[Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Moderators: Muiz, Ods, MirandaT, Essie73, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dreamy

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:12

Goedemiddag :wave: Ik kom hier even binnenvallen met een vraag :D
Ik wil graag een camcorder voor mijn vriend kopen, maar wil weten met welke camcorders jullie dus goede ervaringen hebben :j Mijn budget is 300,- , en ik vraag mij af of daar wel echt iets leuks voor te vinden is :)

Speel jij ook Township? Meld je hier zodat wij elkaar kunnen helpen :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:28

Het is dus bedoeld voor mijn vriend, hij wilt er voornamelijk vakantie-momenten mee vastleggen en het is dan ook echt voor recreatief gebruik. Vandaar ook het (wss voor een camcorder) ietwat laag budget. Het zou wel fijn zijn als ie tegen een stootje zou kunnen :)) iets met lomp soms.
En graag lekker in de hand liggen/makkelijk mee te nemen.

Hij heeft zijn Australië-vakantie gefilmd met z’n Go Pro Hero2 dus qua kwaliteit is ie dat ongeveer gewend. We hebben ook een spiegelreflexcamera met filmfunctie, maar dat houdt niet lekker vast :+

Hij wilt een camcorder, omdat hij het echt voor filmen wilt en hij dat prettiger vind vast te houden dan een compactcamera :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:30

8nnemiek schreef:
Wat betreft het ‘lekker in de hand liggen’, dat is erg persoonlijk, en misschien een idee om eens wat modellen te testen bij Mediamarkt ofzo?
Zo heb ik zelf liever een camcorder met een beetje gewicht en body, dat helpt om een camera wat meer stabiel te houden, terwijl iemand anders misschien juist het liefst filmt met een zo klein en licht mogelijk model.

Sony heeft een aantal prima budget modellen, maar daar ontbreekt vaak de hotshoe en kun je geen losse microfoon op gebruiken, en hebben meestal geen viewfinder wat lastig kan zijn bij veel zon.

Thanks! Dat is inderdaad wel een puntje. Wil het hem graag als verrassing geven, eens even kijken of ik hem subtiel kan laten testen :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:53

8nnemiek schreef:
Test dan ook of de opnameknop makkelijk bereikbaar is, en de zoomknoppen. Dat ligt nogal aan de grootte van je handen.

Dus binnenkort moet je heel toevallig even bij de mediamarkt zijn om wat keukenspul te bekijken :+ en kom je heel toevallig de camcorders tegen :))

Stomme is dat we er een uur of twee geleden nog in rond liepen omdat ie me een telefoon wilde laten zien :+
Thanks voor de tips!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:21

Heb inmiddels met smoesjes (ik deed alsof ik een GoPro wilde hebben voor buitenritten :)) ) kunnen ontfrutselen dat ie 4k en (minimaal) 60 FPS wil :+
Opties zoals waterdicht en wifi hoorde ik ‘m ook over.

Edit: en zo te zien wordt het dus zoeken naar een ander cadeautje denk ik? :=

Dreamy

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:02

Moet ook eerlijk zeggen dat mijn vriend iemand is die gelijk het beste van het beste wilt hebben en altijd lyrisch is van nieuwe gadgets en functies enzo. :+ Maar volgensmij zou ie met minder ook best blij zijn, al voelt het nu ik zijn wensen weet wel stom om dan voor minder te gaan.
Maar het idee dat ik minimaal het dubbele van mijn budget uitgeef aan iets wat hij misschien 2x per jaar gaat gebruiken... hmmmnee. :+
Toch bedankt voor de tips enzo! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie