Olympus PEN? Of toch doorsparen voor spiegelreflex?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

maaikemuis

Re: Olympus PEN? Of toch doorsparen voor spiegelreflex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:52

Ik weet van mijn collega dat zij onder water met Olympus fotografeert, maar met welk type dat moet ik navragen. Nikon en Canon zijn binnen de onderwater fotografie minder populair. Voornamelijk vanwege de kosten van de onderwater behuizingen. Olympus is veel gebruikt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:31

Even navraag gedaan en Olympus is favoriet onder onderwaterfotografen. Pen kan (de 8 komt uit, dus de 7 is aan het zakken in prijs) of de omd. Omd wordt gebruikt door mensen die ook bovenwater fotograferen. Voor alleen onderwater is de pen prima.

En bestaat ook een Facebook groep ‘Olympus pen/omd experience’ met veel tips, tricks en tweedehands verkoop.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:12

De rede dat Olympus zo populair is onder duikers is (voor zover mijn kennis gaat) is dat juist de behuizing zo goedkoop is. De camera’s zelf zijn niet de duurste, maar de behuizing is voor een paar 100 euro te koop. Voor mijn Nikon FF spiegelreflex zou ik duizenden euro’s kwijt zijn. Tot hoe diep welke behuizing gaat wee5 ik niet. Ik weet wel dat de winnende foto’s van het wk met Olympus geschoten zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie