[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

TeSzZz

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:58

Ook van mijn kant een vraagje :)
Ik ben aan het kijken voor een polarisatiefilter. Niet een hele dure want ik zal m waarschijnlijk weinig gebruiken, het is vooral voor op vakantie voor wat experimenteren met landschapsfoto's etc.
Ik heb een filter gevonden wat me wel wat lijkt en met goeie reviews, maar nu zit ik te twijfelen over de maat.
In eerste instantie was ik van plan geweest er een voor mijn kitlens te bestellen (52mm filtermaat), maar nu las ik dat ik ook een grotere kan bestellen (heb ook een lens met 58mm en een met 62mm nl) en dan adapterringen kan gebruiken om hem op kleinere lenzen te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit nuttig?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:13

Thanks voor je uitgebreide antwoord :) Ik heb inderdaad niet het allergoedkoopste filter op het oog, maar aangezien ik niet weet hoeveel ik hem ga gebruiken wil ik eerst graag uitproberen wat het precies doet op foto's voor ik heel veel geld uit ga geven.
Het overgrote deel van de foto's die ik maak is van mijn honden dus daarbij gebruik ik sowieso geen filter. Maar op vakantie zou het inderdaad gaan om landschapsfoto's met meren en daarvoor leek het me wel een nuttige toevoeging. Ik ga even nadenken op welk objectief ik denk er het meest aan te hebben en die maat bestellen, mocht het me goed bevallen en ik het missen op mijn andere lenzen, dan zal ik later idd voor de andere objectieven eigen filters bestellen, en dan misschien ook een stap duurder gaan.

TeSzZz

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:35

Wat gebruiken jullie om julile scherm te kalibreren? Ik zit nu te kijken naar de Spyder5Express, maar weet niet of er nog andere opties zijn in die prijsrange zeg maar?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie