[Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:38

8nnemiek schreef:
Wat gaaf anouk, die Panasonic!
En wat leuk dat je ook binnenkort je eerste huwelijksshoot hebt!

Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste huwelijk gefilmd, en dat ging hartstikke goed en was érg leuk! Ik was wel heel blij dat ik mijn statief met fluid head bij me had, en ik heb er veel van geleerd en weet nu wat ik volgende keer anders moet doen :D
Als tweede camera had ik een simpele compactcamera bij me op een tweede statief tijdens de ceremonie, en dat vind ik toch echt wel noodzakelijk, dus ik ga binnenkort een goede tweede camera aanschaffen en dat wordt dan waarschijnlijk een spiegelreflex, de nikon d7200 denk ik, maar als hoofdcamera blijf ik toch mijn canon g40 camcorder gebruiken. Wat filmt dat ding toch heerlijk met weinig licht en tegenlicht <3

Mijn website staat inmiddels ook online, http://www.ABCreatief.com en ik ben nu volop bezig met het bewerken van de trouwfilm dus die komt binnenkort online, en dan kan ik écht reclame gaan maken :D

Oh wat fijn om te horen dat dat zo goed is gegaan, ik kijk er echt wel een beetje 'tegenop' omdat ik het toch zo spannend vind. Had je veel SD kaartjes en batterijen etc mee? haha daar stress ik hem dus echt over.
Ik heb besloten wel maar met een camera te gaan filmen. Heb wel een backup camera bij me voor het geval mijne kapot gaat.. maar wou het mezelf eigenlijk niet nog moeilijker maken door ook nog een neer te zetten voor de ceremonie.
Waren dit bekenden van je ook? of echt zo maar.. Super tof dat je site af is, ik ga een kijkje nemen :D

Edit: vind je site echt waanzinnig mooi!!

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:29

8nnemiek schreef:
Ik had ongeveer 60GB aan data, verdeeld over 4 SD kaartjes. Waarvan wel de ceremonie met dubbelopname op twee kaartjes tegelijk opgeslagen voor het geval er eentje stuk zou gaan :+
En ik had twee batterijen, waarvan ik de eerste tijdens het diner aan de lader heb gehangen. Gelukkig maar, want de tweede was ook al leeg voor het eind van de avond. Ik heb een originele accu en een extra zware. Als je zorgt dat je een lader bij je hebt dan komt het wel goed :)

Doe je de audio bij de ceremonie los opnemen? Zo niet, kijk even na hoe lang je camera maximaal kan filmen. Spiegelreflex camera’s stoppen meestal na een half uur, en als je dan midden in een speech zit is dat best vervelend :Y)

De tweede camera heb ik vooral bij me zodat ik wat tussenmateriaal heb terwijl ik verander van standpunt of aan het scherpstellen ben en wat beeld nodig heb als de speech doorloopt. Zonder tweede camera zou ik dan vooraf of achteraf op dezelfde locatie wat sfeershots maken van de familie en wat close-ups om er tussen te monteren.

Bij mij waren het geen bekenden nee, ik had een oproepje op facebook geplaatst voor portfoliomateriaal tegen een klein prijsje :Y)
Ga jij wel bij bekenden filmen?
In ieder geval zou ik me niet te veel zorgen maken. Mensen zijn meestal hartstikke goedgehumeurd op zo’n dag en het is gewoon een heerlijke sfeer. Vooraf even met de fotograaf kletsen kan ook handig zijn, die hebben vaak slimme ideeën en trucs als je tegen een probleem aan loopt. Ik had het geluk dat er een erg goede en vriendelijke fotografe bij was die genoeg rekening met me hield en ook een beetje met mij mee dacht bij shots in krappe ruimtes bijvoorbeeld.

Dat is heel fijn inderdaad, ik ken de fotografe ook dus dat is super fijn!
Ik heb wel een batterygrip. en ook 2 kaartjes van 64GB kaartjes.. maar omdat ik het Dan nog nooit eerder heb gedaan stres ik hem zo of ik genoeg heb, haha. 4K film zijn ook mega grote bestanden. Maatgoed ik moet het toch maar een beetje gaan zien. Ik neem zeker een oplader mee en denk dat ik nog een extra batterij aanschaf dan heb ik er drie. Al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust haha. Neem voor de zekerheid ook maar even mijn macbook mee, dan kan ik als het echt nodig is even een kaartje legen. Het zal inderdaad allemaal wel loslopen, maar gezien ik een redelijke controlfreak ben wil ik het echt niet mis laten gaan haha.

Ik werk inderdaad op dezelfde manier, ook onbekenden voor een klein prijsje!

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:33

Emmaa_ schreef:
Als je de mogelijkheid hebt om een aparte camera op een vast punt neer te zetten op een statief zou ik dat persoonlijk wel doen Anouk. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om van twee invalshoeken tegelijk de ceremonie te filmen en dat heeft echt wel toegevoegde waarde; met eentje alles filmen en met de rest details ed kunnen doen. Qua batterijen.. Filmen vreet batterij. Zeker zorgen dat je minstens 2 opgeladen batterijen bij je hebt en qua SD kaarten zou ik ook zorgen voor genoeg backup. Zeker als het puur gaat om filmen en niet om fotograferen kan je nooit genoeg hebben imo.

Ja, het probleem is alleen dat die camera die op statief staat wel bemand moet worden omdat die uit kan vallen als hij te lang aan een stuk door loopt. Plus mijn andere camera 4K filmt en deze camera dat niet is, dus ik denk niet dat ik dat mooi ge-edit krijg..

Voor nood vind ik dat niet erg dat hij iets mindere kwaliteit is want dan kan ik de 4K beelden terug zetten naar Full HD..
Ik heb hem sowieso mee, moet maar even kijken hoe alles gaat lopen ook.

Ik weet inderdaad dat ze batterij vreten, zeker als ik op 4K film.. maargoed op een bruiloft wil je gewoon weten dat je genoeg bij je hebt, tenminste ik wel. haha. Moet het maar een beetje loslaten haha.

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:32

Emmaa_ schreef:
Is het echt een volle dag filmen of film je alleen de ceremonie? In het eerste geval zou ik namelijk een oplader meenemen en vragen of je die ergens in mag pluggen. Lege batterijen kan je dan gelijk even aan de lader gooien dat je telkens kan afwisselen. Dan weet je 100% zeker dat je niet zonder komt te zitten.

Heledag filmen daar, of nouja ben geboekt voor 8 uur. Heb twee batterijen en een batterygrip. Koop er nog een batterij bij zodat ik altijd kan rouleren en dat was ik inderdaad ook van plan om hem gewoon mee te nemen, al is het maar voor het gevoel. Ach het komt ook vast wel goed.. het is alleen even aftasten in het begin en je wil niks fout doen op zo'n dag.

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:36

8nnemiek schreef:
Mijn eerste korte trouwfilm is eindelijk helemaal gemonteerd :D
Ik ben erg benieuwd wat het bruidspaar er van vindt!
Nu kan ik eindelijk echt reclame gaan maken.

[ Video ]

Heel mooi filmpje geworden! Jij maakt ook nog langere movies he?
Ik heb er bewust voor gekozen om echt alleen een 3 minuten film te gaan maken, gewoon omdat dat meer mij voelt ofzo.
Als ik mensen heb die vragen om een langere zal ik ze je site geven! :-)

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:19

Ja tuurlijk, moeten elkaar ook een beetje helpen toch! Oke goed om te weten want dat is dus totaal niet mijn buurt. Ik film niet door heel Nederland nee, ik wil ongeveer een straal van 100km rijden voor een bruiloft.. omdat je toch ook echt kapot bent na zo'n dag en als je dan ook nog weer 2 uur naar huis moet rijden, plus rekening moet houden als je heen gaat met file's etc.. dat dat niet helemaal haalbaar is denk ik.
Ik woon zelf in Meppel dus daar in de straal van 100 km zo'n beetje soms ietsjes verder.. Maar had dus laatst ook een aanvraag voor Rotterdam wat voor mij meer als 2 uur rijden is..

Ik ben heel druk met mijn website bezig, hij is nog niet helemaal af, als hij af is zal ik hem hier posten! :-)

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:06

Wat grappig Joyce zo dichtbij! kleine wereld!

Leuk Annemiek, andersom net zo! :-)
Ja ik heb hem dus afgeslagen omdat ik 2 uur echt te ver vind.. zeker zo in het begin kost het denk ik nog extra veel energie!
Ik heb besloten om op safe te gaan spelen en mijn bruiloft in FullHD te gaan filmen ipv 4K, ik ken mijn camera te kort voor om zoiets op het spel te zetten en leg ik mezelf echt teveel druk op.
Ik wil wel nog proberen voor die tijd zoveel mogelijk te filmen, misschien dat ik dan straks wel denk ja dit lukt wel.. maar eerst even iets meer feeling mee krijgen..
Ik ben echt zo'n autist die dan mijn oude camera mist desondanks deze veel mooier filmt is het toch echt weer even wennen en inkomen haha!

Na de bruiloft ga ik mijn website online gooien :D

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:01

8nnemiek schreef:
Dank je :D

Anouk, Full HD is inderdaad in de meeste gevallen meer dan genoeg.
Voordeel is dan ook dat je de fps iets hogen kan zetten om beelden in slow motion te kunnen bewerken evt.

Ik heb misschien een opdracht voor je :D Iemand vroeg mij voor 15 juni, maar dan kan ik niet helaas. Ik zal je even een pb sturen.

Ja precies en vooral het begin even. Ja ik kan met mijn camera mega hoge fps zodat ik hem slomo kan maken in 4k. Super chill maargoed toch even afwachten.

Vandaag weer een leuke opdracht gedaan voor een keukenzaak. Bedrijfsfilm voor gemaakt. Wat ik vandaag echt heb geleerd is dat ik vanaf nu altijd in het zwart ga schieten. Had een groene trui aan.. (Ja hoe dom..) en ik zie mezelf elke keer terug in de weerspiegelingen.. haha. Maatgoed leren we weer van.

Annemiek ik had je pb beantwoord, zo lief <3

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:45

8nnemiek schreef:
Oh wat gaaf zeg, die bedrijfsfilm! Plaats je hem ook in het topic? Ik ben heel benieuwd!
Haha, lichte kleding en reflecties, die fout heb ik ook al eens gemaakt :+ Al kun je reflecties toch nooit helemaal voorkomen.

Heb jij nog tips voor reclame maken? Waar heb je jouw opdrachtgevers voor de bedrijfsfilms gevonden?
Ik ben nu nog vooral voor huwelijksfilms aan het adverteren, maar binnenkort wil ik ook wat meer bedrijfsfilm opdrachtjes zoeken, lijkt me erg leuk om een beetje af te kunnen wisselen.

Jaa oeps, zo dom! Ik zal hem zeker even laten zien, zit nu in de aanpassende ronde dus gaan een paar dingetjes veranderen. Vind dat altijd even zo'n schakelmomentje.. dat je dan best trots op je werk ben en dan denkt hmm jammer dat andere mensen het dan toch graag anders zien. Terwijl dat natuurlijk hartstikke logisch is want het is hun bedrijf.

Ik doe heel erg veel via social media.. en dat werkt enorm goed omdat daar natuurlijk ook gewoon alle bedrijven opzitten!
Vooral Instagram ben ik heel druk mee bezig! ook deel ik veel op mijn persoonlijke pagina zodat alle mensen in mijn kringen weten dat ik dat doe en als ze er eens iemand over horen hopelijk aan mij denken!

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:09

Hoihoi,

Ook ik heb vorige week mijn bruiloft gehad, ik was echt mega zenuwachtig en vond het zo spannend! Maar het was ook vooral heel erg leuk (was wel echt kapoooot na die tijd).

Heb vooral erg veel geleerd, was wat aan het poedersuiker met mijn instellingen waardoor sommige beelden gewoon te laag in sluitertijd genomen zijn en er zijn een paar beelden onscherp die er wel gewoon inmoesten.. Maar zoals ik al zei onwijs veel geleerd en dat hoop ik dit jaar nog veel meer te gaan doen! :D
Heb hem uiteindelijk in FullHD geschoten omdat dat ongeveer 4 uur aan materiaal op mijn kaartje scheelde en ik mijn camera nog niet goed genoeg kende om dat aan te durven op zo'n belangrijke dag waar ik ook al mega zenuwachtig voor was.

https://www.youtube.com/watch?v=n417O8G ... e=youtu.be

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:35

Emmaa_ schreef:
Heel gaaf hoor Anouk! Ik vind het zeker voor zo'n eerste echt heel gaaf gedaan. Ik kan wel zien dat bepaalde beelden uit de losse hand geschoten zijn, misschien is een volgende investering om over na te denken iets van een schouderstatief? Dat scheelt voor jou ook veel energie in het dragen van je camera. Verder zou je op een gegeven moment eens kunnen kijken naar iets van splittoning of andere vormen van kleurbewerking in je video's. Op die manier kan je echt een eigen stijltje ontwikkelen.

Ik vind het verder heel leuk gedaan met de geloftes op de achtergrond!

Thanks! :-) schouderstatief heb ik gehad maar vond ik zelf neit zo lekker werken.. net als mijn Gimbal ook niet zo lekker vond werken. Op een of andere manier vind ik het mega naar als mijn camera vast zit ofzo, voor mn gevoel wordt ik dan beperkt in mijn bewegingen haha.
Heb wel een hele mooie Monopod van Manfrotto met fluid video head, die is echt onwijs fijn.. ook heb ik een glidecam maar ik krijg dat onding gewoon niet stabiel haha.

Qua kleur is er veel bewerkt in deze video, maar ik ben blij dat je het niet ziet.. het was niet een mega mooie dag namelijk heel af en toe een beetje zon, dus ik heb het geprobeerd allemaal wat zonniger en minder grauw te maken..

Ik kan helaas niet lekker gaan expirimenteren met kleur bewerken wat ik met mijn oudere camera materiaal wel deed.. Omdat ik nu door mijn veel grotere bestanden eigenlijk net een te trage computer heb. Dus ik ben nu heel druk aan het sparen voor een nieuwe en dan kan ik daar weer lekker mee verder!

Bedankt voor je leuke reactie!

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:37

8nnemiek schreef:
Ik vind hem ook heel leuk :j Ik zou er als bruidspaar ook heel blij mee zijn.

De beweging van het handgeschoten beeld vind ik niet zo storend. Het moet natuurlijk niet te extreem bewegen, maar een beetje camerabeweging wordt zelfs juist wel eens met opzet toegevoegd omdat de kijker dan een beetje het idee krijgt dat het door de ogen van een toeschouwer is gefilmd en zich daardoor meer betrokken voelt.

Kleurbewerking moet ook net bij je eigen stijl passen.
Op mijn mobiel is het feest wel vrij donker, maar dat zou zomaar op de pc/tv goed belicht kunnen zijn.
Wat ik vooral doe is het contrast en belichting iets aanpassen waar nodig/mogelijk, en vaak is dat al voldoende. De omgeving en de beelden moeten zich natuurlijk ook lenen voor kleurbewerking.

Wat betreft de bewegingsonscherpte; in video hóórt eigenlijk wel een beetje bewegingsonscherpte. Normaal wordt video waar mogelijk geschoten met een sluitertijd van 1/50 (of bij 50fps als je slowmotion afspeelt met 1/100). De hoeveelheid licht regel je dan met je gain (of iso als je met een slr filmt). Nadeel is dan wel de grove korrel, waar ik bij mijn film ook wat last van had. Maar dat is niet anders, het blijft altijd kiezen tussen iets meer onscherpte of meer korrel.. Of een lamp, maar dat is niet echt een aanrader op een ronantisch huwelijk :+

Ja klopt en wat ik het lastige ook vond is dat je heel snel moet, je kan niet even alles proberen en dan snel terug kijken wat je het mooiste vind lijken.. je moet gewoon gaan en geen beelden missen. Denk ook dat het hierom ook heel belangrijk is dat je goed kan editen want dan kan je er toch weer veel foutjes uithalen die je anders waarschijnlijk niet gemaakt had.

Ach ik heb onwijs veel geleerd en vond het leuk om te doen! Langzamerhand wordt het vast makkelijker en wordt je sneller etc..

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:23

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:06

lizard schreef:
Leuk zeg.
Leuke opdracht.
Maar mag ik opmerken dat de lucht wel erg licht is.

Uiteraard mag dat! Ben ik ook met je eens trouwens, het was best een hele uitdaging om op zo'n mega zonnige plek te filmen (vond ik zelf). Het licht was daar erg sterk en ook in de stukken waar we in dat witte dorpje waren was het zo pittig, alles op de laagste standen en alsnog was eigenlijk veel overbelicht.

Mag ik vragen op welke pc's jullie editen? Ik moet een nieuwe namelijk omdat mijn Imac de 4K beelden echt niet meer aankan met editen, waardoor dus bv colorgraden mega moeilijk is. Ik werk het liefste met Apple maargoed, misschien hebben jullie goeie ideeen?

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:06

tabaflab schreef:
Dit is een oude video, maar ik ben heel erg benieuwd wat jullie er edit technisch aan vinden. Ik heb zelf weinig gefilmd dus heb het met de beelden gedaan die ik had.
Gemaakt met de Adobe Creative XCloud applicaties, en daarna gecolor graded (nederlands is mijn goedste vak :o )
https://youtu.be/TtWeosYfKp0

Ik vind hem ook super netjes ge-edit! :-)

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:02

Ik doe het even zo Annemiek, anders moet ik zo'n lang bericht quoten haha.

Ja ik had ISO op de laagste stand en diafragma ook zo goed als ik hem kon krijgen. Het was echt zo mega fel licht. Ik heb ze zelfs nog best wel donker gemaakt met het nabewerken..
De zebra strepen zeggen mij niks, ik ben heel benieuwd! :-)

Ja we waren echt mee met het bruidspaar, mijn goeie vriendin Juliette fotografie was mee voor de foto's. We hadden ook samen de bruiloft gedaan in NL en nu de aftelwedding op Kreta, heel tof!

Ik edit met Premiere Pro cc, op een iMac 21 inch i7 uit 2011.. Maar toch is het colorgraden enzo echt geen pretje, dan schuif je je muis en dan moet je echt een minuut wachten tot hij het doet wat dus echt niet prettig werkt. Ik wou hem toen der tijd gewoon om laten bouwen naar een snellere oid.. maar alles zaken die dat deden raden mij dat af.. Dus ik moet maar eens kijken wat ik ga doen..

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:05

Zo, even afwezig geweest! Ivm privé dingen even mijn bedrijf op een lager pitje moeten zetten, maar ik ben er weer! Heerlijk om er weer lekker mee aan de slag te gaan.
Heb mijn website af kunnen maken en veel nieuwe opdrachten tussendoor nog gedaan, o.a. naar Kreta (Griekenland) en Porto (Portugal) mogen gaan voor opdrachten. Echt heel erg tof.

Veel met jullie tips bezig geweest ook w.b.t. overbelichting van de lucht ook, heel irritant ook want kan niet meer normaal naar die video's kijken nu haha.
Op sommige punten kan ik niet anders, bijvoorbeeld afgelopen bruiloft was met tentdoeken etc, dan moet je wel. Maar door de tips zie ik zelf al zeker verbeteringen!

Mijn website is: www.anoukvideografie.nl voor de genen die het interessant vinden! :-D

Lizard: ik ga je video even bekijken, leuk!

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:52

Hoi allemaal!

Goed bezig hier allemaal zeg!
8nnemiek je film is echt erg mooi geworden! ben al benieuwd naar de rest! :D Ik had afgelopen maand ook een bruiloft in die mega hitte, echt pittig vond ik het zooooo warm haha. Maargoed gelukkig had ik nog geen driedelig pak aan of zo'n mega jurk!

Tof van je cursus Joyce, je pakt denk ik toch altijd wel weer wat nieuws mee.. en al is het even lekker opfrissen oid.. denk dat het nooit kwaad kan!

Ik heb me ook net voor een hele toffe workshop opgegeven.. Kost me erg veel geld, maar ik wil graag verder leren. <3

Ik heb deze net online staan. Heb hem al even af, maar het bruidspaar was nog op vakantie dus wou hem niet voor hun op internet knallen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

https://youtu.be/Gwzpr4DjCuM

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:19

Ik gebruik ook Adobe.. en betaal inderdaad per maand.
Nu het rustiger is met bruiloften ga ik weer lekker mn brein creatief laten zijn en lekker weer experimenteren.
Zoolooo veel zin in, ga het volgende week opnemen.

Ook bezig met het aanschaffen van een drone, maar pfoe wat komt daar toch veel bij kijken als je het bedrijfstechnisch gaat doen..

Winoah ♥
v. Redford x Bentley