[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:48

Hallo allemaal,

Mag ik hier even binnen komen vallen? :o Ik wil eigenlijk al jaren een mooie spiegelreflexcamera, maar nu ik deze zomer op safari in Zuid-Afrika ga, vind ik dat het er toch maar eens van moet komen. :D Het is dus mijn eerste spiegelreflex en ik fotografeer al wel langer met een wat "luxere" compactcamera (ik geloof de Sony Cyber-shot DSC-H300). Ik zal voornamelijk willen fotograferen op reizen en om wat leuke plaatjes te schieten rondom huis van de dieren, feestjes, e.d.

Ik heb verder echt totaal geen kaas gegeten van spiegelreflexcamera's en de lenzen e.d. Ik ga binnenkort wel naar een speciaalzaak, maar voordat ik daarheen ga was ik eigenlijk al wel benieuwd of jullie wellicht nog ideeën hebben zodat ik er niet helemaal blanco heenga. Mijn budget is (incl. lens) maximaal € 700. Dit kan ook wel worden uitgebreid indien ik voor dit bedrag niet iets fatsoenlijks kan vinden.

Alvast bedankt! :)

_Tamara

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:43

Oké dan moet ik mijn eisen toch wat bijstellen vrees ik :+ bedankt voor jullie reacties! Ik ga toch voornamelijk huis, tuin en keuken foto’s maken en dan vind ik het ook zonde om voor 1 keer safari zo’n dikke uitrusting aan te schaffen. Ik hoef ook geen hele wallpaperachtige foto’s te maken in ZA, maar wat leuke kiekjes zou wel fijn zijn.

Kan je evt ook lenzen huren?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:43

xNicolx schreef:
_Tamara schreef:
Oké dan moet ik mijn eisen toch wat bijstellen vrees ik :+ bedankt voor jullie reacties! Ik ga toch voornamelijk huis, tuin en keuken foto’s maken en dan vind ik het ook zonde om voor 1 keer safari zo’n dikke uitrusting aan te schaffen. Ik hoef ook geen hele wallpaperachtige foto’s te maken in ZA, maar wat leuke kiekjes zou wel fijn zijn.

Kan je evt ook lenzen huren?

Hallo wij hebben paar jaar maanden geleden t instapmodel van Nikon gekocht (D3400). En een lens tot 250 zoom. Daar mee naar Ecuador geweest ook heel veel dieren gefotografeerd, ook vogels uit de lucht enzo. Kwamen daar prima mee weg! Foto’s zijn voor ons als leek echt super mooi en scherp geworden. Wij waren voor 750 euro klaar dacht ik.

Bedankt voor de tip! :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:26

Shiloh schreef:
_Tamara. Als je de camera vooral op pad gaat gebruiken zou ik ook serieus naar systeem camera's kijken. Systeem camera's zijn tegenwoordig echt van goede kwaliteit en met name de winst in gewicht is enorm. Als je open staat voor tweede hands/occasion, dan moet je met 700 euro toch best een eindje kunnen komen.

Bijvoorbeeld een Olympus omd em10 mark ii, of een omd em5 (eventueel mark ii, maar dan blijft er niet veel over voor lenzen denk ik). Of een Panasonic G7.

Een leuke betaalbare lange afstand lens is de 100-300 van Panasonic. Die worden tweedehands niet veel aangeboden, maar als je die in een leuke tweedehands set kan vinden of zo, heb je toch echt een prima set om mee te beginnen! Als je daar dan nog een kitlesje vanaf 12 of 14mm bij neemt, kun je toch echt heel goed vooruit, tot je je lens set zou willen uitbreiden. Die 300 staat gelijk aan 600mm in fullframe en dat zou ook op safari toch leuke plaatjes op moeten leveren.

Ik zou niet zo snel van marktplaats kopen en vraagprijs is 150 boven je budget, maar ik denk dat dit bijvoorbeeld echt een hele leuke set is, waar je ook op safari aardig mee vooruit zal kunnen, maar ook thuis een hele toffe lens zal zijn!:

Panasonic Lumix G7 + 14-140 en 100-300 lenzen
http://link.marktplaats.nl/m1252893418? ... nt=app_ios
Ad

Als je via marktplaats voor tweedehandse gaat, zou ik wel altijd overleggen of je hem voor koop in een winkel kunt laten nakijken.

Top! Bedankt voor de tip :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:12

xChoco schreef:
Hoi allemaal, ik kom graag even binnenvallen! :)

Al een tijdje ben ik rond aan het kijken naar een spiegelreflexcamera en nu mijn buitenlandstage steeds dichterbij begint te komen lijkt het me leuk om daar goede foto's te kunnen maken.

Mijn vader heeft, als ik het goed zeg, een Nikon D700 met drie verschillende lenzen. Daarom zou ik ook graag een Nikon camera willen zodat ik eventueel zijn lenzen zou kunnen gebruiken.

Omdat ik student ben en dus geen oneindig budget heb (± €750 incl lens) zat ik zelf te kijken naar een Nikon D5300 of een Nikon D5600. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of raden jullie eerder iets anders aan?

Ik heb hier pas vragen gesteld over een spiegelreflex welke ik wil gebruiken voor wat leuke plaatjes van de beestenboel, reizen, etc. Ik heb toevallig een paar dagen geleden de Nikon D3400 gekocht met twee lenzen (AF-P 18-55mm VR + Tamron 70-300mm Di LD Macro) bij Kamera Express waar een combi-aanbieding was.

Dit weekend heb ik er een beetje mee lopen prutsen en in combinatie met die Tamron lens ben ik super tevreden. :D Ik ben echt totaal nog niet handig ermee en heb nu zitten schieten op wat standaardinstellingen, maar ben er nu al heel blij mee! Misschien is het ook wel iets voor jou :)

Even voor je beeld deze twee plaatjes van dit weekend met mijn nieuwe toestel! Ik weet niet hoe ik ze in linkjes krijg zo via Bokt, dus excuses voor de grote platen :o
Afbeelding
Afbeelding

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:15

Hoi allemaal!

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar misschien kunnen jullie mij helpen... vorig jaar heb ik een Nikon D3400 gekocht en die bevalt heel goed voor mijn gebruik! :) Deze zomer ga ik naar Alaska en neem ik uiteraard de camera mee. Ik ben nu op zoek naar een cover voor tegen regen en andere waterdruppels, weet iemand waar ik moet zoeken? Zal voor eenmalig gebruik zijn deze vakantie, dus graag voor beetje schappelijke prijs. Is puur om ‘m zo goed als het kan droog te houden, maar veel van die covers die ik vind op internet lijken dan nauwelijks bruikbaar te zijn voor fotograferen? :') Zo ingepakt lijkt de camera dan te zijn.. en zijn er nog andere tips om mijn camera dan zo goed mogelijk te houden? Heb voor voorgaand jaar op advies van de winkel al wel kwastjes in mijn tas voor het schoonmaken van zand/stof tijdens mijn reis naar Afrika, maar zal dat nu niet veel nodig hebben denk ik :+

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:36

Bedankt voor jullie snelle tips!! :D Hoe bevalt bij jullie die sleeves? Lees op internet dat je zo’n plastic hoes ongeveer een dag kunt gebruiken?

Denk dat ik deze wel ga bestellen. Mooi prijsje en een praktische oplossing voor de momenten dat het wel nodig zou zijn! :) Hoop dat het meevalt met de regen, maar zal het sowieso wel gaan gebruiken bij grote watervallen en tijdens het whale watchen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie