[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:47

Wie kan mij helpen?!
ik ben begonnen met fotograferen en ik vind het ontzettend leuk! Maar ik ben iets tegen gekomen waar ik niet uit kom en ook niet op internet kan vinden. Ik stuur bij dit berichtje een foto waar het duidelijk te zien is namelijk de zwarte cirkel aan de onderkant van de foto. De foto die ik heb genomen staat niet helemaal goed op de goede instelling maar hier is hij duidelijk te zien omdat het bij meerdere foto's gebeurt. Weet u misschien waaraan het kan liggen? Ik heb een Nikon D3000 met een nikor 18-55 lens. Ik niet weet of het aan een instelling ligt of aan de camera zelf want soms heeft hij het ook niet dat is het rare. Ik hoor het graag van jullie!! *\o/*

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:49

ambernostar schreef:
Wie kan mij helpen?!
ik ben begonnen met fotograferen en ik vind het ontzettend leuk! Maar ik ben iets tegen gekomen waar ik niet uit kom en ook niet op internet kan vinden. Ik stuur bij dit berichtje een foto waar het duidelijk te zien is namelijk de zwarte cirkel aan de onderkant van de foto. De foto die ik heb genomen staat niet helemaal goed op de goede instelling maar hier is hij duidelijk te zien omdat het bij meerdere foto's gebeurt. Weet u misschien waaraan het kan liggen? Ik heb een Nikon D3000 met een nikor 18-55 lens. Ik niet weet of het aan een instelling ligt of aan de camera zelf want soms heeft hij het ook niet dat is het rare. Ik hoor het graag van jullie!! *\o/*

Afbeelding

ambernostar

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:57

Ow okee en hoe kan dat dan? ik zat er niet met mijn vingers voor. zonnenklep dan?

ambernostar

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:11

Ik heb ene vraagje wie gebruikt er photoshop om je foto's mee te bewerken? Ik zoek een gratis app voor op de laptop waar ik eigenlijk alles mee kan bewerken.

Ennn wie weet welke app ik kan gebruiken om logo's/watermerk om onder mijn foto's te zetten wat niet lastig is en het liefste gratis ook voor op de laptop
thnx!

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:17

Hoi allemaal!
Even een vraagje. Ik heb binnenkort een fotoshoot met een DJ bedrijf. Het is voornamelijk donker. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb een Nikon d3000 en twee lenzen van uit mijn hoofd 18/55mm en 55/200mm. Ik heb zelf ook een extra flitser. Ik hoor het graag van jullie dan kan ik het van het weekend uittesten. Ik heb donderdag de shoot! *\o/*

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:42

droomy schreef:
ambernostar schreef:
Hoi allemaal!
Even een vraagje. Ik heb binnenkort een fotoshoot met een DJ bedrijf. Het is voornamelijk donker. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb een Nikon d3000 en twee lenzen van uit mijn hoofd 18/55mm en 55/200mm. Ik heb zelf ook een extra flitser. Ik hoor het graag van jullie dan kan ik het van het weekend uittesten. Ik heb donderdag de shoot! *\o/*

Het zal kwestie worden van de goeie combinatie zoeken tussen lage iso/snelle sluitertijd en het diafragma wat je wil.

Aangezien je weinig licht hebt kan je best gebruik maken van de meest lichtsterke lens die je hebt (zo laag mogelijk diafragma), al vermoed ik dat beide lenzen niet echt ideaal zijn voor deze situatie.
(Ik kwam er met mijn Tamron 18-200 (F3.5) ook niet echt mee uit in situaties met weinig licht, daarom heb ik een Nikon 35mm (F1.8) erbij gekocht, dat is echt een wereld van verschil!)

Dus ik kan je geen settings geven helaas..

Maar foto’s maken lukt wel alleen niet de best kwalitijd dan toch? En de externe flitser die geeft veel licht maakt dat geen verschil uit?

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:28

Hi allemaal,
Hebben jullie een goede app voor het maken van aftermovies? Waarbij je foto’s en filmpje met muziek er onder kan zetten. Het liefst wat niet al te veel geld kost. Dankje wel alvast!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie