[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:11

Net zoals ik zei, het is haar nicht. Die gaat dit echt wel begrijpen. Je kan pose's laten zien en samen kijken hoe het werkt. Dit lijkt me gewoon een fijne eerste ervaring. Ik heb ook nooit een cursus gevolgd, maar de eerste keer was ook bij mensen die ik goed kende waar we samen alle tijd hebben genomen.

Als je een beetje nadenkt en wat van kinderen af weet, dan zie en voel je zelf ook echt wel wat kan en wat niet kan. Zeker in overleg met de ouders. :-)

Ik vraag me serieus af welke 'gevaren' jullie zien wanneer je zo te werk gaat? Dan moet je ook een cursus 'hoe ben ik moeder' volgen voor je de baby kan vasthouden ofzo? :+

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:52

mariekeoo schreef:
k_m schreef:
Net zoals ik zei, het is haar nicht. Die gaat dit echt wel begrijpen. Je kan pose's laten zien en samen kijken hoe het werkt. Dit lijkt me gewoon een fijne eerste ervaring. Ik heb ook nooit een cursus gevolgd, maar de eerste keer was ook bij mensen die ik goed kende waar we samen alle tijd hebben genomen.

Als je een beetje nadenkt en wat van kinderen af weet, dan zie en voel je zelf ook echt wel wat kan en wat niet kan. Zeker in overleg met de ouders. :-)

Ik vraag me serieus af welke 'gevaren' jullie zien wanneer je zo te werk gaat? Dan moet je ook een cursus 'hoe ben ik moeder' volgen voor je de baby kan vasthouden ofzo? :+

Als jij de gevaren al niet weet te benoemen of ziet dan is er een bepaald deel wat je mist in je newbornfotografie kennis.

En dat kan jij vanuit het internet zomaar afleiden? Speciaal! Sorry maar jij kent mij niet, ik stel hier gewoon een vraag en nu mis ik volgens jou kennis. Heb jij mij ooit al aan het werk gezien? Nee. Dus ik vind het opmerkelijk dat jij dat zo vanover het internet kan beoordelen welke kennis ik wel / niet heb. Misschien werk ik wel heel anders als jou? Ik dwing baby's niet in gekke pose's, en ik zeg ook niet dat jij dit doet, want dat kan ik helemaal niet weten. Er is werkelijk niks gevaarlijk aan de manier waarop ik shoots doe, geloof me.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:23

Neverland schreef:
Ik heb volgende week mijn eerste bruiloft die ik moet fotograferen (normaal doe ik video). Ik ben aan het twijfelen over welke lenzen ik wil gaan huren (Canon). Ik heb sowieso al een 85mm 1.8 en ga ook sowieso de 24-70mm 2.8 huren.
Ik ben aan het twijfelen over de 70-200mm (is het echt nodig?) en de 50mm 1.2. Iemand ervaring met de Canon 50mm 1.2?

Of welke lenzen zouden jullie gebruiken bij een bruiloft? :)

24-70 is echt de perfecte lens. Sinds ik de 2.8 heb gebruik ik eigenlijk zelfs geen andere lenzen meer.. de 85 is leuk voor de portret foto's bij te doen.

Ik denk dat je wel voldoende gaat hebben, ik heb zelf ook nog wel een 70-200 mee altijd, maar deze komt bijna nooit uit de tas. Als je met 2 body's gaat werken dan kan je het wel overwegen, maar vaak is het wisselen niet handig op bruiloften en dan blijft de 24-70 mijn absolute favoriet.

k_m

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:59

Beetje afhankelijk van het koppel en de locatie en hoe goed en spontaan ze meewerken zit ik toch ook snel aan 200 met zo een shoot. Daar haal ik er dan uiteindelijk ongeveer 60 uit..

Met kindjes ook heeeel snel aan 300 foto's ivm spring foto's en een keer lopen,... Op een gegeven moment weet je ongeveer hoeveel raw foto's je moet schieten om een deftig aantal over te houden. Dat vind ik nu wel fijn dat ik dat ff kan cheken dan weet ik zeker dat ik genoeg materiaal heb.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:42

Ik zou je iso en diafragma vast houden als je buiten gaat fotograferen. Gewoon op f4 en iso 100. En dan spelen met je sluitertijd. Of je diafragma op een groter getal zetten maar dan verlies je scherpte diepte natuurlijk.

normaal kan er weinig mis gaan dan. Mss even cheken of je belichtingscompensatie niet op staat?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:46

Je hebt je metertje zeg maar in het midden van je instellingen (bij canon toch) als je die opent kan je met je wieltje stops extra belichten of niet. dan zie je van onder een dikker wit streepje er onder staan, je kan zo bv standaard altijd 1 stop of een halve stop over belichten (heel handig!) .

Maar als die bv op 2 stopt meer staat dan maakt je camera vanzelf elke foto 2 stops lichter dan dat jij hem instelt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:49

Zo dus (https://www.eoszine.nl/1090506/EOS-beli ... ie.jpg?v=0 ) maar normaal zou je hem dan alsnog goed moeten krijgen door je sluitertijd sneller te zetten, denk toch dat het beetje proberen is! Als de zon schijnt kan je echt wel hoog moeten gaan in je sluitertijd. Je kan altijd hem op AV zetten en kijken wat de camera zelf aangeeft van instellingen qua sluiter.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:52

Citaat:
Klopt, dat is alleen bij de voorkeur standen. Zoals Av.

Werkt dat niet in M? Zit te twijfelen nu, fotografeer eigenlijk altijd gewoon alles in M dus gebruik het niet zo vaak.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:04

Mss de geheugekaart 'sleuf' beschadigd in de camera?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:43

Mss met een bellenblaas of een mega over sized bot,...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:22

Jodym schreef:
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over de canon modellen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb nu een oude spiegelreflex, en wil een keer een betere, professionele camera.
Maar lees verschillende modellen, 60D, 5D, 6D, 7D, 500D etc. Ik snap t niet :D :')

Wat wil je er mee gaan doen? Ken je het verschil tussen full frame en Crop camera? 6d en 5d zijn full frame en dat wordt gezien als proffesioneler maar de 7d reeks is dan weer goed voor sport enz.

Heb je al lenzen? Je hebt lenzen die alleen op crop camera’s kunnen bv. Full frame is letterlijk het woord volledig beeld en de mm’s kloppen ook als je een 50mm lens hebt krijg je 50mm op een crop camera toont die iets ingezoomd omdat dat bereik iets kleiner is. Maar daarom niet slecht. Heel afhankelijk van wat je wil!