ikke schreef:Een body moet je vooral vast pakken en voelen. Hoe ligt ie inde hand; hoe lekker laten de belangrijke knopjes zich bedienen en hoe voelt de balans, zeker met iets meer glas, zoals de 55-250 (of de 55-200 bij Nikon)
Ik vind de 7D eigenlijk net te klein waar mijn partner 'm te lomp vindt. Het ligt er maar net aan hoe ie voor jouw gevoel in de hand ligt. De 5D IV is net iets groter en dat maakt 'm voor mij een fijne body.
Dat is ook het punt bij de keuze voor Nikon of Canon: wat ligt lekkerder in de hand en bedient fijner.
Daarnaast zou ik toch adviseren om serieus naar systeemcamera's te kijken. Dat gaat intussen serieus ergens over als het om kwaliteit gaat en vooral: het weegt de helft! Uiteindelijk zal de systeemcamera de spiegelreflex gaan vervangen. In de digitale wereld is het nut van die klappende spiegel zeer beperkt.....
Bedankt!
In de hand hem ik hem al eens gehad, ook met de lens. In principe vond ik het zeker niet verkeerd.
Ik denk toch dat ik mij meer moet gaan inlezen in systeemcamera’s, is het veel beter dan de reguliere spiegelreflexcamera’s ? En de kwaliteit van de foto’s dus ook?