[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:33

Yvettee schreef:
Paganx33 schreef:
Verteld google jou dan wat de beste camera is voor een lagere prijs ? ;)
Hier kun je toch aan mensen vragen wat hun ervaringen zijn.. En dan zij de beste camera vinden ?.. Google vind ik daarentegen helemaal niet betrouwbaar , alle camera's zijn perfect :) Zodat ze het maar kunnen verkopen. Er is hier een topic aangemaakt dat mensen hun vragen kunnen stellen aan mensen die er ervaring mee hebben. Beetje flouw op zoiets dan te zeggen :)

Je vroeg niet wat de beste camera voor een lagere prijs is, maar je vroeg wat een spiegelreflex is. Dat kun je gewoon op google vinden, dat zijn namelijk gewoon feiten ;) (ik vraag me trouwens af waarom je een spiegelreflex wilt terwijl je niet weet wat het is?)

Heb je mij dat horen zeggen dan !? Ik vroeg wat het is omdat ik GEHOORD had dat het een goed effect geeft. Daarom vraag ik het hier even na ;) snap niet wat daar een probleem van is, zo kun je wel bij alle topics zeggen dat je google kunt gaan gebruiken..

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:38

Paganx33 schreef:
Heb je mij dat horen zeggen dan !? Ik vroeg wat het is omdat ik GEHOORD had dat het een goed effect geeft. Daarom vraag ik het hier even na ;) snap niet wat daar een probleem van is, zo kun je wel bij alle topics zeggen dat je google kunt gaan gebruiken..

Een paar reacties hierboven zeg je dat je de 650d wilt gaan kopen. Vervolgens vraag je wat het verschil tussen een gewone camera en een spiegelreflex is. (en om teleurstelling te verkomen, als je niet weet hoe je met een slr om moet gaan, maakt een gewone compactcamera mooiere foto's)
En ja inderdaad alle feiten kun je gewoon op google vinden, meningen en tips kun je hier vragen :D
Zo en verder ga ik er hier in dit topic niet meer op in, als je deze discussie verder wilt voeren doe je dat maar via pb :D

Sinds kort een youtube kanaal met toffe filmpjes over reizen, fotografie etc! Yv's avontuur
Fotografie van topkwaliteit in een prachtige dromerige stijl! | www.yvettebaur.com | Facebook |
PORTRETFOTOGRAFIE | KINDERFOTOGRAFIE | BRUIDSFOTOGRAFIE | PAARDENFOTOGRAFIE | WORKSHOPS

_Lizanne

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:53

Was het mijn bedoeling helemaal niet op een discussie te starten hoor :) Ik had eerst een topic gemaakt en ik kreeg te horen dat ik hier het best met al mijn vragen naar toe kon. Dus dat heb ik gedaan :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:18

@Yvette; Als ik vragen heb dan zal ik er zeker aan denken :D

Nu te weten komen of die site betrouwbaar is, anders weet ik het wel :=

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:31

Sinds kort een youtube kanaal met toffe filmpjes over reizen, fotografie etc! Yv's avontuur
Fotografie van topkwaliteit in een prachtige dromerige stijl! | www.yvettebaur.com | Facebook |
PORTRETFOTOGRAFIE | KINDERFOTOGRAFIE | BRUIDSFOTOGRAFIE | PAARDENFOTOGRAFIE | WORKSHOPS

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:42

Heb inderdaad even met mijn vader over de telefoon gekeken naar de site en er zijn veel meer negatieve reviews dan positieve dus de keuze was al vrij snel duidelijk dat ik dat niet ga riskeren. Dus ben ook al een beetje op marktplaats aan het speuren hihi :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:44

hamsterfan schreef:
Heb inderdaad even met mijn vader over de telefoon gekeken naar de site en er zijn veel meer negatieve reviews dan positieve dus de keuze was al vrij snel duidelijk dat ik dat niet ga riskeren. Dus ben ook al een beetje op marktplaats aan het speuren hihi :)

Ik zou dan op zoek gaan naar een meer betrouwbare winkel dan. :=

Hou er rekening mee dat je via Marktplaats ook geen garantie meer hebt. := Ik weet niet of jij daar waarde aan hecht. :=

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:47

Ja daar wil ik dus wel rekening mee houden := Heb nu een bod uitgebracht, stond een hele uitleg bij in de adv. en ook dat er nog 3 maanden garantie op zitten, Al ga ik ook nog wel naar de winkels kijken uiteraard.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:54

Paganx33 schreef:
Was het mijn bedoeling helemaal niet op een discussie te starten hoor :) Ik had eerst een topic gemaakt en ik kreeg te horen dat ik hier het best met al mijn vragen naar toe kon. Dus dat heb ik gedaan :D

Je hebt 't inderdaad niet over een prijs gehad.

Ja, je mag hier met vragen komen, maar dingen als 'wat is een DSLR' precies is terwijl je dit overal op Google kan vinden is niet echt nuttig en wij hebben ook geen 6 uur per dag beschikbaar uitleg te gaan typen over wat een DSLR precies inhoud. Ervaringen en adviezen o.i.d wil ik best tijd in steken, gezien adviezen altijd bijna opgemaakt worden uit wat diegene er graag mee wil doen (persoonlijk) en dus geen 'random fact' is. Wat Yvette ook al aangeeft, als je niet eens weet wat een DSLR is, waarom dan eentje aanschaffen. Verder zijn lang niet 'alle camera's perfect' en als je zoiets zegt blijkt wel dat je je niet eens geprobeerd hebt te verdiepen in wat een DSLR precies inhoud. Ja, hij geeft een mooi effect ALS je je instellingen weet.

Dus zo 'flouw' is het niet, maar ik ga geen energie en tijd steken in een vrij uitgebreide uitleg als het in alle soorten Jip & Janneke taal tot universitair uitgelegde verhaaltjes op het internet te vinden is. Dan steken mensen er zelf ook maar eens een keer wat tijd in :j

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:12

Heb jou ook helemaal niet gevraagd voor uitleg te geven toch ? Je reageert er op of je doet het niet , reageert niemand ? Ja dan heb ik pech he.. :) Ik snap je aan 1 kant ook wel , het was beter van mij geweest omdat even op google uit te zoeken , maar ik dacht nu dat ik hier toch een uitleg heb gevraagd zullen ze daar ook wel even op willen reageren. Je had het ook gewoon tegen mij kunnen zeggen. Je bericht kwam voor mij een beetje aanvallend over :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:11

Oh jonges, ik twijfel zo tussen een D7000 en een D600! :\

Herinner je gister, droom over morgen maar LEEF vandaag!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:16

Paganx33 schreef:
Heb jou ook helemaal niet gevraagd voor uitleg te geven toch ? Je reageert er op of je doet het niet , reageert niemand ? Ja dan heb ik pech he.. :) Ik snap je aan 1 kant ook wel , het was beter van mij geweest omdat even op google uit te zoeken , maar ik dacht nu dat ik hier toch een uitleg heb gevraagd zullen ze daar ook wel even op willen reageren. Je had het ook gewoon tegen mij kunnen zeggen. Je bericht kwam voor mij een beetje aanvallend over :)

Je vroeg 't in 't topic, en dus ook aan mij en de andere Bokkers die hierin zitten. En denk dat niemand vrij veel zin heeft om dat -nogmaals- uit te typen als 't overal te vinden is :) Niks aanvallend, gewoon de waarheid. Ik verpak 't alleen niet. :j

_PassoaJus schreef:

Waarom twijfel je? ^^

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:22

_PassoaJus schreef:

Ongeveer soortgelijke camera, maar de een is crop en de ander is FF.

Wat voor lenzen heb je nu?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:30

Niks noppes nada! Maar kan alles lenen van school.............. Begin dus weer vanaf het begin met standaard lensje bij wijze van. En dan weer uitbouwen. Of ik haal er gelijk een zoompje bij.

De twijfel is over mijn toekomst. Kijk, ga ik straks er verder in, dan wil gelijk een goeie body hebben. Ga ik het er kleiner naast doen, of staat het op een heel klein pitje, dan kan ik het wel af met een wat mindere camera. Om het zo maar even heel zwart/wit te zeggen!

Herinner je gister, droom over morgen maar LEEF vandaag!

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:31

Courses , ochja.. Dan verschillen onze meningen daarin :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:35

_PassoaJus schreef:
Niks noppes nada! Maar kan alles lenen van school.............. Begin dus weer vanaf het begin met standaard lensje bij wijze van. En dan weer uitbouwen. Of ik haal er gelijk een zoompje bij.

De twijfel is over mijn toekomst. Kijk, ga ik straks er verder in, dan wil gelijk een goeie body hebben. Ga ik het er kleiner naast doen, of staat het op een heel klein pitje, dan kan ik het wel af met een wat mindere camera. Om het zo maar even heel zwart/wit te zeggen!

Dan zou ik voor de D7000 gaan zodat je zelf wat lenzen kunt kopen voor het verschil met de D600. Als je al 24-70mm en 70-200mm had gehad was het mss een ander verhaal. :=

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:17

Hey, heeft er hier iemand toevallig ervaring met de 6D van Canon?
Na 3 jaar met de Canon EOS 400D gewerkt te hebben, koop ik dit jaar een nieuwe camera
Nu normaal ging ik wachten tot de nieuwe 7D, er was eerst sprake van dat die ging uitkomen in januari/februari, maar dat is nu al voor de 2de keer uitgesteld en deze gaat pas op het einde van 2013 uitkomen (de nieuwe 70D en de 700D zouden wel binnenkort uitkomen)
Maar aangezien de nieuwe camera's binnenkort op de markt komen, dalen de prijzen geregeld van de andere camera's
Mijn pa gaat de 5D kopen, maar aangezien ik mijn camera zelf moet betalen zou ik de 6D kopen
Daarom mijn vraag of er hier mensen zijn die met de 6D al ervaring hebben?

Just wanna have som fun
Geniet je van mijn fotografiewerk en wil je dit volgen?
Dan kan je mij altijd volgen op facebook! Klik hier voor de pagina

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:38

De 6D is zo nieuw dat er wss nog maar weinig Bokkers hem zullen hebben. Qua sportfotografie is denk ik de 7D of 5D3 prettiger ivm de autofocus.

Wat zou jij graag met de 6D willen fotograferen? Voor landschappen, gebouwen en portretfotografie lijkt het mij een mooie body.

Misschien een optie om een 2e hands 7D te kopen en later te upgraden naar 7D2?

Gaat jouw papa de 5D2 of 5D3 kopen?

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:24

5D3

mja, ik fotograaf van alles, momenteel voor de lessen is het objectfotografie, portretfotografie, reportage en architectuur
wat er vooral dit jaar op het programma staat is een trouw en enkele communiefoto's :)
als extra doe ik nog paarden en honden :)

Just wanna have som fun

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:30

HeavensLove schreef:
5D3

mja, ik fotograaf van alles, momenteel voor de lessen is het objectfotografie, portretfotografie, reportage en architectuur
als extra doe ik nog paarden en honden :)

Als het merendeel de focus ligt op object-, portret- en architectuurfotografie is het denk ik een fijne body. Als paarden en honden bijzaak is heb je de AF niet nodig van de 7D of 5D3.

Passen wel al jouw lenzen op de 6D? Daar passen namelijk geen EF-S lenzen op, maar alleen EF lenzen. :=

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:33

EF objectieven die ik heb
17-40mm
24-105mm
100mm
8-15mm Fish eye
MP-E 65mm
70-300mm

Maar misschien kan ik dan beter een 5D Mark II kopen, aangezien paardensport toch ook wel op het verlanglijstje staat om uit te breiden :)
of verschilt deze niet zoveel met de 6D?

nu begin ik nog meer te twijfelen tussen 5D2 of 6D

Just wanna have som fun

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:50

Leuke verzameling glas. :) De 5D2 heeft tov de 7D en 5D3 niet zo een hele fijne AF. :=

Wacht maar tot je papa de 5D3 heeft en je er keertje paardjes/hondjes mee mag/kan fotograferen. :+

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:53

mss dan best eerst zoals je voorstelde de 7D kopen en dan later de 7D2 :)
nog eens naar de prijzen gekeken en amai, de 7D is nogal gedaalt in prijs :)

Ons verzameling glas is al serieus aangelengd :}
12 objectieven en er staan er nog een 4tal op verlanglijstje :=

Just wanna have som fun

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:09

HeavensLove schreef:
mss dan best eerst zoals je voorstelde de 7D kopen en dan later de 7D2 :)
nog eens naar de prijzen gekeken en amai, de 7D is nogal gedaalt in prijs :)

Ons verzameling glas is al serieus aangelengd :}
12 objectieven en er staan er nog een 4tal op verlanglijstje :=

En 2e hands ook nog wel goed te doen als je weet dat je later zult upgraden naar 7D2. :) Heb die van mij in december 2011 tweedehands gekocht. Iets van 800 a 900 euro voor betaald bij een camerawinkel inclusief 1 jaar garantie.