[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:24

Bo_San schreef:
Nee ik zit ook echt meer naar een 7D misschien een 60D of door sparen naar een 5D mark II te kijken...

Denk dat Lynn het tegen de persoon boven jou had ;)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:28

Er zijn ongetwijfeld pakketten mogelijk met een telezoom erbij, maar meestal is de kitlens inderdaad een 18-55 lens. Meer mm wil zeker niet altijd zeggen méér kwaliteit in ieder geval, dus je kan niet blind roepen dat een 18-105 beter zou zijn dan een 18-55.
Lens is inderdaad belangrijker dan de camera in die zin dat die meer bijdraagt aan de kwaliteit, maar zoals gezegd is de kunde en kennis van de fotograaf het belangrijkste. Als jij vooral paarden en honden wil fotograferen heb je zeker een telelens nodig, bij Nikon is geloof ik de 55-200 dan het meest gangbaar. Je kan dus kiezen voor een losse body en losse telelens of een body met kitlens als de 18-55 en een losse telelens erbij. Zonder telelens ga je voor paardjes en hondjes niet ver komen in ieder geval :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:18

Als ik echt moet kiezen de 70-300, want superzooms als de 18-200 laatje sowieso liever liggen. Maar liever nog geen van beide. Je krijgt waar je voor betaalt en zoals gezegd is een goede lens belangrijk. Liever dus een Nikkor 55-200. Je moet sowieso wel een versie hebben met scherpstelmotor in de lens, want die zit bij de goedkopere modellen van Nikon niet in de camera :) Ik ben Canon mens, dus weet het zo niet uit mijn hoofd en kan zo snel ook niet vinden of die 70-300 van Tamron dat heeft.

Edit: Ik zou bijvoorbeeld voor deze set gaan. Of als je meer wilt besteden de D3200 met dezelfde lens.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... mm-vr.html

De kitlens is meestal vrij goedkoop als je hem bij je body koopt en er zijn in huis/tuin/keuken gebruik zeker situaties waarbij je niet genoeg afstand kan nemen om je telelens te gebruiken en dan is het fijn als je een 18-55 achter de hand hebt zodat je toch foto's kan maken :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:34

@ Kyralover, ik zou geen van beide sets nemen. Ik zou gewoon een 600D met een 18-55 lens kopen en dan een losse telezoom als de 55-250 erbij.
Bij die ene set zit een extra 50mm prime, ik denk de f1.8 maar kan het zo snel niet vinden, dat is een leuk lensje, maar totaal niet nodig om mee te beginnen, dus dat zou ik niet doen.
En een 18-135 kan wel, maar is geen hele geweldige lens, dus als je de optie hebt zou ik zeker gaan voor een losse 18-55 en losse 55-250 :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:47

Het was ff zoeken, maar het gaat idd om de 50mm f1.8 dat is een hele lichtsterke lens, dus geschikt voor situaties waarbij je weinig licht hebt. Maar het is wel een prime, dus je kan niet in of uitzoomen, wat hem weer beperkt inzetbaar maakt. Ik heb hem zelf (althans zijn voorloper denk ik) en ik gebruik hem eigenlijk niet zo veel. Hij is leuk om achter de hand te hebben, maar met een aanschafprijs van rond de 100 euro zou ik hem niet als startlens aanschaffen, maar eventueel later als je weet dat je een dergelijke lens 'mist'.

Wat die losse telezoom betreft kan ik echt de 55-250 heel erg aanraden, ga alsjeblieft niet voor een 'mooie deal' met de 75-300 want die is kwalitatief echt veel minder.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:23

__Robijn__ schreef:

Laten liggen!! Als je dit topic wat doorleest zul je héél vaak tegen komen dat we de 75-300 afraden omdat de kwaliteit daarvan gewoon echt niet geweldig is. Voor een klein beetje meer koop je een 55-250 IS II van Canon die een héél veel betere prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:57

Allejandro schreef:
Wat is een goede opvolger voor een Canon 350D uit 2006 die echt op is inmiddels :D ? Ik ben mij wat aan het orienteren en heb de 70D voorbij zien komen maar ook de 700D bijvoorbeeld. Is dat een groot verschil? :) (behalve prijs.. )

Ik fotografeer verder hobbymatig wat maar vooral mijn gezin en dieren :)

Ik ben destijds over gestapt van een 350D naar een 550D, dat was al een wereld van verschil! Nu zou je uiteraard niet meer voor een 550D gaan maar dan voor een 700D. Dat zal zeker een hele stap vooruit zijn vanaf de camera die je nu hebt.
Er zit inderdaad wél nog een heel verschil tussen de 700D en de 70D. En dat is niet alleen de prijs. Ik overweeg zelf een overstap naar een 70D, vooral vanwege het feit dat deze 19 cross-type AF punten heeft wat erg handig is aangezien ik veel hondjes fotografeer. Maar als je geen superhoge eisen stelt aan de mogelijkheden van je camera en hem vooral voor huis tuin en keuken hobby gebruik hebt denk ik dat je met een 700D ook heel prima uit de voeten zult kunnen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:36

Ja, daar heb je meer voor nodig hihi. De link die je nu geeft is alleen de body, daar kan je dus nog geen foto mee maken want daar moet een lens op. Meestal koop je hem met een 18-55 kitlensje samen, maar die zit er bij die link dus niet bij. Even op zoek naar eentje waar hij wel bij zit zou ik zeggen. Voor de paardjes (en ik denk ook mensen, maar die doe ik zelf eigenlijk niet) kan je kijken naar een 55-250 telezoom van Canon. Die 18-55 is dus voor als je niet zo ver in hoeft te zoomen. Die 55-250 is voor als je verder in moet kunnen zoomen. Bij paarden is dat ook erg wenselijk omdat als je te dicht op het paard gaat staan je vertekende verhoudingen krijgt op je foto :)

Mocht je nieuwe speelgoed je bevallen dan zal je wellicht op den duur je lenzen in willen ruilen voor kwalitatief betere en dus ook duurdere lenzen, maar om mee te beginnen zijn deze 2 echt heel geschikt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:21

Sicayes schreef:
Misschien staat dit op de verkeerde plek; excuses daarvoor. Maar kon even niet zo snel vinden waar ik anders voor advies kon vragen :=

Ik heb sinds een kleine 2 weken een DSLR in bezit (Canon 600D) en vandaag viel me ineens op dat er op de focusplaat (noem je dat zo? dat witte matglas) vuiltjes zitten. Hoe dit precies is gekomen weet ik niet, de camera word door mij als een baby behandeld zo zuinig :') maar ik weet wel dat mijn vriend er een keertje voor de 'lol' plaatjes mee heeft geschoten en die is misschien niet zo voorzichtig met lens er af draaien/opbergen en de beschermingsdop op de body te doen. Ik dacht eerst dat het de lens was, maar op de test foto's die ik maak zie je het niet. Ik zie het dus echt puur alleen in de zoeker..

Hoe kan ik dit het veiligst schoonmaken? Het is nu zeg maar net alsof er iemand met vuile vingers op de focus heeft gezeten. Het heeft gelukkig geen nadelige effecten op mijn foto's maar in de zoeker is het wel een beetje storend. :+ en ik steek liever niet 'zomaar' iets in de body van mijn camera. :=

Het zal haast wel niet hoor, maar het is niet per ongeluk zo dat hij aan het radartje heeft gezeten waarmee je de zoeker aan kan passen aan de afwijking van je ogen? Dat hij daardoor voor jou niet meer scherp is en jij nu dénkt dat hij vuil is daardoor? Waarschijnlijk is dat niet wat je bedoelt, maar het idee kwam bij me op, dus dacht ik post het toch maar even :)

Nog even over de zonder btw actie... als de btw er af gaat scheelt je dat géén 21%. Het bedrag inclusief btw is namelijk niet 100% maar 121% (Prijs ex btw = 100% + 21% btw = nieuwe prijs).
Wanneer je dus een 'zonder btw' actie hebt gaat er geen 21% maar 17,36% van de prijs af. Nog steeds een hele aardige korting, maar wel vervelend als je uit gaat van 21% :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:15

Waarom zou een Canon of Nikon per definitie betere kwaliteit leveren? Ik ken jouw camera niet maar zo te lezen is het een instap spiegel reflex. 70d is natuurlijk van hele andere klasse maar wel belangrijk dat je er dan ook goed glas voor hebt en het allerbelangrijkste is en blijft uiteraard in hoeverre jij met de camera kan omgaan. Een 70d kopen maar hem alleen op de automaat gebruiken is onzin en zal geen mooie platen geven. Ben wel benieuwd waar je met de Sony tegenaan loopt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:57

MelissaLOVES schreef:
Alwiene schreef:
Waarom zou een Canon of Nikon per definitie betere kwaliteit leveren? Ik ken jouw camera niet maar zo te lezen is het een instap spiegel reflex. 70d is natuurlijk van hele andere klasse maar wel belangrijk dat je er dan ook goed glas voor hebt en het allerbelangrijkste is en blijft uiteraard in hoeverre jij met de camera kan omgaan. Een 70d kopen maar hem alleen op de automaat gebruiken is onzin en zal geen mooie platen geven. Ben wel benieuwd waar je met de Sony tegenaan loopt.

Dat merk is sowieso beter met de camera's. Sony is weer goed met tvs ofz. Jaa het is idd begin spiegelreflex en wil graag toch verder komen omdat er weinig instellingen aan te veranderen zijn. Nee gebruikt juist de knoppen waar ik vrije instellingen kan doen. Anders vind ik het op automaat geen fotografie dan kan iedereen de foto maken zegmaar

70D staat ook op mijn verlanglijstje, heb nu een 550D. Alleen ik heb wel al heel fijn glas om ervoor te zetten. Dat betekent dat ik niet naast die camera + grip + extra batterij + goede geheugenkaart er ook nog eens glas aangeschaft zou moeten worden.
Dat zou je wel moeten als je de overstap maakt van Sony naar Canon. Als je paardjes fotografeert zou ik dan bv gaan voor een 70-200 zonder IS en dan ben je dus alweer 600 euro extra kwijt.
Ik ben erg weg van de 70D vanwege de 19 Cross Type AF punten, die zou ik bij het fotograferen van hondjes wat ik veel doe goed kunnen gebruiken.
Maar afhankelijk van wat je eisen zijn zou je misschien ook voor een 700D kunnen gaan? Daarom vroeg ik: wat kom je tekort in je Sony camera?
Hoe dan ook, je glas is belangrijker dan de camera die er achter hangt, dus als je een budget hebt zorg dan dat je liever een goedkopere camera met topkwaliteit glas koopt dan andersom :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:27

kiimberley schreef:
Ik kom even binnenwandelen in dit topic :) Wil een spiegelreflex camera gaan aanschaffen, merk nog geen idee, type ook niet. Ik wil vooral dieren en dan met name honden en knaagdieren gaan fotograferen. Verder wil ik ook wat leuke portretjes ermee kunnen schieten en hier en daar een productfoto. Op vakantie wil ik hem ook meenemen, meestal stedenstrips. Dit alles als hobby in eerste instantie. Budget is 400-500 in totaal. Wie heeft er tips voor een leuk pakket? Binnenkort ga ik naar een winkel om ze eens in handen te houden maar dan kan ik al meer gaan selecteren. Ik denk een allround type? :)

Vooropgesteld dat je bereid bent héél veel te gaan leren over hoe je fotografeert met een spiegelreflex en er niet vanuit gaat dat de camera al die dingen voor je gaat doen op de automatische stand...
Denk ik dat je aan deze set, die binnen je budget ligt, er eentje hebt waar je best een tijdje mee vooruit kan http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-eo ... 50mm-is-ii

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:12

AvWShots schreef:
Perfecte start set inderdaad, maar die komt in het topic dus echt al oneindig vaak naar voren.
Alleen is het in jouw link wat duur. Ik heb de body + kitlens voor 259 gezien en de 55-250 lens voor 160 of zelfs nog minder.

Oh dat zou natuurlijk best kunnen dat het elders goedkoper is. Foto Konijnenberg koop ik zelf graag mijn spullen omdat het een goede zaak is en redelijk bij mij in de buurt, dus als ik wat opzoek zoals nu raadpleeg ik meestal ook hun website. Rondzoeken waar iemand het wil kopen of waar het het voordeligste is mogen ze dan zelf doen :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:17

Rena100 schreef:
We hebben toch geen binnenbak dus dat maakt niet uit haha! Gaat mij er meer om dat ik gewoon mooie foto's kan maken, zowel van de paarden, maar ook op vakantie, dagjes uit enz. Kan iemand mij dan nog even aangeven wat het verschil tussen deze twee is?

http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-eo ... 50mm-is-ii (die start set wat eerder voorbij kwam)

http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-eo ... -300mm-iii (een andere die ik voorbij zag komen)

De tweede lens is verschillend, wat is het grootste verschil hiertussen?

75-300 lekker laten liggen waar hij ligt :) verder is die eerste set prima maar besef wel dat jij zelf Veel tijd en energie zal moeten stoppen in leren fotograferen met zo'n camera. Op de automaat krijg je niet vaak de mooiste foto's en is ook zonde van zo'n camera Hihi.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:29

Rena100 schreef:
Ja dat snap ik, maar die eerste is dus beter. Maar goed, je moet toch ergens beginnen en het is toch alleen maar voor mijn eigen plezier. Ik hoef er geen geld mee te verdienen, dat is ook absoluut niet mijn ambitie. Ik wil in ieder geval gewoon met iets beginnen, en zo'n start set lijkt me dan het slimst en handigst. En leren fotograferen kan alleen door een camera te hebben, ik heb nu alleen mijn telefoon haha. Als ik het echt leuk vind, dan kan ik misschien wel workshops volgen of zo :P

Klopt hoor, maar weet je, er zijn een heleboel mensen die denken dat die mooie foto's uit een spiegelreflex camera alleen maar komen door de camera. Die denken dat je zo'n ding op de automaat zet en dan zulke schitterende foto's krijgt. En die betalen dan een hoop geld voor een camera en een paar lenzen, om er vervolgens achter te komen dat de resultaten waardeloos zijn.
Je hebt pas wat aan zo'n camera als je bereid bent hem te leren bedienen. En dan bedoel ik handmatig instellen. Daar zit een behoorlijk stukje theorie achter die je je eigen moet maken. Niet iedereen zit daar op te wachten, sommige mensen willen gewoon graag plaatjes schieten. In dat geval is de investering van een DSLR een teleurstelling. En ik wil mensen daar graag tegen beschermen. Als je (in het algemeen dus) niet van plan bent om te leren hoe je zo'n camera handmatig het beste kan instellen, maar gewoon point and shoot wil, dan ben je beter en goedkoper af met een leuke compactcamera :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:01

AvWShots schreef:
Ik weet natuurlijk niet wie die cursus geeft en je zal er allicht wat van opsteken. Een vriendin van mij heeft alleen net een dsrl aangeschaft en zij heeft boekjes die alleen de standen als sportstand uitleggen en zeggen dat je die moet gebruiken. Van mij wil ze weinig aannemen, Oke doei, veel plezier met de onzin uit het boekje :') die zal dus nooit alles uit haar camera kunnen halen wat er in zit.

Arghhhhh een boekje die alleen de automatische standen uitlegt en dan zorgen dat je ook niet verder kijkt dan dat. Dat moet de open haard in man, zooooooo zonde van je camera, blugh.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:13

Rena100 schreef:
Jouw link is van de mediamarkt, waar die ook 329 euro is nu ....dus waarschijnlijk was het een aanbieding. Dat is nu wel zo'n beetje de goedkoopste die ik kan vinden. Plus dan nog die extra lens en dan ben ik 480 euro kwijt. Ik zag wel een soortgelijke lens van Tamron? Is dat een soort B-merk?

Tamron en Sigma maken lenzen voor allerlei merken camera's. Deze zijn niet per definitie slechter, maar je moet wel heel kritisch kijken naar welke lens je het dan over hebt. In het algemeen kan ik zeggen dat de goedkopere lenzen van Tamron en Sigma van mindere kwaliteit zijn dan die van Canon zelf. En de 55-250 is een lens met een geweldig leuke prijs-kwaliteit verhouding en zou ik dus zeker niet verruilen voor een goedkopere Tamron/Sigma.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:36

AvWShots schreef:
Neeeee niet doen! Daar ga je van die 80 euro verschil eeuwig spijt van krijgen.

canon 55-250 is echt een uitzondelijke lens wat betreft prijs/kwaliteit verhouding. Voor de prijs die betaald, krijg je echt een hele goede lens terug.

Ik zei het wat subtieler, maar dat was duidelijk té subtiel haha :Y)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:19

Believe schreef:
Hoi!

Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.

Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?

Suggesties van body's n mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!

Groetjes

Ik ben even nieuwsgierig waar je nu precies tegen aan loopt, heb je voorbeeldfoto's van wat je beter zou willen zien? Op zich is de Canon 1100D een prima camera, die Tamron lens is geloof ik geen topkwaliteit, maar op zich moet je er best een eind mee kunnen komen. Om je goed advies te kunnen geven zou ik dus uit willen sluiten dat het 'probleem' bij jou ligt en niet bij je apparatuur. Veel beginnende fotografen zoeken de verbetering in hun apparatuur terwijl ze vaak beter in zichzelf kunnen investeren :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:22

Lieve mensen, die stem die al een hele tijd zachtjes in mijn hoofd fluisterde 'Je WIL die 70D hebben' Is zo langzamerhand opgehouden met fluisteren en overgegaan in schreeuwen :=

Ik heb hem vanavond bij de Mediamarkt nogmaals in mijn handen gehad, maar daar kan hij niet eens áán, dus verder dan vasthouden komt het niet. Eigenlijk wil ik morgen graag naar Konijnenberg (als ik het red qua tijd) maaaaaaaaarrrr ik ben heel nieuwsgierig naar tegen argumenten. Waarom zou ik géén 70D moeten kopen volgens jullie?

Ik heb nu trouwens een 550D :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:47

Eerlijk gezegd vind ik het gebrek aan scherpte nogal meevallen. Heb er even een paar exif bestanden bijgepakt en weet niet of ik ze helemaal juist interpreteer. Klopt het dat je op de automaat of een semi-automatische stand fotografeert en dat je niet zelf je scherpstelpunt kiest maar dit aan je camera overlaat?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:02

Believe schreef:
Jep ik heb op automatische stand staan, vind de andere stand een gedoe wat me nooit lukt, staat het paard eindelijk goed kan je hem niet zo snel en goed scherp stellen, laat het liever de camera zelf doen.

Ik heb respect voor de kwaliteit van de foto's die je er op de automaat uitkrijgt. Maar het is doodzonde van je camera. De kwaliteit van foto's is het meest afhankelijk van je instellingen en het is dus ontzettend belangrijk dat je deze zelf bepaalt. Fotograferen met een spiegel reflex houdt nou eenmaal in dat je goed moet weten wat iso, diafragma en sluitertijd zijn en doen en hoe je deze correct in kan stellen in elke situatie. Het zelf bepalen van je scherpstelpunt is ontzettend belangrijk, je camera weet immers niet of jij de grassprietjes of de hond wil fotograferen!! Door zelf je instellingen te bepalen bepaal je ook hoeveel je scherp wil hebben en of je alles dus scherp wil hebben of alleen je onderwerp met een wazige achtergrond.
Je geeft aan dat je verder wil in de fotografie, maar dat is naar mijn mening iets dat echt niet samen gaat met de automaat. Een duurdere body is niet erg zinvol als je toch alleen de automaat gebruikt, een duurdere lens kan wel zinvol zijn omdat beter glas gewoon mooiere beeldkwaliteit geeft. Echter is zelf instellen echt nog veel belangrijker. Een goede fotograaf maakt schitterende foto's met het simpelste setje, terwijl een leek nog slechte foto's met de duurste set kan maken. Alles staat en valt bij hoe goed je met je camera overweg kan.

Overigens hoef je echt niet zelf te gaan scherpstellen hoor, dat kan gerust automatisch, maar wel zelf je scherpstelpunt kiezen ;)
Alles wat erbij komt kijken lijkt wellicht ingewikkeld, maar als je er mee aan de slag gaat wordt het vanzelf logisch en het is het zo ontzettend waard. :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:08

Believe schreef:
Scherpstellen heb ik hem wel op automatisch staan hoor, ik dacht dat je dat bedoelde. Ik fotografeer niet op automatische stand, op sport en m stand maar ben het nog aan het uitzoeken.

Heel erg bedankt voor je reactie heb ik zeker wat aan!

Sportstand valt bij mij onder automatisch. :)

M stand is het andere uiterste. Wellicht handig om met de Av wat te gaan experimenteren. Je kiest dan zelf je diafragma en de ISO en de camera kiest daarbij een passende sluitertijd.
Op internet zijn voldoende websites die heel helder uitleggen wat je diafragma, iso en sluitertijd precies zijn en doen en als je er gerichte vragen over hebt kun je die op Bokt ook zeker kwijt.
Echt het lijkt in het begin ingewikkeld, maar het hoort erbij en het loont absoluut.

Als je persé wilt upgraden dan zou ik absoluut kiezen voor je lens, en dan denken aan een Canon 70-200 F4 al dan niet IS afhankelijk van je budget.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:55

Ik doe geen paardjes meer Rich, ik ben overgestapt op hondjes :P
Ik wil niet over naar een FF, ben erg blij met het bereik van mijn lenzen nu.
Misschien ben ik op zoek naar de verborgen gebreken van de 70D :))

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:22

Bagheera_206 schreef:
Alwiene schreef:
Ik doe geen paardjes meer Rich, ik ben overgestapt op hondjes :P
Ik wil niet over naar een FF, ben erg blij met het bereik van mijn lenzen nu.
Misschien ben ik op zoek naar de verborgen gebreken van de 70D :))

Is dan een slecht tegenargument dat de 7D2 er hopelijk dit jaar aan zit te komen? :')

FF denken... Ja, dat is een SLECHT tegenargument. Haha, daar wil ik niet op wachten en bovendien zal die qua budget nog wat minder grappig zijn schat ik zo in.

Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar dingen die enorm tegen blijken te vallen aan de 70D geloof ik, of redenen waarom het niet de beste in zijn prijsklasse zou zijn op DIT moment. Als die er niet zijn, prima, dan vrees ik dat ik morgen een ruime 1000 euro armer wordt.