[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

thirteenn

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:50

Hoop dat iemand me kan helpen! Ik ben een filmfotografie student aan de kunstacademie en ik heb het idee dat er een lens ontbreekt aan mijn collectie. Ik heb momenteel een canon 750D met een 18-55 kitlens, 75-300 lens (die zat samen met de 18-55 bij mijn vorige camera, beide zonder stabilisatie. Ook heb ik een 50mm f2.8 lensje en een 24-105. Nou sta ik regelmatig bij mijn broer langs het veld om te fotograferen en wil ik ook meer dieren/paarden en dingen verweg fotograferen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke lens ik het beste kan aanschaffen... Ik heb geen budget want ik zal het sowieso van mijn duo doen (gebruik hem ook voor school namelijk)

All magic comes with a price, dearie

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:39

Ik gebruik op mijn laptop photoshop, maar mn telefoon lightroom

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:42

ikke schreef:
Shiloh schreef:
Overigens zou ik het advies van de mediamarkt niet te zwaar laten wegen. Die mensen die daar werken staan op allerlei producten tegelijk en hebben er zeer beperkt verstand van. Die hebben vooral geleerd “stuur deze doelgroep naar die camera en die doelgroep naar die andere”. Maar het hoe en waarom kunnen ze eigenlijk niet uitleggen.

Zo had ik ooit een mediamarkt medewerker die bij hoog en laag beweerde dat een harde schijf die ingedeeld was voor Windows (NTFS) nooit kon laten werken op Mac, en dat als ik een Mac had, ik echt de 30 euro duurdere Mac ingedeelde hardeschijf moest kopen. Uuuuh. Ja Mahoela. Ik formateur dat ding thuis wel gewoon. Zegt ie “formatteren? Wat bedoel je” en dat staat dan te adviseren over harde schijven. :+ .

_O- _O-

Nee, dat adviseert over winstmarges, niet over produkten.

Ik heb altijd het idee gehad dat ze je de duurste producten proberen aan te smeren.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 06:29

ik overweeg ook een systeemcamera voor bij mijn spiegelreflex. heb momenteel een canon eos 750D en studeer fotografie film op de kunstacademie. Nou zou ik graag dagelijks een camera meenemen, maar een spiegelreflex iedere dag mee is ook onhandig.. heeft het nut om een systeemcamera voor erbij te kopen? zo ja zijn er aanraders? budget weet ik nog niet (is onder de 800€ haalbaar?)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:05

8nnemiek schreef:
Onder de 800 euro is wel krap, maar als je ermee wil filmen dan kan ik de sony a6500 absoluut aanraden :j Een stuk betaalbaarder dan de a7s II en de a7III, maar redelijk vergelijkbaar in kwaliteit. Hij heeft geen last van hunting, geen aliasing en erg goed met weinig licht, ook door de ingebouwde beeldstabilisatie.

ik hoef dus niet te filmen :+ zou hem echt puur voor fotografie willen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:39

Wat is een fijn lensje om foto's mee te maken als je je camera iedere dag bij wilt hebben? normaal zou ik mn 24-105 meenemen, maar als ik hem dagelijks bij wil hebben, zoek ik wat anders. Ik heb ook een 50mm f2,8 en die is wel fijn, maar zou een 24 of 22 mm lens een goede aanvulling kunnen zijn?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:02

Hoihoi! Ik heb momenteel een canon EOS 750D icm 50mm, 24-105, 70-200 lens. Nou wil ik meer op straat foto's maken en wil ik soms ook gewoon even wat lichters, wat kleiners. Ofwel: ik ben opzoek naar een camera voor erbij :+ Ik studeer fotografie film. Hij hoeft niet te kunnen filmen. Weten jullie iets voor erbij? of waar ik lig naar kan kijken?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:25

Isabel schreef:
thirteenn schreef:
Hoihoi! Ik heb momenteel een canon EOS 750D icm 50mm, 24-105, 70-200 lens. Nou wil ik meer op straat foto's maken en wil ik soms ook gewoon even wat lichters, wat kleiners. Ofwel: ik ben opzoek naar een camera voor erbij :+ Ik studeer fotografie film. Hij hoeft niet te kunnen filmen. Weten jullie iets voor erbij? of waar ik lig naar kan kijken?

Als je iets lichters wil zou ik niet voor een spiegelreflex gaan, maar voor een systeemcamera (of zelfs een compactcamera, weet niet wat je eisen zijn?)

ah vergeten erbij te zetten, ik bedoel dus ook dat ik opzoek ben naar een systeem camera :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:17

8nnemiek schreef:
Ik heb een sony systeemcamera waar ik enórm blij mee ben.
Met de converter kun je ook je oude canon lenzen blijven gebruiken.
De a6500 is naast foto ook enorm fijn voor film, ik film er huwelijksvideo’s mee. De oudere modellen, a6300 en a6000, zijn vooral fijn voor foto, en zijn dan ook een stuk goedkoper.
Als je film studeert dan zou ik zeker een camera nemen waar je goed mee kan filmen, want er zullen vast en zeker opdrachten voorbij komen waar je thuis mee aan de slag moet of bv als je snel even een paar beelden moet overdoen terwijl je de schoolapparatuur niet kan gebruiken.

Ik studeer fotografie film, maar richt me enkel op fotografie, dus filmen is niet belangrijk zoals ik al eerder zei. Ik zal eens kijken naar de Sony modellen. Ik las wel dat met de converters je bepaalde functies zoals stabilisatie niet zou kunnen gebruiken.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:41

Zijn er mensen die de Canon EOS R hebben? er staat op de site dat je daar goed mee kan werken met de EF en EF-S lenzen dmv een adapter, maar werkt dat echt goed?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:51

kimwilliam schreef:
ik krijg deze via een bericht aangeboden. is dit een toestel wat bij mijn verwachtingen past?
een 750D met 18-135 lens.

is het de d750 van nikon of 750d van canon? ik heb de canon en ik vind em fijn maar kan zo ff niet zien wat je verwachtingen zijn.. ik studeer fotografie/film en ik ben er heel happy mee

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie