Moderators: Muiz, xingridx, NadjaNadja, Firelight, Essie73
xkathy_love schreef:Wie helpt mij!
Ik heb momenteel een NIKON D3300, met een lens AF-S DX 18-55mm.
Nu wil ik graag een lens van 55 (of 70-) tot 200 of 300mm kopen. Maar overal zie ik staan Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200mm
Nu vraag ik mij af of dit dan hetzelfde is en dus een passende lens voor mijn camera of niet....
Alvast heeeel erg bedankt voor degene die mij kunnen helpen
Femke schreef:Squawk schreef:Maar met bijvoorbeeld f 1.8 zul je nooit een paard in het geheel scherp op de foto krijgen.
Jawel...
De hoeveelheid scherpte in je foto hangt niet alleen af van je diafragma waarde.
Maar ook van de camera die je gebruikt (crop/fullframe), de brandpuntsafstand van je objectief, én hoe ver je van je onderwerp af staat.
Met een Depth Of Field calculator kun je uitrekenen hoeveel scherpte je krijgt als je ieder van deze factoren invult.
Met een Nikon crop camera en een 50mm f1.8 objectief wijd open (op 1.8 dus) met je onderwerp op een afstand van 10 meter..... kun je nog steeds 3 meter scherpte krijgen in je foto. Daar past een paard mákkelijk in.
Maar zou je met die 50mm een portretfoto van alleen het hoofd van het paard willen maken, dan moet je inderdaad een stuk dichterbij gaan staan. En dan haal je het inderdaad op f1.8 waarschijnlijk niet om het paard van neus tot nek scherp te krijgen.
mariekeoo schreef:Hallo
Sinds deze week een nieuwe body. Canon eos 7d. Voor het eerst gebruikt op de neonatolgie. Weinig ligt dus. Ik fotografeerde met de 550d en merk dat ik met deze camera meer ruis heb dan daarvoor. Ik moest op vrij hoge iso schieten anders had ik niet voldoende ligt. Flitsen vond ik eigenlijk geen optie.
[ [url=m/EALKdN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto is geschoten met een canon eos 7d in combinatie met een canon 50mm f/1.4 USM.
Iso 6400
F/1.4
1/1600
Iemand tips voor een volgende keer?
Gebruikers op dit forum: Googlebot, k_m en 2 bezoekers