[VRAAG] Wie fotografeert ook met een telefoon?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:35

Ik heb twee spiegelreflex camera’s maar haal ze nauwelijks nog uit de kast. Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen nog mijn iPhone 8 plus aangezien het vooral gemakkelijk is omdat ik ‘m meestal bij de hand heb. Hier wat kiekjes van mij;

(De meesten zijn wel met een filtertje ofzo na bewerkt in een app)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Re: [VRAAG] Wie fotografeert ook met een telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:09

@Storm,

Dankje!

En ik ben erg benieuwd wat voor moois je gaat maken met je Huawei P30!! Zo leuk is dat, als je een nieuwe telefoon mag verwachten hihi. Dat had ik afgelopen jaar met de iPhone 8plus. Vandaar dat je ook veel foto's ziet die met portret functie genomen zijn, want dat was iets waar ik onwijs naar uitkeek om te gebruiken als de telefoon er eenmaal zou zijn. Jammer dat de kwaliteit bij het uploaden hier enorm achteruit gaat, dat doet de foto's geen recht aan haha.

Maar ik vind het echt heel prettig dat je tegenwoordig kwalitatief mooie foto's kunt maken met een telefoon, waar je dan ook naderhand iets mee kunt doen (als in uitvergroten en afdrukken), zodat je idd niet altijd meer een grotere camera hoeft mee te slepen. Ik gebruik mijn spiegelreflex camera's nauwelijks meer - al haal ik daar uiteindelijk wel de mooiste foto's uit hoor - omdat dit eigenlijk goed genoeg is voor mijn dagelijks leventje mee te kunnen fotograferen en het is erg handig dat je zo'n telefoon gewoon meestal altijd wel bij de hand hebt. Wordt met een spiegelreflex wat lastiger hihi.

Ik zag eerder in het topic iets voorbij komen van iemand die een opzet stukje gebruikte voor macro fotografie bv. Zijn er meer mensen die opzet stukjes/lenzen/etc. gebruiken icm de telefoon? Waar gekocht en wat zijn jullie ervaringen? Ben wel benieuwd hiernaar, of dat iets is waar ik ook eens wil proberen.

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:06

Boompje1985 schreef:
Misschien niet zo heel bijzonder maar toch vond ik het leuk om ze te laten zien!

[ [url=m/1R1R1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/je1Wbt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0xCRce.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BO56W7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/em96DO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rEKEb4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En of die bijzonder zijn, wauw!
Wat een prachtige scherpte heb je weten vast te leggen,
waar velen zelfs met een SRL moeite hebben met het mooi vastleggen van oa insecten.
Dus van mij krijg je echt wel een staande ovatie.

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:05

xJennifx schreef:
Leuk topic en gave foto's zeg!
Ik zou mijn camera boven telefoon verkiezen, maar telefoon heb ik eigenlijk altijd bij me. Huawei p9 lite.

Nja heb meer dan 30.000 foto's op deze mobiel alleen al staan... Eigenlijk niet normaal meer. _O-

[ [url=m/HPEtWF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DYQ09f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bCQ2iQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AVPiUG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yRclTr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yGwiP8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6lUN6n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RQSY90.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2Ma5NX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CierSz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q5u6K1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3 <3
Wat maken die huawei telefoons ook echt mooie foto's zeg, jeetje <3

@Kashmino
Die van jou zijn ook al zo waanzinnig gaaf <3 *\o/*

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:22

Kwam deze twee panorama foto's nog tegen. Ik blijf het lastig vinden om deze mooi te krijgen, maar oefening baart kunst. Over deze twee ben ik nog wel tevreden < nabewerkt in Lightroom, maar ik werk er nog niet zolang mee dus ik kan bij lange na nog niet alles eruit halen qua nabewerking.

Fronteer land @ Disneyland Paris
Afbeelding

Brunsummerheide, Zuid-Limburg
Afbeelding

@Gerdjee,
Wauw die zijn ook geweldig! Mooie nabewerking ook.

@Storm,
Oehh veel plezier ermee en ik ben al benieuwd naar wat voor moois je gaat plaatsen.

EDIT:
En deze panorama kwam ik nog tegen, ook op de Brunsummerheide geschoten:

Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:10

Storm schreef:
Veraaaaah schreef:
Ik heb het geprobeerd maar krijg nog steeds niet het object scherp en de achtergrond wazig. Moet ik bij de iPhone gewoon op ‘foto’ stand een foto maken of op een andere stand? Voel me zo dom haha

[ [url=m/kGrXXk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je staat te ver bij het object dat je scherp wil hebben vandaan. Ongeveer 2 meter is de max.
Welke stand het is bij de iPhone, weet ik niet, maar wellicht iemand anders hier wel...?

De portret functie gebruik ik ervoor op de iPhone, maar je moet het voorwerp dan binnen 2,5m hebben, dus wordt met zulke grote onderwerpen als bomen heel lastig hihi.

Deze bv vandaag geschoten met portret functie (verder onbewerkt)

Afbeelding

Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:09

Michelle77 schreef:
Ik heb de nieuwste Nokia. De 9. Waanzinnig!

Normaal gebruikte ik inderdaad ook snapseed, nu helemaal niet meer.

Ben er echt ontzettend blij mee. Hoef amper na te bewerken, alleen de diepte even en eigenlijk is dat het. En dan die ik alles op de automatische stand. Je kan ook zelf alles instellen en in raw schieten, maar dat snap ik niet haha

[ [url=m/V41csV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R0LiBZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zWJzgK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QawR0y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hq1g8u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oL4gCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sc2Gte.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TZpPJA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fQV7VQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAUW die maakt idd prachtige foto's <3

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:11

Ik bewerk juist wel graag achteraf, vooral met Lightroom.
Vaak heb ik helaas de tijd gewoon niet om met de instellingen te spelen voor ik de foto maak omdat ik vaak impulsief foto's neem en dan ook van dieren/mijn kind waarbij HET moment ook weer zo voorbij kan zijn haha.

