Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight
ikke schreef:Shiloh schreef:Overigens zou ik het advies van de mediamarkt niet te zwaar laten wegen. Die mensen die daar werken staan op allerlei producten tegelijk en hebben er zeer beperkt verstand van. Die hebben vooral geleerd “stuur deze doelgroep naar die camera en die doelgroep naar die andere”. Maar het hoe en waarom kunnen ze eigenlijk niet uitleggen.
Zo had ik ooit een mediamarkt medewerker die bij hoog en laag beweerde dat een harde schijf die ingedeeld was voor Windows (NTFS) nooit kon laten werken op Mac, en dat als ik een Mac had, ik echt de 30 euro duurdere Mac ingedeelde hardeschijf moest kopen. Uuuuh. Ja Mahoela. Ik formateur dat ding thuis wel gewoon. Zegt ie “formatteren? Wat bedoel je” en dat staat dan te adviseren over harde schijven..
![]()
![]()
Nee, dat adviseert over winstmarges, niet over produkten.
8nnemiek schreef:Onder de 800 euro is wel krap, maar als je ermee wil filmen dan kan ik de sony a6500 absoluut aanradenEen stuk betaalbaarder dan de a7s II en de a7III, maar redelijk vergelijkbaar in kwaliteit. Hij heeft geen last van hunting, geen aliasing en erg goed met weinig licht, ook door de ingebouwde beeldstabilisatie.
Isabel schreef:thirteenn schreef:Hoihoi! Ik heb momenteel een canon EOS 750D icm 50mm, 24-105, 70-200 lens. Nou wil ik meer op straat foto's maken en wil ik soms ook gewoon even wat lichters, wat kleiners. Ofwel: ik ben opzoek naar een camera voor erbijIk studeer fotografie film. Hij hoeft niet te kunnen filmen. Weten jullie iets voor erbij? of waar ik lig naar kan kijken?
Als je iets lichters wil zou ik niet voor een spiegelreflex gaan, maar voor een systeemcamera (of zelfs een compactcamera, weet niet wat je eisen zijn?)
8nnemiek schreef:Ik heb een sony systeemcamera waar ik enórm blij mee ben.
Met de converter kun je ook je oude canon lenzen blijven gebruiken.
De a6500 is naast foto ook enorm fijn voor film, ik film er huwelijksvideo’s mee. De oudere modellen, a6300 en a6000, zijn vooral fijn voor foto, en zijn dan ook een stuk goedkoper.
Als je film studeert dan zou ik zeker een camera nemen waar je goed mee kan filmen, want er zullen vast en zeker opdrachten voorbij komen waar je thuis mee aan de slag moet of bv als je snel even een paar beelden moet overdoen terwijl je de schoolapparatuur niet kan gebruiken.
kimwilliam schreef:ik krijg deze via een bericht aangeboden. is dit een toestel wat bij mijn verwachtingen past?
een 750D met 18-135 lens.
Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 2 bezoekers