[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods, MirandaT

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:50

Ik probeer de laatste tijd de Mstand van de camera meer te gebruiken. Vaak zijn ze, vooral met zonnig weer, overbelicht. Waar moet ik dan mee gaan spelen. De f-stand of de sluitertijd en welke kant zet ik die dan op

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

magriet

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:48

Ik denk dat ik mijn diafragma op een te laag getal had. Ga straks nog wel even weer proberen en dan het daafragma wat hoger zetten. Ik kon even nie bedenken dat die hoger moest

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:01

IsaCalixa schreef:
-weg-

Wat doe jij steeds weg?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:44

Pff ik versla er op dit moment even in. Haal alles doorelkaar. De grootste vraag die ik heb Hoe bepaal je de sluitertijd.
MBV groot diafragma kan ik iets eruit laten springen maar dan verzuip ik in iso en sluitertijd. Zijn hier tabelletjes voor of is het een kwestie van gewoon uitproberen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:49

Heel raar We waren zaterdag bij een vliegshow, bewolkt dus veel grijs. Op een gegeven moment hadden mijn broer en ik beide de iso op 200, F6.3 en sluitertijd op 160 Die van hem waren pacthigdie van mij overbelicht. Beide een les van f4 tot f6.5 De mijne werden pas mooi bij een veel langzamere sluitertijd. Rond de 800 volgens mij

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:15

antwoord op de bus vraag pWe zijn er per toeval achter gekomen dat Canon een service center heeft. Hier gebeld om info te vragen, we konden de camera langsbrengen. Busy melding is mogelijk omdat er een update gedaan moet worden, maar soms is het een ander probleem. Ze gaven aan indien het de update betreft zou de camera gratis gemaakt worden. Indien het een anders storing is zouden we eerst een offerte krijgen. Niets te verliezen dus camera gebracht. Binnen 2 dagen belde men ons op en we konden de camera gratis ophalen. Achteraf een superservice dus ! Uiteraard hopen we dat hij het nu blijft doen maar daar gaan we wel van uit... robleem:

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:44

Flux mooie foto's. Ga jij 10 september ook naar Oostermeer? Daar is zowel onder het zadel als aangespannen. Daar ga ik weer even oefenen denk ik.

Vaak heb ik de eerste foto's te donker. Ik denk dat ik maar een tijdje met livevieuw bezig ga.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:56

Je mag ze ook in het toppic zetten. Kan ik er ook nog wat van leren

Flux als je naar Oostermeer gaat kunnen we wel even samen langs de hindernissen fietsen. Vaak mag je ook in de hindernis staan om foto's te maken. Ze kennen mij ook dus dat geeft ook wat voordelen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:48

Maakt het een groot verschil om via de livevieuw of via de zoeker te fotograferen> Voordelen van de live vind ik dat je gelijk kan zien (meer of mindere mate\) hoe de belichting is. Maar zijn er oo nadelen of andere voordelen aan?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:56

Ok Femke, dank je voor de informatie dan toch maar met testfoto's werken denk ik aangezien ik rijdende tanks en later deze maand vliegende vliegtuigen ga fotograferen. Blijf het lastig vinden om de juiste sluitertijd bij de het juiste diafragma te vinden. Blijven oefenen is het advies aan mezelf

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:05

Zo ik begin de belichting door te krijgen. Heb gebruik gemaakt van de volgens mij witbelichtingsmeter(heet dat zo)daar kun je 2 stops naar links en 2 stops naar rechts. Die zoveel mogelijk in het midden gehouden en een goed resultaat gister bij de foto's.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:18

Weet iemand hoe ik op de goede manier foto's via wetransfer verstuur. Heb het zaterdag geprobeerd maar op de een of andere manier copieerde die alles. Had op een gegeven moment wel 150 kopieen Dat moet vast anders kunnen maa hoe?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:26

Femke kun je dan foto voor foto daar heen slepen? Ik selecteerde eerst een serie maar dan begon die spontaan de foto's te kopieren zodat ik ze dubbel op de comp had en dat is niet de bedoeling

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:22

En et diafragma naar een hoger getal F8of zo

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:46

Eigenlijk zit ik stiekum aan een nieuwe body te denken. Wel weer een canon aangezien ik anders ook nieuwe lenzen moet kopen. Heb nu een canon eos500D Wie heeft een goede tip met onderbouwing

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 07:56

Volgens mij mag je vanaf de openbare weg vrij fotograferen maar even vragen is inderdaad wel netter

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:25

Ik heb een dagcursus bij de orchideeenhoeve gevolgd. Ben nu in de buurt aan het rondkijken voor een aantal avonden maar daar ben ik nog net uit
Thanks voor de link welke spiegelreflex moet ik kopen. Kan ik daar ook even rondkijken

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:55

Heeft iemand hier ervaring met de canon 80D? Ik zit er aan te denken om die aan te schaffen. Ter vervanging van mijn eos 500D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:10

Iemand ervaring met de canon eos d80? Dit lijkt me wel een fijne camera maar hoor graag ervaringen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:44

Femke bedankt voor de links. De bovenst had ik al gezien. De tweede was nieuw voor me. Ik denk wel dat het die camera gaat worden. Ws wil ik dan ook de tamron 90 macro erbij hebben

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:18

Ik vraag me af of ik goed bezig ben. Probeer vaak op d M stand te fotograferen. Probeer dan het belichtingstreepje in het midden te krijgen. Is dit een juiste manier om de belichting goed te krijgen?
Speel wel met iso-slutiertijd en diafragma

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:58

Op dit moment baal ik als een stekker. De tamron 18-270is echt mijn favoriete lens maar die stelt niet meer scherp. Handmatig lukt nog deels maar (semi)automatisch doet die niet meer. Binnenkort maar een nieuwe halen denk ik. Geen idee wat er mee gebeurt is

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:02

Ik zou er gewoon voor gaan.Het kan wel een aparte tak van fotografie zijn maar het is wel een bekende. Lekker de tijd voor nemen, goed overleggen met de ouders en vooral genieten

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:23

Hoe voorkom ik een uitgebeten lucht als ik in de m stand fotografeer?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:17

Lukt me niet om dat te plaatsen. Een zwart schip met een overbelichte lucht.gefotografeerd om m stand met de lichtmeter in het midden