[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

8nnemiek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:30

Ik zou dan voor een systeemcamera kiezen. Veel compacter en lichter, ideaal voor op reis. Sony is erg goed, maar Fujifilm heeft ook mooie modellen.

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:06

Dat valt heel erg mee. De Sony a6000 is met 16-50mm lens al te koop voor iets meer dan €500: KLIK
Dat is een prima camera, zeker om mee te beginnen.

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:15

Als je je oude lens wil blijven gebruiken, dan is het natuurlijk slim om weer voor Canon te kiezen. Maar als je toch ook nieuwe lenzen gaat kopen dan zou ik ook eens naar systeemcamera’s kijken. Sony loopt daarin voorop, maar ook fujifilm doet het niet slecht in de systeemcamera’s.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:19

Veel betere kaarten dan dat vind je niet :=
Ik denk dan eerder een hardwareprobleem in de camera.
Heb je al eens geprobeerd om de camera naar fabrieksinstellingen terug te zetten? Zo kun je iig uitsluiten dat het probleem bij de instellingen ligt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:53

De Sony a6000 <3
KLIK

Echt een enorm fijne camera, heerlijk licht, heel veel opties, en vooral geweldige kwaliteit en prachtige kleuren, zeker voor dat geld.

En als je ooit wat geld over hebt voor een betere lens.. de kitlens is niet slecht, maar met een betere lens kun je er echt prachtige foto’s mee maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:09

Sony fullframe systeemcamera's zijn echt geweldig in low-light :j
Je kan er inderdaad Canon lenzen op gebruiken met de adapter. Enige nadeel is dat de autofocus iets trager wordt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:07

Mijn a6500 is enorm snel, de A7III is echt rázendsnel :j
Edit: met de adapter weet ik niet hoe snel hij is. Ik heb zelf geen canon lenzen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-11-19 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:39

De kwaliteit van de foto's is vergelijkbaar, prima kwaliteit, soms zelfs beter.
Systeemcamera's hebben enkele nadelen. Het grootste nadeel is de batterij, die gaat minder lang mee. Als je een dag lang fotografeert bij bv een evenement of huwelijk, dan moet je dus een paar keer de batterij wisselen. Een ander nadeel kan zijn dat de camera minder makkelijk vast te houden is als je grote handen hebt, omdat hij zo klein is. Sommige mensen gebruiken daarom een extra grip die je erbij kan kopen. En je hoort wel eens dat mensen lastig kunnen wennen aan de digitale zoeker. En een ander nadeel is dat de lenzen nog wat duurder zijn en er zijn er nog niet enorm veel. Maar dat zal niet heel lang meer duren.
Voordelen zijn er vrij veel; ze zijn heerlijk klein en licht, dus ook ideaal op mee te slepen. De kwaliteit en snelheid is gewoon prima, zeker bij de duurdere modellen. Ze hebben geen spiegel, en zijn daardoor wat minder gevoelig voor slijtage..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:50

Dat dacht ik ook altijd, totdat ik met een systeemcamera ging werken.. Als ik de spiegelreflex af en toe weer vast pak dan denk ik, jee wat een monster van een apparaat was dat :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:28

Als je rond de 600 euro wil blijven dat kun je bv deze kiezen: KLIK
En dan met deze lens: KLIK
Dan zit je onder de 700 euro.

Ze verkopen ook een pakket met nog een extra groothoeklens, cameratas en SD kaart erbij, best een mooie deal: KLIK

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:06

De A7III is momenteel echt dé camera voor film inderdaad.
Enorm snelle autofocus, vooral met Sony lenzen, en heel sterk met low-light situaties.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:12

Ik zou dan juist niet voor een spiegelreflex kiezen, maar voor een goede, waterdichte compactcamera. Die kan iedereen bedienen en een goede levert prima kwaliteit en kan ook manueel worden ingesteld.
Wordt er gezeild op zout of zoet? Zoutwater is sowieso funest voor een camera, maar de hoge vochtigheid is überhaupt niet fijn voor een camera.
Ik bewaar mijn apparatuur op onze zeilboot zelfs in een speciale box met silica gel. Als clubcamera zou ik dus niet snel voor een spiegelreflexcamera kiezen.
Compactcamera’s kunnen vaak ook een stuk verder inzoomen, bij een spiegelreflex zou je dan lenzen moeten wisselen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:47

Een simpele of oudere camera gaat gemiddeld 50.000 tot 100.000 clicks mee, en de betere en nieuw modellen 150.000 tot 200.000.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 06:41

Gaaf! Volgens mij krijg je ook nog dubbele cashback, toch?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:27

Ik ben bij hun winkel in Urk geweest, maar was daar niet heel tevreden over de service, of eigenlijk de kennis van de medewerker. Alle vragen die ik had over een bepaald toestel moest hij online opzoeken. Verschillen tussen bepaalde camera's, moest hij ook weer online opzoeken.. Wat ik zelf natuurlijk ook al had gedaan, dus hij kon me niks nieuws vertellen..
Ik vroeg hem naar de cashback actie, maar die gold niet op de camera die ik had uitgezocht zei hij.. Dat bleek achteraf ook niet te kloppen, ik heb toen gewoon met de actie mee kunnen doen online.
Dus nee, ik vind online reviews en vergelijkingssites fijner en betrouwbaarder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:33

Als je in de buurt woont dan zou ik gewoon eens langs gaan, al is het maar om de verschillende modellen eens in de hand te kunnen houden en te testen.
En misschien had ik wel gewoon toevallig een slechte/nieuwe medewerker en is de rest een stuk beter geïnformeerd..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:46

50mm zou toch juist geen vertekening moeten geven? 50mm komt meestal redelijk overeen met de beeldhoek van het menselijk oog, en wordt daardoor vaak gebruikt voor portretfotografie.
Ik heb altijd veel lol gehad van mijn 50mm f1.8 lensje. Lekker goedkoop maar een grote diafragmaopening.

Voor landschappen gebruik ik liever iets meer groothoek. 16mm vind ik ideaal. Ook voor binnenfoto’s/inrichtingen/architectuur.

Voor dierenfoto’s is een ruime zoomlens het fijnst, maar liefst ook een diafragmaopening van minimaal 2.8 vanwege de beweging, zeker als je wat verder gaat zoomen.