[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:36

Ik ga hier even binnenvallen, ik zou eens willen beginnen kijken om mijn fotografie een upgrade te geven, nu zit ik momenteel met een D3200, een 50mm 1.8 en een 55-200 4-5.6. Is het een logischere keuze om eerst een nieuwe lens aan te schaffen en dan na een tijd over te stappen op een full frame of eerder andersom? Ik merk namelijk dat ik met mijn 55-200 veel kwaliteit misloop tegenover mijn 50 mm, maar die is dan minder handig bij actie foto's. Nu is het zeker de bedoeling om in de toekomst op full frame over te gaan dus als ik dan toch voor een lens zou gaan, welke past nog op mijn d3200 en ook op een fullframe?

AbleToDream

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:52

Ik val hier ook even binnen voor advies, ik heb nu een 5 jaar met mijn trouwe Nikon D3200 foto's gemaakt, in het begin de kitlens, dan een zoom gekocht van 55-200 en nu werk ik altijd met mijn 50 mm of mijn 70-200 zoom.

Ik zou nu na jaar wel graag willen overstappen naar een nieuwe body omdat ik merk dat deze niet meer voldoet aan wat ik zoek in fotograferen. Maar is het de moeite nog om mijn D3200 met 18-55 en 55-200 lens te koop te zetten of is dat niets meer waard?

De camera is altijd goed onderhouden geweest en alle assecoires heb ik ook nog inclusief de originele dozen. Anders was ik aan het twijfelen om te vragen of ze in de camera winkel er nog iets voor kunnen geven.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:21

Bedankt Maaikemuis, ik ga vanavond eens kijken hoeveel de shuttercount is dan, ik heb er destijds als ik alles optel van body, lenzen en geheugenkaartjes een 700€ voor betaald, maar als ik er al 300/250 van zou krijgen zou ik toch al blij zijn. Mijn cameratas daarvoor kan ik wel nog gebruiken later dus die zal niet meegaan, daar past perfect een body en 50 mm in.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:00

Hmm, ik heb eens even gemaild naar de camera winkel en daar schatten ze een 150/235 te zien in welke staat de camera verkeert. Dan denk ik dat ik hem beter inruil.

Zouden jullie de lenzen ook inruilen of die wel apart verkopen?
T zijn nu ook geen super lenzen, maar wel allemaal Nikon lenzen en beiden niet vaak gebruikt.

Als upgrade zou ik overstappen naar een D750, die zit momenteel ook in de cashback actie dus dat is dan misschien wel mooi meegenomen.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:10

Hier eindelijk mijn instap Nikon D3200 en lenzen gaan inruilen, ik kon wel wenen als ik vroeg wat ik er nog voor kreeg, camera van 5 jaar, perfecte staat met alle assecoires en 18-55 en 55- 200 lens... 110€ maar...

Maar goed, liever zo dan dat ie stof light te vergaren in de kast, en nu met de cashback van Nikon D750 en de promo ging er nog een groot bedrag af gelukkig dus was de kost al iets minder. en nog eens vijf jaar ipv twee garantie gekregen via de winkel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie