Citaat:For the Windows people to get started, you’ll need to download UFRaw from Sourceforge, located here.
Als je daar op klikt, wordt er meteen gedownload.
Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight
Citaat:For the Windows people to get started, you’ll need to download UFRaw from Sourceforge, located here.
karlli schreef:MyWishMax schreef:Hoe controleer je of body wel goed scherpstelt?
Ik heb net een nieuwe body en op de één of andere manier vind ik de foto's niet scherp. Niet op volledige grootte iig. Het ziet er voor mij niet uit alsof hij front of backfocus heeft (maar goed, dat zegt niet alles), maar meer alsof het nergens echt scherp is. Bij oude body kwamen er scherpere foto's uit.
Hij valt nog ruim binnen de garantie, maar kan ik zelf eerst controleren of het echt zo is?
Grote kans dat niet alles lekker staat ingesteld. Wat voor een body is het? Waar kom je vanaf en hoe heb je de instellingen nu staan?
karlli schreef:Iniedergeval denk ik al dat het zou helpen als je bij de stilstaande objecten terugwisselt van AI Servo (voor beweging) naar AI Focus. Daarna zou ik One shot aanhalen aangezien je dan zeker weet dat er goed word scherpgesteld. Zelf heb ik nog niet ondervonden dat de cases van heel grote invloed zijn (in mijn studio, das het enige wat ik stilstaand fotografeer). Verder bij stilstaan inderdaad een punt pakken, of desnoods het hoekje met 5 punten maar niet zelf laten kiezen (dat gaat echt te vaak fout bij mij).
Ehh even denken of ik niet nog wat vergeet hoor, heb zo camera niet bij de hand en achter de laptop is moeilijker uitleggen dan in persoon haha
Jikkeee schreef:Facebook maakt de kwaliteit niet veel beter. Het is leuk als je dan wat volgers ontwikkeld voor je foto's. Als dat niet je ambitie is, zou ik zelf geen fb pagina aanmaken.
Als je geen kvk hebt, werk je zwart. Crue gezegd (en er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn), je werkt niet volgens de belasting en hebt dus ook niet met die wet te maken.
Wat ik begrijp is dat de wet eigenlijk inhoudt dat je je klantgegevens achter een wachtwoord opslaat zodat niet iedere random hacker bij jouw klantgegevens kan.
Gebruikers op dit forum: JolisaJ en 2 bezoekers