[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:39

Hoi!
Ik wil graag mijn eerste spiegelreflex camera kopen. Ik zat zelf te denken aan een canon 70D, is dit een fijne body? En dan met een 55-250mm lens, is dit fijn?
Ik wil vooral paarden fotograferen, bewegend en stilstaand. Maar bijvoorbeeld ook honden :)
Ik wil een niet al te dure camera ( max 500/ 600 euro :) )
Wat raden jullie aan? En is bovenstaande camera + lens een goede optie? :o

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:59

ikke schreef:
Een body moet je vooral vast pakken en voelen. Hoe ligt ie inde hand; hoe lekker laten de belangrijke knopjes zich bedienen en hoe voelt de balans, zeker met iets meer glas, zoals de 55-250 (of de 55-200 bij Nikon)

Ik vind de 7D eigenlijk net te klein waar mijn partner 'm te lomp vindt. Het ligt er maar net aan hoe ie voor jouw gevoel in de hand ligt. De 5D IV is net iets groter en dat maakt 'm voor mij een fijne body.

Dat is ook het punt bij de keuze voor Nikon of Canon: wat ligt lekkerder in de hand en bedient fijner.

Daarnaast zou ik toch adviseren om serieus naar systeemcamera's te kijken. Dat gaat intussen serieus ergens over als het om kwaliteit gaat en vooral: het weegt de helft! Uiteindelijk zal de systeemcamera de spiegelreflex gaan vervangen. In de digitale wereld is het nut van die klappende spiegel zeer beperkt.....

Bedankt!
In de hand hem ik hem al eens gehad, ook met de lens. In principe vond ik het zeker niet verkeerd.
Ik denk toch dat ik mij meer moet gaan inlezen in systeemcamera’s, is het veel beter dan de reguliere spiegelreflexcamera’s ? En de kwaliteit van de foto’s dus ook? :)

brittien

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:34

Ooh oke bedankt! mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar een spiegelreflexcamera, ik vind de grote zelf geen probleem enzo :o
Welke spiegelreflex zouden jullie aanraden, 70D? Of iets anders? Ik zou wel graag een canon willen :)

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:57

Hmm oke bedankt! Welke systeemcamera zou je aanraden voor hetgeen wat ik ermee wil? :)

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:31

Hoi,
kan iemand mij helpen met het aantal clicks wat acceptabel is?
Ik zag dus een canon 70D met 23505 clicks, is dit veel? Ik weet niet zo goed wat een goed aantal clicks is voor een occasion :o

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:43

Hij kost 400, zouden jullie dat dan doen voor een canon 70d? Of helemaal niet :o

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:01

maaikemuis schreef:
Er vanuitgaande dat je hem met garantie voor die prijs gereviseerd kan kopen bij een camera zaak zou ik er geen 400 euro voor over hebben bij een particulier. Tenzij er nog lenzen bijzitten die je graag wilt hebben oid.

Het is bij een camerazaak, sorry vergeten er bij te zetten! :)

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:21

Hoi zouden jullie mij misschien weer willen helpen? :o
Ik wil graag een goede camera, geen instap het liefst. Maar ook niet te professioneel dat ik er niet mee overweg kan :)
Mijn budget voor de body is ongeveer 800 / 1000, wat voor body raden jullie aan? Ik wil graag kwalitatief goede fotos maken van vooral paarden, maar ook andere dieren en dingen. Geen landschapsfotos.
Ik neig zelf erg naar canon, maar ik weet niet of dat goed is want ik kom er niet echt meer uit welke camera ik moet kopen :o
Ik zag de 80d, is dat iets?
En met welke lenzen erbij? Budget voor lenzen is ongeveer 500 :)
Wie heeft raad? :o

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:35

MarjanB schreef:
Mijn tip is, geef meer geld uit aan lenzen dan aan de body.. voor 500 euro heb je eerder een acceptabele body dan lens. Lenzen zijn ook van meer invloed op de foto dan de body. Op YouTube kan je vaak wel veel testen vinden over bodys maar ook over wat het verschil is met een dure of goedkope lens op dezelfde body.

Aha oke bedankt!
Weet iemand de body die bij mijn doeleinden past? :o

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:39

Niemand? :o

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:13

Iemand ervaringen met de canon 80d?

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:14

Bedankt! Welke lens gebruiken jullie hierbij?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie