[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Muiz, Essie73, Ods, MirandaT, NadjaNadja, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:59

Die van Case Logic zijn opzich wel heel fijn. Die kun je op heel veel plekken wel kopen.

Ik had anders ook nog wel eentje voor je liggen (die is nog vrij nieuw), maar daar heb je dan niks aan..

Edit: Ahum hele schaamvolle fout :')

06-07-09 Never give up as you still wanna try!

www.nicoleswaving.nl *-:)

Nicole21

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:11

Jaa heel verschillend! Rugtassen bijv., sommige hebben een vak voor laptop etc. Maar het beste kun je dan even naar de site van case logic gaan en daar kijken! Vaak hebben ze ook een filmpje van elke tas. Als je dan je keuze hebt gemaakt zal ik even op internet ronzoeken waar ie het goedkoopst is!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:41

Laatst was hier een vraag over een camera rugtas, nu heb ik zelf een vraag!

Ik ben in het bezit van de Case Logic KSB-101-BLACK, maar heb nu de Case Logic SLRC-206-BLACK op het oog.

In de cameratas die ik heb passen niet al mijn spullen en met name mijn 70-200 f2.8 niet. Kan bij deze laatste tas deze lens er wel in volledigheid in (icm body)? Ik vroeg mij af hoeveel er nou ongeveer in kan.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:50

Ja daar heb je gelijk in! :)

Ik heb nét de 70-200 en merk toch wel dat deze in veel tassen niet past.. :=
Toen ik deze tas net had, had ik al een beetje het probleem met m'n body icm batterygrip, want had hem online besteld. Maar ik zal eens in de winkel gaan kijken!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:49

Thanks allemaal! Heb inderdaad ook gekeken naar die van LowePro, maar zal eens verder gaan rondkijken in winkels e.d.! :D

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:50

Ja! Heel toevallig heeft daar laatst een artikel over ergens in gestaan! Je moet naar je menu gaan, dan vervolgens ga je naar SETUP MENU (als het goed is de vierde van boven), en dan moet je opeenvolgende numm. aanzetten, als het goed is nummert hij dan gewoon door! :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:14

Volgens mij moet je, als je last hebt van back-/frontfocus, dit ook in je camera (zelf) kunnen instellen per lens.. Dat heb ik namelijk wel vaker gezien.

Anders ga je even langs de fotowinkel morgen en overleg je even? :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:25

Hagelkruis: Inderdaad wat Femke zegt! Toevallig heb ik een hele handige vriend die ICT'er is en voor mij een bestelpagina heeft gemaakt, andere mogelijkheden weet ik ook niet!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:17

Ik heb even een vraag wat betreft afdrukken van foto's.

Heb nu een aantal keer wat Profotonet besteld en die kwaliteit is echt perfect (is ook duurder). Maar ik zie tegenwoordig best veel reviews van Saal-digital is deze kwaliteit ook bovengemiddeld? Of valt dat heel erg tegen. Er zit wat prijsverschil in.

Ik zit er over na te denken om bij allebei een demopakket te bestellen om de verschillen te bekijken. Bij Saal zag ik dat wanneer je een proefpakket koopt, je ter waarde van dat bedrag een cadeau-bon krijgt. Is dat bij Profotonet ook zo?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:13

Femke dank je voor je uitleg/antwoord! :D

Ik heb even naar aanleiding van wat iemand mij gevraagd heeft qua afdrukken vergeleken en voor een fotoboek (30 x 40) + fotoafdruk (40 x 60) zit er ongeveer € 10,- prijsverschil tussen Saal en Profotonet.

Maar als ik het goed begrijp zit het (prijs)verschil met name in de levertijd etc.? Ik heb nog nooit een fotoboek van Profotonet gehad, maar bij Saal bijvoorbeeld zijn er wel een aantal dingen die ik liever anders had gezien. Zoals bijvoorbeeld op de eerste pagina geen schutblad, weet jij zo hoe de fotoboeken van Profotonet zijn?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:52

Femke schreef:
Nicole21 schreef:
Maar als ik het goed begrijp zit het (prijs)verschil met name in de levertijd etc.? Ik heb nog nooit een fotoboek van Profotonet gehad, maar bij Saal bijvoorbeeld zijn er wel een aantal dingen die ik liever anders had gezien. Zoals bijvoorbeeld op de eerste pagina geen schutblad, weet jij zo hoe de fotoboeken van Profotonet zijn?

Dat schutblad kun je makkelijk oplossen door m leeg te laten in de software tijdens het ontwerpen.

Ik bestel mijn albums nu bij Saal ipv Profotonet. Vooral ook omdat er een optie is met weinig pagina's. Want voor fotoshoots is dat voor de klant wat voordeliger en zo blijft de selectie foto's ook top.

Dat is wel een goede tip ja! Dank je! :D

En de kwaliteit is evengoed? Is de enige reden dat je de afdrukken nog wel bij Profotonet doet i.v.m. levertijden? Ik zit namelijk nu een beetje in dubio over wat ik ga doen. Bij allebei dezelfde foto bestellen is inderdaad ook nog wel een idee!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:18

Femke schreef:
Ik heb zelf nog nooit een album besteld via Profotonet.
Maar ik ken hun albums wel omdat ik ze regelmatig zie op beurzen met voorbeeld-albums.

Dan vind ik de extra opties bij Saal heel erg fijn.

En voor de foto afdrukken is het inderdaad de zeer snelle levering van Profotonet die de doorslag geeft.
Het is voor een klant ook fijn om de foto's zo snel mogelijk in huis te hebben.
Bij prototonet heb ik een bestelling die ik voor 14.00u plaats al de volgende dag in huis.
Bij Saal loopt 't met de internationale verzending vaak op tot ongeveer een week.

Nogmaals dank voor je uitleg/mening! :D

Ik ga in ieder geval een keer bij allebei een afdruk bestellen en gewoon lekker vergelijken.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:26

Ik ben benieuwd of er hier ook een aantal fotografen zitten die newborns fotograferen?

Ik zit in twijfel over mijn licht bij newborn fotografie. Ik heb niet altijd genoeg licht tot mijn beschikking en ben opzoek naar een goeie oplossing. Ik heb wel zitten kijken naar daglichtlampen maar kan er nog niet echt iets over vinden. Wordt dit veel gebruikt en is dit een goeie optie?

Ik maak nu vooral gebruik van echt daglicht, maar soms is het gewoon echt te donker. Iemand die bijvoorbeeld meer verstand heeft van daglichtlampen?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:59

Ik kan haar wel eens vragen inferdaad!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie