[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Ods, MirandaT, Duhelo, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:59

Hoihoi,
Ik heb de canon eos 1200d en is het daarbij mogelijk om in de stand "portret" de flitser uit te schakelen. Bij de nikon d3200 is dit mogelijk, echter kan ik het bij mijn camera niet vinden.

[o] You stole my heart, ripped it out and smashed it on the ground. I just smiled, because you touched me.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:48

Ik heb nogmaals de vraag over mijn canon eos 1200d. Wanneer ik mijn camera in portret stand heb staan gaat hij de flitser gebruiken. Hoe het licht staat maakt niet uit. Ook vroeg ik me af in welke stand fotograferen jullie wanneer het bewolkt is en je in een bos oid fotografeert? En wanneer ik mijn camera in sportstand heb staan wordt de foto nog steeds wazig als een paard draaft oid.

[o] You stole my heart, ripped it out and smashed it on the ground. I just smiled, because you touched me.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:49

Femke schreef:
terrabeertje schreef:
Ik heb nogmaals de vraag over mijn canon eos 1200d. Wanneer ik mijn camera in portret stand heb staan gaat hij de flitser gebruiken. Hoe het licht staat maakt niet uit.

Zal ik mijn antwoord dan ook "nog een keer" voor je plaatsen?
Net als de eerste keer? -O-

Hier kun je 'm terugvinden:
Femke @ [FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Op de rest wil ik wel antwoord geven, als je me even laat weten dat je de antwoorden die ik geef ook daadwerkelijk leest.
Want ik wil je graag helpen, maar het heeft weinig nut (en geeft mij weinig motivatie) om een heel verhaal te typen als het vervolgens niet gelezen wordt. -O-

Sorry dat het vervelend over is gekomen. Ik heb het gewoon eenmaal heel erg druk en kijk dus bijna nooit op bokt. Ja ik had dat al gelezen maar aangezien jij niet wist hoe dat bij de canon 1200d zat hoopte ik dat iemand ook hetzelfde probleem had. Ook heb ik dw handleiding al gelezen en hierin stond dat hij het alleen zou doen met bepaalde lichtomstandigheden.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:48

Haihai!
Ik ga binnenkort een aantal concerten fotograferen (binnen) maar bij zulk weinig licht heb ik vaak last van ruis in mijn beelden. Hoe kan ik dit oplossen? Diafragma? Alle tips zijn welkom! Natuurlijk snap ik dat er niet standaard instellingen zijn maar alle tricks zijn gewenst :))

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:48

ik vraag me eigenlijk hetzelfde af als hierboven
ook ik krijg mijn foto's niet haarscherp..
Afbeelding
mijn instellingen zijn hier:
1/1000
ISO 200
f4

dit is wat er als informatie bij mijn foto staat.. kan me overigens niet heel goed indenken dart ik mijn sluitertijd op 1/1000 heb gezet maar wie weet wat ik die dag in mijn hoofd haalde.. was wel een hele zonnige dag dus mogelijk was ie ander erg overbelicht o i d(was toen ook nog niet veel met mijn diafragma bezig). dit was eind augustus maar zijn wel de meest recente plaatjes die ik nu hier op de computer heb staan.
mogelijk is hij wel prima scherp en is het niet de scherpte die ik mis, maar meer het wow-effect. ook hier tips voor gevraad! ik heb vanaf volgende maand fotoshop, waar ik ook veel leuke dingen ga uitproberen natuurlijk

terrabeertje

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:03

Groter heb ik hem nu niet, helaas :( Ik heb een canon Eos 1200d met een canon 55-250 mm lens er op. Ik ga morgen even op zoek naar het grotere bestand!

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:50

Afbeelding
hier is de foto op groot formaat! weer met dezelfde vraag dus, hoe krijg ik hem nóg scherper

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:38

hmmm dan weet ik het zo niet.. via welke site moet ik hem uploaden dan?

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:51

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:36

annikeee19 schreef:
Hoi allemaal,
Ik zit te denken aan een nieuwe camera. Ik ben nu wat meer ervaren en heb nu de canon 100d.
Weten jullie misschien een goeie opvolger ?
Groetjes Annike

[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4
ik denk dat je vraag in dat forum zeker beantwoord gaat worden!:)

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:05

Femke schreef:
terrabeertje schreef:

Deze foto is nog steeds vrij klein; 1066 x 1599 pixels.
Terwijl je originele foto's 5184 × 3456 zijn....

Maar ik kon nu redelijk wat zien.
Je scherpte lijkt áchter het paard te liggen.

Probeer de volgende keer dus scherp te stellen op de juiste plek en kies voor AI Servo om te zorgen dat je camera de scherpstelling blijft volgen als het paard beweegt.
Dan moet 't goed komen.

oke dankjewel! geen idee wat ik fout doe tijdens het uploaden dan hoor.. haha

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:38

Hoi hoi!
Bij welk bedrijf kun je het beste een grote afdruk laten afdrukken? (Denk aan groottes voor een expositie)

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:55

karlli schreef:
terrabeertje schreef:
Hoi hoi!
Bij welk bedrijf kun je het beste een grote afdruk laten afdrukken? (Denk aan groottes voor een expositie)

Exposeren zegt niet altijd wat over hoe groot de afdrukken zijn, denk je aan 40 x 60 of eerder meer dan een meter bv? En op wat voor een termijn moeten deze drukklaar zijn, oh ook een belangrijke heb je een Kvk? Een aantal goede printlabs leveren alleen aan bedrijven namelijk :j

Eerder aan 40 x 60, geen Kvk en op lange termijn (denk aan 3/4 maanden)

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:30

dankjewel voor de reacties! ik ga kijken wat me het meeste aanspreekt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie