[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:07

Hoi! Ik heb een vraagje, mijn opa en oma hebben een canon 350D, welke ik mag gebruiken. Ik heb zelf ook een camera, maar deze is voor mij te beperkt, ik wil graag verder. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe, betere camera, maar die zijn duur :') Nu ben ik dus laatst aan het oefenen geweest met de camera van mijn opa en oma, maar hier kan ik de instellingen (die in dat kijkschermpje staan) niet lezen, ik zie een groene waas. Mijn ouders hebben dezelfde camera en ook hier kan ik het niet zien. Mijn tante heeft een nieuwere canon en daar kan ik de instellingen wel zien. Ik vind dit erg jammer, omdat ik niet op de automatische stand wil fotograferen. Zijn er mensen die dit ook hebben en hier tips voor hebben?

Quinten fotografie - passie voor fotografie
Paula en eef, twee super shetlanders <3

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:34

Femke schreef:
Aan de zijkant van het schermpje zit waarschijnlijk een wieltje waar je aan kunt draaien om de dioptrie te veranderen. Daarmee kunnen mensen met een bril hun eigen sterkte instellen op de camera.
Als die heel ver op - of + staat, kun jij het niet scherp zien.

Dankjewel! Ik heb hem nu goed ingesteld :)

quintenvo

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:35

Is een fotografie achtergronddoek van 90 x 150 cm groot genoeg voor dierenfotografie? :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:12

Femke schreef:
quintenvo schreef:
Is een fotografie achtergronddoek van 90 x 150 cm groot genoeg voor dierenfotografie? :)

Mijn achtergrondrollen in de studio waren 1.38m breed.
Maar dan had ik ze wel op 2m hoogte hangen. Dus vooral bij de hoogte zal je met 90cm tekort komen.
Tenzij je alleen het doek als achtergrond en niet als ondergrond gebruikt en op hele kleine dieren zoals een konijntje.

Liselot schreef:
quintenvo schreef:

Ik zou het veel te krap vinden (denk maar aan hoe lang een herder met staart is)

Oke, bedankt! :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:36

Hoi! Iemand vroeg aan mij hoeveel het zou kosten om haar 30 paarden op de foto te zetten. Normaal vraag ik €25,- per paard en dan krijgen ze 10 foto's met logo en 2 zonder logo. Ik zat zelf te denken om nu 5 foto's met logo te geven en 1 zonder logo per paard. Hoeveel zou ik dan kunnen vragen voor de 30 paarden samen? :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:03

Hoi!
Ik wilde toen straks de bloesem gaan fotograferen met mijn macro lens, maar nou krijg ik geen scherpe foto's, hij stelt wel scherp, maar het wordt niet helemaal scherp. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Dit is de eerste keer dat ik met een macro lens fotografeer.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:45

Nynkster schreef:
quintenvo schreef:
Hoi!
Ik wilde toen straks de bloesem gaan fotograferen met mijn macro lens, maar nou krijg ik geen scherpe foto's, hij stelt wel scherp, maar het wordt niet helemaal scherp. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Dit is de eerste keer dat ik met een macro lens fotografeer.

Wat voor instellingen had je? Sluitertijd diafragma etc?
Wat wel wil helpen is het gebruiken van een statief, dan kun je hem mooi handmatig scherpstellen (mits de bloesen niet steeds verwaaien)

F/11, 1/160 sec, iso 400, brandpuntsafstand 100. De bloesem is best hoog en met een statief kom ik daar helaas niet bij. Het zou inderdaad ook door de wind kunnen komen aangezien het vandaag best hard waaide :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:27

Nynkster schreef:
Heb je de foto misschien ook in een linkje?

Ik heb geen idee hoe ik foto's in een linkje moet plaatsen haha :')

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:23

Nynkster schreef:
uploaden via bijvoorbeeld flickr. Dan kun je een heel album bijvoorbeeld delen :) en kunnen we hem op hoge resolutie zien

Ik ga het morgen even doen :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:04

Welke lens kan ik het beste gebruiken voor hondenfotografie? De 80-200,38-76 of de 18-55?

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:11

Ik loop al een tijdje rond met deze vraag, maar ik weet niet of deze vraag in dit topic thuishoort, zo niet hoor ik dat graag. Waar bestellen jullie je fotoproducten voor klanten? En laten jullie ze eerst bij je thuis bezorgen en dat je ze zelf naar de klant verstuurd of versturen jullie het rechtstreeks naar de klant? Ik zat zelf te kijken naar SaalDigital, maar bijv. bij de fotoafdrukken zijn de verzendkosten €4,- wat ik dan best prijzig vind als je maar een paar fotoafdrukken besteld.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:14

Ik ga morgen op kamp waar ik van plan ben heel veel foto's te maken. Ik twijfel alleen welke lenzen ik mee ga nemen. Ik neem sowieso de 80-200 en de 50mm mee. Ik twijfel nog tussen de 38-76 en de 18-55. De bakken zijn buiten, dus de lichtsterkte van de lens maakt niet uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:51

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik heb hele mooie bloesembomen gevonden en wil hier een paar fotoshoots met paarden bij doen. Nou kom ik er alleen net achter dat het een voetpad is. Ik weet dat een paar andere fotografen hier ook foto's maken, maar mag je met een paard op een voetpad om portretfoto's te maken? En waar zou ik anders toestemming kunnen vragen, moet dat bij de gemeente? Alvast bedankt :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:47

In een parkje met een schelpenpad

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:39

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met een intenso harde schijf? Gaat gebruikt worden als back-up.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:57

Op Pinterest staan ook vaak leuke ideeën!

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb gisteren foto's gemaakt op een evenement/wedstrijd. Hier ben ik voor gevraagd. Mag ik deze foto's plaatsen op fb/website ivm de AVG wet?

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:10

quintenvo schreef:
Op Pinterest staan ook vaak leuke ideeën!

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb gisteren foto's gemaakt op een evenement/wedstrijd. Hier ben ik voor gevraagd. Mag ik deze foto's plaatsen op fb/website ivm de AVG wet?

Niemand? :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:11

FennyPower schreef:
[ [url=m/RVTXYr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bma8iO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hierbij een before en after foto van vandaag. Vond het toch wel even leuk om deze te delen !

Heel leuk geworden!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:55

Hoi! Is er hier iemand die ervaring heeft met LaCie harde schijven? Ik ben aan het kijken voor een extra harde schijf. Ik heb tot nu toe altijd harde schijven van WD gehad, welke erg goed zijn. Nu kwam ik de LaCie rugged mini tegen en vooral het schok-, val-, druk- en regenbestendige vind ik interessant. Is deze harde schijf verder betrouwbaar en een beetje dezelfde kwaliteit als WD?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie