Moderators: NadjaNadja, Firelight, xingridx, Essie73, Muiz
pinkie87 schreef:Onali schreef:Ik snap dat wel dat de klant alle foto's wilt zien.
Heb dat zelf ook gehad, de fotografen waren dan weliswaar vriendinnen maar wat zij mooi vonden vond ik niet mooi of ik zag dan liever een andere foto dan degene die zij hadden uitgekozen.
En ik snap dat je als fotograaf de beste foto's wilt showen, maar dat wil niet zeggen dat de 'mindere' foto's niet in de smaak zullen vallen bij de klant.
Is nog altijd mijn paard en ik ben bekend met zijn uitdrukkingen en als klant zijnde betaal ik.
Ik heb nog nooit echt een shoot gehad, maar eerlijk ik zou er echt niet zoveel geld voor over hebben. De bedragen die hier genoemd worden, ik schrik daarvan.
jah maar Rembrandt ging ook niet zijn schetsen toen der tijd aan iedereen tonen. of hou het bij kunstenaar.... fotografie is ook gewoon kunst. dus ik bepaal welk deel kunst er openbaar gezien mag worden. en daar gaat het vaak mis bij de klant. hoe stom het ook is, maar ik vind het echt neerbuigend naar de fotograaf toe om het te vragen.
xTitanic schreef:Ben wel benieuwd naar die fotografen hun portfolio
magda_90 schreef:DeMolenhoek schreef:Nogmaals Magda: Ik kwam niet met de brood vergelijking. En nee, wat als ik mijn brood liever wat krokanter of juist minder krokant gebakken wil? Ik wil kunnen kiezen wat ik graag eet. Maar goed, als je het niet wilt snappen...
Dan moet je bij de bakker een aparte bestelling maken of het zelf bakken.
Andersom is het net zo, je wilt het niet snappen dat je een fotograaf boekt om zijn of haar kunst dan krijg je dat ook.
Edit, en nu haal je een wasrek erbij, omdat? Ook vroeger kreeg je het werk waar de fotograaf achter stond. Maar nu ineens is dat niet meer normaal. Is dat een veranderende tijd? Vind ik niet. Wel een veranderende mentaliteit tov de fotograaf.
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 1 bezoeker