EDIT:
Hier een voorbeeldje van een voor/na foto van een foto die ik in de Harry Potter studios maakte vorig jaar, die ik zonder nabewerking gewoon nooit zo tof had kunnen schieten met alles wat er in die studio omheen stond enz (al had ik bij deze wel al vooraf meer met de instellingen kunnen doen omdat ik de tijd wel ervoor had kunnen nemen in principe)

VOOR

Afbeelding

NA

Afbeelding

En een voor/na foto van het Hogwarts kasteel. Zonder nabewerking kun je er gewoon niet veel mee, want er zijn Overal lampen te vinden rondom het ding. Gelukkig bestaat er Lightroom en Photoshop haha.

VOOR
Afbeelding

NA
Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:32

Wilkje schreef:
Wat een fantastische foto's! Ik heb zelf de Huawei P20 Pro. Kan er echt prachtige foto's mee maken. Heb er ruim 10.000 op mijn telefoon staan. Zou zo graag fotoalbums maken van de foto's van de rondreizen door Jamaica en Zuid Afrika. Helaas lukt het me nog steeds niet om ze op mn computer te krijgen.......

Je zou ze vanaf de telefoon op een OneDrive account kunnen zetten, en dan vanaf de pc kun je ze vanuit OneDrive weer downloaden op de pc. Ikzelf maak gebruik van mijn iCloud account (iPhone) en je zou met Android ook een google account bv. kunnen gebruiken waarmee je foto's automatisch na het maken op de account komen te staan, die je dan weer vanaf elke pc e.d. kunt inzien en downloaden als je inlogt.

EDIT:
Bij mij komt alles wat ik op de telefoon maak en bewerk dus meteen in mijn iCloud account te staan die ik op elke pc, telefoon, iPad ed kan inzien als ik inlog. Dus ik hoef nooit bang te zijn dat ik foto’s kwijt ben als iets met mijn telefoon gebeurt. Bij Android zou je dit dus met een Google account kunnen doen bv. Ivm overzicht houden kan ik zo dus ook mijn telefoon geheugen makkelijker wissen tussendoor en ik hoef dan niks handmatig over te zetten op een pc. Echt ideaal.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-05-19 17:05, in het totaal 3 keer bewerkt

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:35

Supervixen schreef:
Vanmorgen tijdens het trailrunnen:

[ [url=m/Bf5pGj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hJmUT1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3 <3

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:37

Vorige week in Disney geweest waar ik wel nog een paar schoot die ik nog even mooi door Lightroom heb kunnen halen na afloop. Voor de rest heb ik niet veel bijzonders geschoten de laatste tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:12

Die zijn idd heel leuk, zowel die met de focus op de kop als de poot.

Tip: Met Lightroom op de telefoon - je hebt er een gratis app voor - zou je misschien wel nog het eea kunnen doen waarmee je de achtergrond mooi zwart krijgt als dat je insteek is met de foto's. Met de kloon/retoucher functie kun je bv. hetgeen wat links naast het koppie zit mooi wegwerken en dan is het een beetje spelen met contrast en schaduwen en dan heb je de achtergrond al mooi zwart denk ik. Als ik de desktop niet beschikbaar heb, gebruik ik Lightroom op de telefoon en dat werkt imo ook prima.

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:33

Rebecca schreef:
Cursebreaker stond van alles op de achtergrond en meestal als ik rommelen ga staat ie weer op , en hij lag zo mooi :P . Ik ga eens kijken of lightroom de truc doet!

Jaa met dieren is het vaak zsm schieten als ze mooi liggen, want die blijven geen eeuwigheid liggen tot wij er klaar voor zijn, lol. Maar aangezien het al best donker is in de achtergrond en er niet heel veel weg te werken is, denk ik dat je het met deze foto's heel goed en vrij makkelijk voor elkaar moet krijgen :j

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:40

Oh dat is jammer :( Ik heb een abbo op Lightroom en Photoshop dus misschien dat ik daardoor op de telefoon app ook alles kan, zonder erbij na te hebben gedacht dat het alleen iets voor members was, oeps -O- Misschien zijn er nog andere gratis apps waarmee het wel kan, maar dat zou ik zo ook even niet weten - misschien iemand anders in de groep :)

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:47

Een paar fotootjes die ik tijdens het wandelen deze week geschoten heb.
Ik wil bij foto 1 en 5 alleen nog de elektriciteit draden in de lucht wegwerken. Die storen me enorm haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:10

Weer een heerlijk rondje gewandeld vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:12

@Woestein

Waaaauw, die zijn echt prachtig <3 <3

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:58

Mooie foto's komen er weer voorbij!
Hier niet veel bijzonders meer gemaakt de laatste tijd.

Wel hier en daar wat portret-stand-foto's gemaakt van de boeken die ik gelezen heb of nieuw binnen gekregen heb. Die foto's gebruik ik dan voor m'n boekenblog Instagram account. Foto's zijn nabewerkt met Lightroom;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een portret van m'n zoontje, al wil ik 'm wel nog wat anders nabewerken want ben niet helemaal tevreden met het eindresultaat van deze.

Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:57

Wat snapshot van de afgelopen dagen;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:56

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij <3

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:50

Net even een fotootje geschoten tijdens de avond ronde

Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:19

Wat plaatjes die ik gister maakte

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:06

Super foto’s komen er weer voorbij <3

Vandaag op puppybezoek geweest;

Afbeelding
Afbeelding

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:40

Een paar vakantie kiekjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

― Sarah J. Maas