[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:46

Dankjewel Jpitty voor de link. Dit had ik inderdaad nog niet gezien. Super lief zeg. <3

Ja het kan inderdaad overal gebeuren. Het moeilijkste is dat je er niet bij bent en geen 'controle' over de situatie hebt. Je weet niet goed wie of waaraan je het aan moet verwijten en ik probeer te accepteren dat een ongeluk inderdaad in een heel klein hoekje zit. Ik hou me er wel echt aan vast dat het in een minuut gebeurt is en hij dus niet heeft hoeven lijden. Ik heb wel steeds dat telefoontje als een soort bandje in mijn hoofd wat maar over en over speelt. Dat zal helaas nog wel even blijven.

Goh Alicelover, dat is ook pittig. Op 13 maanden ga je er ook vanuit dat de situatie wel stabiel is inmiddels maar helaas kan er altijd wat gebeuren. Ik snap inderdaad dat je dat hebt bij het idee van een vol broertje of zusje. Ik heb juist een soort van eerbetoon gevoel tegenover Don. Niemand kan hem ooit vervangen natuurlijk, hij was voor mij echt een one of a kind.

Ja Vulina, zo zie je maar inderdaad. Hou je hem thuis om hem goed in de smiezen te houden gebeurt er daar iets... niemand ziet dat ook aankomen.

Ik heb in iedergeval staarthaartjes van Don opgestuurd. Daar wordt een mooi armbandje van gemaakt. Ook heb ik foto's laten afdrukken. Die komen ook overal en nergens te staan en te hangen. Voor nu vind het nog erg moeilijk om foto's en filmpjes te zien.

nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichtjes ;)

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:36

Neon, Riddles weg :(:) maar fijn dat hij een lief baasje heeft die nu al dol op hem is.

Riv, super lief van de hengstenhouder en ook dat je daar je verhaal goed kwijt kon. Gun jezelf even tijd om het een plek te geven, :(:) . En je hebt nog even om te kijken of je gaat herdekken, een eerbetoon aan Don idd. Sofie heeft weer een merrie drachtig van Caesar, zag een topic voorbij ko m en van haar. Je gaat er super mee om, en wat de andere ook zeggen, ze zijn nog zo onbezonnen dat een ongeluk zo is gebeurd en dat kan overal gebeuren.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:41

Riv Q, wat een nachtmerrie... echt heel veel sterkte met het verlies! Dit wens je niemand toe op zo’n manier |(

Ik kom weer even uit mijn meelees modus, afgelopen weken echt druk gehad met werk, diertjes en alles bij elkaar.

Volgende week weekend wil ik mijn veulen gaan afspenen.
Ik heb gekozen voor een ifor Williams trailer, zonder tussenschot, zodat veulen los in de trailer kan met veel stro als ondergrond en hooi, als een soort van stalletje. Reistijd voor de kleine is maar 10 min naar de opfok, dus dat valt gelukkig nog wel mee.

Alleen nu zei de pensioneigenaar dat hij mijn merrie dan 2 weken op stal wilt houden na het afspenen. Ben hier meteen tegenin gegaan en gezegd dat dat geen goed plan is.
Merrie is sowieso al erg nerveus als ze alleen moet binnen staan, maar ze moet vooral kunnen lopen Ivm het uier.
Ik heb gezegd dat hij haar dan 2 maal stress op brengt Ivm het afspenen en de stress van op stal staan. En ik heb een warmbloed die niet makkelijk te hanteren is, hier komen dus zeker weten ongelukken van.
Pension eigenaar is bang dat ze door het draad gaat, omdat het veulen weg is. Maar ik ben van mening dat lekker de wei op, met andere paarden, haar juist goed doen.
Aangegeven dat ik haar gewoon buiten wil hebben en dat ik er dan de komende dagen even bij blijf wanneer de buiten wordt gezet.
Geen denken aan dat de merrie verplicht 2 weken op stal moet blijven voor dit :n

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:48

2 weken op stal is wel vrij lang, maar ik kan ook niet alle merries meteen buiten zetten hoor.. Dan kan ik ze ook van de weg vissen ben ik bang.

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:51

Vulina schreef:
2 weken op stal is wel vrij lang, maar ik kan ook niet alle merries meteen buiten zetten hoor.. Dan kan ik ze ook van de weg vissen ben ik bang.

Ze heeft een beetje verlatingsangst zodra ze alleen op stal moet staan en alles buiten staat. Ik denk dat ze juist rustiger zal zijn buiten dan wanneer ze verplicht binnen moet staan, ook als dit voor 2 dagen is.

Ik heb aangegeven erbij te zijn, mocht het niet gaan, gaat ze alsnog naar binnen. Maar ik wil het wel proberen en ben van mening dat dit haar juist goed doet, gezien ik haar karakter ken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:31

Ik heb m'n merries altijd gelijk buiten. Of nja, een paar uur nadat her veulen buiten staat omdat de in elkaars gezicht veld staan en dus ook elkaar horen. Nog nooit 'n merrie of veulen door het draad gehad.
Zou dus zeker de merrie niet binnen houden, zo lang.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:34

ik zet ze ook gewoon direct buiten.

Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz drachtig van Lord Europe voor 2020
Vilexa Elite v Ro-lex Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:39

ik zou ze zeker niet alleen laten staan, helemaal als ze al last van verlatingsangst heeft. succes met afspenen

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:35

Mijne is na een paar uur naar buiten gegaan omdat ze daar geen eigen stal had. Wel zou ik een halster om laten. Soof was na een week nog erg zoekerig en is dus als nog door mij heen gegaan om het veulen te zoeken, ze liep toen op de weg zonder halster...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:48

Riv_Q, ik sta daar en was er helaas ook toen je veulen stierf. Uiteraard is het heel er kl*te wat er gebeurt is. Ik kan je verzekeren dat de stalhouders er erg van ontdaan waren.... evenals de mensen die erbij stonden.De stalhoudster was zo van slag dat ze direct naar binnen is gegaan. En de stalhouder heeft hem netjes neergelegd en afgedekt en de staart afgeknipt.
Dit zijn dingen die je écht nooit wilt zien gebeuren of mee wilt maken en gelukkig gebeurt het ook bijna nooit. Ik weet 100% zeker dat de stal eigenaren hier ontzettend mee zitten. Dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

Maar daar staan ook 70 pensionpaarden en die krijgen ieder jaar gewoon een tasje met inhoud met Sinterklaas, en hoe banketstaaf het ook is, het leven gaat door voor alle andere mensen en het is absoluut niet knullig naar jullie bedoelt. Ik denk dat je dat los moet laten. Het een staat echt los van het ander.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:03

El camino, iets van medeleven zou wel op zijn plaats geweest zijn in je reactie hier. Riv heeft geen verkeerd woord gezegd ze mag hier haar gevoelens toch kwijt, vind het logisch dat het voor haar even slikken was, ze begrijpt heel goed dat het leven doorgaat. En was aan het twijfelen of ik dit per pb zou doen, had van jou kant ook fijner geweest.

Riv ik vind je een topper :(:) , heb je de armband al binnen?

Penny, goed stroom erop en idd zelf erbij blijven maar komt vast goed hoor.

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:14

jobamara schreef:
El camino, iets van medeleven zou wel op zijn plaats geweest zijn in je reactie hier. Riv heeft geen verkeerd woord gezegd ze mag hier haar gevoelens toch kwijt, vind het logisch dat het voor haar even slikken was, ze begrijpt heel goed dat het leven doorgaat. En was aan het twijfelen of ik dit per pb zou doen, had van jou kant ook fijner geweest.

Riv ik vind je een topper :(:) , heb je de armband al binnen?

Penny, goed stroom erop en idd zelf erbij blijven maar komt vast goed hoor.

Ik ben het met je eens, wist alleen niet hoe te verwoorden.
Geen verkeerd woord over de eigenaren heb ik gelezen, zou bij wijze van zelf mn veulen er nog heen brengen.

Hoe is het nu Riv? :(:)
Super tof dat je mag herdekken trouwens! Een broertje of zusje zal Don nooit vervangen, maar kan wel troost bieden.

Spannend Penny! Ik snap idd dat je je merrie gewoon buiten wilt hebben, kon de stal eigenaar zich er wel in vinden dat je er bij bleef?

Ik ga morgen weer naar mn vriend :):)
1,5 week niet geweest, begin haast ontwenningsverschijnselen te krijgen _O-

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:32

Diertjec, ontwenningsverschijnselen _O- , wat voor?? Heel veel plezier morgen, geef Odin maar een extra knuf. Dank je, vind het altijd moeilijk als eigenlijke buitenstaander :D , maar kon niet op mijn handen blijven zitten :D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:47

Dankjewel Penny, Jobamara en Diertjec. Het gaat naar omstandigheden wel wat beter gelukkig. Heb hele mooie foto's laten afdrukken en die hangen nu mooi op een ereplaats in huis en op stal. Armbandje duurt nog even denk ik. Er stond 3 weken voor.

En penny, ik had de merrie zelfs nog gewoon in de wei toen Don werd afgespeend. Maar zij waren wel echt al gewend om elke dag gescheiden te zijn om te rijden of poetsen etc dus ze gaf er niks om. Ik ga met de bovenstaande antwoorden mee :)

Camino, het is een fijne plek met lieve stalhouders en heb er als je goed leest geen slecht woord over gerept. Vond je reactie ook wel wat hard, zeker met wat er op het moment gaande is. Je beschrijft zelf hoe 'k*t' zo'n situatie is.... Ik was een halfuur nadat het gebeurt was zelf al bij hem voor een laatste knuffel en een plukje haar te knippen en weet dus hoe het gegaan is. Heb het alleen gehad over het contact erna wat ik enigszins moeilijk vond.
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 12-12-19 18:08, in het totaal 5 keer bewerkt

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:51

jobamara schreef:
Diertjec, ontwenningsverschijnselen _O- , wat voor?? Heel veel plezier morgen, geef Odin maar een extra knuf. Dank je, vind het altijd moeilijk als eigenlijke buitenstaander :D , maar kon niet op mijn handen blijven zitten :D

Vervelende-aandachtzoekende-veulen-ontwijk-verschijnselen _O-
Ach nee, ik mis z'n knuffelde wel dagelijks, maar mn merrie doet er niet veel meer aan onder, die is weer heel blij dat ze mij voor zich alleen heeft, dus die is ook heerlijk knuffelig <3
Dankjewel! Ga ik zeker doen, lekker knuffelen zolang hij daar zin in heeft :D

Fijn dat het wat beter gaat! Fijn dat de foto's hangen, ben benieuwd naar het armbandje als ie af is!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:02

Ik vind haar reactie wel meevallen jongens.. Hoeft denk ik niet verder op in gegaan te worden, het wordt ook goed bedoeld..

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:48

Vulina, gelukkig wel, we kunnen het ook goed met mekaar vinden :) Ook gewoon aangegeven, dat wanneer het alsnog niet goed gaat op de wei of dergelijke, ik niet de beroerdste ben om te zeggen dat ze dan alsnog voor een “paar daagjes” naar binnen gaat.

Het leven gaat inderdaad door, maar ik kan me goed inbeelden in de reactie van riv.

Ontwenningsverschijnselen _O- ik heb nu meer het gevoel dat ik het wel even lekker ga vinden zodra de kleine de opfok in is, al zal ik haar zeker wel gaan missen hoor! Maar de opfok is voor mij maar 5 minuten rijden met de auto, is ook iets anders dan voor de meeste hier die lang moeten rijden. Heb me voorgenomen om in het begin even 2 keer per week even gauw te gaan kijken, daarna nog maar 1 keer in de week even een aaitje te gaan geven.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:52

Nou de reactie was zeker goed bedoeld. Ik zeg toch ook dat het verschrikkelijk is. Ik zeg ook nergens dat je iets verkeerd zegt over stal.echt niet.

En nogmaals Rivka....ik vind het uiteraard heel erg verschrikkelijk dat je paardje dit overkomen is en bedoel het zeker niet naar.
Alleen komt het soms op schrift anders over dan de bedoeling is denk ik... ik bedoelde het zeker niet respectloos naar jou toe

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:17

Ik snap het. Schrijven komt soms anders over en het kwam eventjes wat harder aan. Dank voor je uitleg nog eventjes. In dit geval is het gewoon een groot pech ongeval geweest waar niemand iets aan heeft kunnen doen..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:41

Dat was het zeker. 5 minuutjes eerder liepen er nog kanten door de opfok en eas er niets aan de hand. Het is supersnel gegaan....gelukkig voor hem. Heel veel sterkte

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:28

Diertjec, ha ha El heeft gelijk.

Penny, alvast suc6 met de verhuis

El Camino, dank je

Riv, hou je haaks meis :(:)

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:39

Afbeelding

Odin z'n mood vandaag: 'Moet dit baas >;) '
Afbeelding
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:46

Diertjec, brrrr wat een prutweer om te knuffen of vond hij het juist wel lekker om te knuffen. Je kan je handen wel warmen in zijn fluffy vacht.

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:55

Toen ik er was, was het gelukkig even droog. Hij vond het heel gezellig en was beledigd toen ik na 5 minuten knuffelen weg moest om mn auto aan de kant te zetten :')
Toen kwam ie hinnikkend achter me aan. Kom ik terug, heeft ie geen aandacht meer voor me _O-
Tot ik weer weg wilde, toen kwam ie weer knuffelen <3
Nou zeker! Hij heeft echt een gigantische vacht, gelukkig :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:20

Ha ha zie het helemaal voor me, gelukkig even droog toen. Blijven ze ook 's nachts buiten?