Petitie tegen vuurwerk

Moderators: Ods, NadjaNadja, MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ibbel

Re: Petitie tegen vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:40

Het lijkt me dat je een mooie oplossing kunt krijgen door vuurwerk onder de wapenwet te laten vallen. Iedereen die vuurwerk (een wapen) wil, moet lid worden van een vereniging en een vergunning kopen (en dus laten zien dat ze er verantwoordelijk mee om kunnen gaan). Het vuurwerk (wapen) blijft op de vereniging zodat kinderen er niet aan kunnen komen.

Hoe moeilijk kan het zijn? Ja, er zijn nu ook mensen met wapens die ze niet mogen hebben, en die worden dus ook vervolgd. En, er zijn nu ook schietincidenten/moorden, en er zullen dus ook vuurwerkincidenten zijn, maar hoe weinig zullen dat er zijn?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:34

Ik had lang geleden een collega die van de dokter te horen kreeg dat ze maar beter kon stoppen met roken. "Dan wordt het nooit meer gezellig" was haar verzuchting.
Zo'n gevoel heb ik nou ook bij al die mensen die vinden dat als je hun hun vuurwerk 'afneemt' oud en nieuw nooit meer een feest kan worden. Volgens hun "wordt het dan nooit meer gezellig"

Ik snap dat niet.

Waarom kan je geen feest vieren als de enige knal de kurk van de fles bubbels om 12 uur is?
Alle feestjes in de rest van het jaar worden toch óók gevierd zonder vuurwerk?
Ook 'grote' feestjes zoals Koningsdag (waar tegenwoordig in de Koningsnacht ook al gereld wordt - rellen zullen we niet kwijtraken met een vuurwerkverbod) worden zonder geknal door amateurs gevierd.

En "nooit meer gezellig?" Dat is het nu ook allang niet meer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie