[VRAAG] Betaalde opdrachten in de paardenfotografie

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

NadjaNadja
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Re: [VRAAG] Betaalde opdrachten in de paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:08

Ik heb het idee dat hier eigenlijk behoorlijk langs elkaar wordt geleefd en dat dat misschien ook wel meteen een/de reden is voor de teruglopende betaalde shoots.

Ik heb namelijk het idee dat de klant fotoshoots over het algemeen behoorlijk duur vinden, vooral ook omdat ze geen inspraak hebben op de foto's die ze uiteindelijk krijgen. De fotografen lijken hier echter weinig boodschap aan te hebben en willen vooral de door hun gekozen foto's opsturen.

Persoonlijk denk ik dat de post van Xyzutu heel duidelijk en logisch is!

Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Elfina ♥♥♥ B+13 L1+14 L2+10 M1+10 M2+2

NadjaNadja
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:22

Enerzijds snap ik de fotografen die graag zelf de foto's willen kiezen, omdat het toch hun visitekaartje is. Anderzijds zijn ook je klanten je visitekaartje. Is een ontevreden klant, omdat de foto's niet zoals gewild zijn o.i.d., niet minstens zulke slechte reclame als een 'niet eerste keuze' foto van de fotograaf online? Is het zelf tevreden zijn over de afgeleverde beelden als fotograaf waardevoller dan positieve recensies van klanten?

NadjaNadja
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:29

Marjoow schreef:
NadjaNadja schreef:
Enerzijds snap ik de fotografen die graag zelf de foto's willen kiezen, omdat het toch hun visitekaartje is. Anderzijds zijn ook je klanten je visitekaartje. Is een ontevreden klant, omdat de foto's niet zoals gewild zijn o.i.d., niet minstens zulke slechte reclame als een 'niet eerste keuze' foto van de fotograaf online? Is het zelf tevreden zijn over de afgeleverde beelden als fotograaf waardevoller dan positieve recensies van klanten?

Waarom is het of/of? Waarom kan het niet en/en zijn? Ik werk al heel lang via het systeem dat ik zelf eerst uitselecteer en vervolgens de klant de foto's die hij/zij wilt uitkiest. Ik ben zelf tevreden over de afgeleverde fotos, klant is blij met de fotos en ik heb positieve recensies van klanten :D

Dat kan zeker hoor! Maar er zijn hier voor mijn gevoel veel fotografen die het niet op jouw manier doen, dus ik ben vooral benieuwd hoe zij daar tegenaan kijken.

Wat ik uit jouw berichten heb kunnen opmaken, heb jij juist een hele mooie manier van werken wat betreft het uitzoeken van foto's! :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie