dieuwke super,gefeliciteerd!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:10

Gefeliciteerd Luna,jij geeft me hoop voor Kikkie dat het toch nog kan na 2 jaar leeg. _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:49

Penny ook gefeliciteerd!! *\o/* En succes met de examens.

Luna ze is hier al eens van 1 sprong drachtig geraakt van Cas. Daarna 2 jaar niet meer en nu zijn we aan het 3e jaar bezig.

't Ging voorheen ook al eens niet direct,ik denk dat ze qua hormoonhuishouding niet zo goed zit.
Gisteren wou ik ze uit de hand laten dekken en ze plast,maar onze hengst heeft echt niet veel interesse in haar,hij heeft ze ook niet gedekt (zaterdag werd ze nog gedekt).

Dan maar Draak nog eens aan de beurt,was weer geen pretje,ik kwam een hand te kort om haar staart opzij te houden. :') Maar haar dekt Cas dus direct zolang ik ze maar in toom hou :+ ,dus daaruit kan ik concluderen dat zij toch echt wel hengstig is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:16

Super Milanlover!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:44

Vulina je bent er druk mee! Gefeliciteerd en hopelijk straks nog eens. ;)

Barb goed dat ze het nu weten en het te behandelen is.

Imre dat klinkt goed,spannend voor het scannen.

Blaze :(:) Jammer dat jullie het niet nog een keer proberen. Wel zorgen dat je zeker bent hoor.

Woogy aan het werk nu!! _/-\o_ :')

Courtjuh hopelijk verloopt alles vlot,tis snel weekend!

Hier gisteren nog eens Draak gedekt en mijn handen hebben het geweten toen de hengst er vanonder wou muizen en de koord door mijn hand gleed. :+
Maar het is gelukt.
1 merrie staat op het punt terug te komen (of niet) maar ik vind hem al op haar reageren dus ik weet het niet goed. Normaal altijd in 1x drachtig deze dus wel balen dan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:03

Pfoe CL moet het daar leuk zijn :')

Fotsy ik denk dat het ziekzijn meer kwaad kan dan de ab. Het is wel enorm momenteel al die ziektekiemen.

Diertjec/Penny hier ook een merrie 2 dagen serieus koliekerig geweest na de eisprong en zelfs da erbij gekomen. Ik dacht mooi niet dat die drachtig gaat zijn maar mooi wel als je het mij vraagt.

En ja lekker branden deed het! Dat is over maar nu blaren.
Merries...en dekperikelen,hier vindt je het allemaal dit jaar,dekmerries,draken en vluchtende hengsten,eisprongkolieken en niet volle merries,...kom dat zien,kom dat zien. :')