[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:06

birgitje schreef:
ah ok, bedankt iedereen voor jullie advies! anders zat ik daar met die 18-200 :') ben van plan dus om eerst gewoon de 18-55 te kopen, en dan een beetje later de 70-300 of 75-300 :j

heeeeeeel erg bedankt!

Ik begrijp en weet inmiddels dat er veel betere lenzen zijn dan de 18-200, maar ik heb 'm al een tijdje en ik ben er nog steeds blij mee. Het mag dan niet de allerbeste zijn, maar je kan er toch mooie foto's mee maken.
Voor meer professioneel gebruik heb je wel wat anders nodig, maar ik vind het een hele makkelijke lens voor algemeen gebruik.

mbkaatje

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:19

Prima toestel hoor de 550d, ik ben er nog steeds blij mee. Volgend jaar wil ik toch wel een andere en misschien een stapje hoger.
Maar 1100 clicks is volgens mij niet zo veel, dus hij zou nog een tijd mee moeten kunnen.

Op marktplaats staan ze vaak voor rond de € 300 / € 350.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:45

ilaan schreef:
Heb m gekocht. Bleek een tas, lens en flitser bij te zitten. Van alles de doosjes, boekjes en cd's nog en super netjes.
Nu nog even prutsen met de instellingen maar eerste plaatjes zijn gemaakt! En nog scherp ook haha

Wat leuk, gefeliciteerd met je aanwinst!
Wat voor lens zit erbij?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:05

Ikeb een 550d, bevalt nog goe, mast is inmiddels wel verouderd. Ik denk dat ik ook voor een nieuwe zal gaan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:28

Zit heel erg te twijfelen om ook een 70D te kopen. Ik heb nu een Canon 550d en heb er al aardig wat mee geschoten, en alhoewel hij nog niet "af" is, wil ik eigenlijk niet dat het zover komt. En nu is er een mooie cashbackactie........
Ben alleen erg benieuwd wat ik nog voor mijn huidige camera kan krijgen bij inruil. Jullie enig idee?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:29

Het is al wel een ouder model. Hangt er dan vanaf hoeveel foto's er al mee geschoten zijn en wat je er voor zou moeten geven.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:32

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:11

Camera is een mooi instapmodel, prima om mee te beginnen. De 18-200 heb ik zelf ook. De kwaliteit is misschien niet de beste, maar ik heb er toch heel veel plezier mee. Nu ik een nieuwe lens (70-200, 2.8) heb gekocht, merk ik wel het verschil. Maar mijn 18-200 gaat niet weg hoor. Dit is overal voor inzetbaar.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:13

Ik heb het trouwens wel over een 18-200 van Canon, met beeldstabilisatie.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:08

Als je net begint met fotografie, is het echt niet zo'n slechte keuze de Canon 18-200 IS. Alleen als je al wat anders gewend bent, ga je er niet meer naar terug nee. En als je je wat meer op paardenfotografie gaat concentreren kom je te kort met deze lens. Maar nogmaals, ik vind 'm heel handig voor op reis en onderweg.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:37

Mooie camera hoor, veel plezier ermee.
De 70-300 zat volgens mij ook toen bij mijn Canon 550D. Daar heb ik niet veel mee gedaan, dat vond ik zelfs niet echt een topper.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:27

Leuk. Fijne camera hoor, ik heb 'm ook. Inmiddels is hij al wel wat verouderd, ik weet niet hoeveel ermee gedaan is?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:04

_Milo schreef:
Hij is weinig gebruikt aangezien de beste man vrij snel na aanschaf ook nog een 60D ernaast had. nu vervangt hij de 550D voor een 70D, dus ik mocht de 550 overnemen.

Ben echt zo blij :) Er zit een standaard lens bij, een 200 lens, uv filters, diverse glaasjes voor schittering op het water enzo? , een glaasje voor blauwere luchten en 4 macro glaasjes met verschillende afmetingen. Een zonnekapje, extra accu's + accu onderklik ding.
Ik heb nog niet echt verstand van de merken, afmetingen enz van de lenzen maar volgens mij kan ik wel aardig uit de voeten ermee hihi.

Mooie kans, prima camera en mooie accessoires. Ik heb 'm inmiddels al een jaar 4 en bevalt mij ook nog prima.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:53

Kan altijd beter natuurlijk, maar voor een eerste camera is het een fijn ding.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:11

Weet je ook niet meer of het een spiegelreflexcamera was.

Binnen bewegende paarden fotograferen is vaak namelijk alleen mogelijk met de juiste instellingen en ene goede lens. Systeemcamera's moeten het ook wel kunnen, maar met de juiste instellingen. Misschien zijn er ook wel compactcamera's die dat kunnen, maar daar heb ik eigenlijk weinig verstand van.

Maar wellicht is het voor jou een idee, omdat je niet geïnteresseerd bent in het toestel en hoe het werkt, om een goeie compactcamera te kopen die vooral ook goed kan filmen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:03

Ben nu wel nieuwsgierig waar jouw ex mee fotografeerde. Goed idee van Bagheera om daar via de exif achter te komen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:04

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:43

Van dit toestel heb ik totaal geen verstand, maar misschien moet je m eerst uitproberen en kijken of het een beetje is wat je zoekt. Had je nog gekeken bij de eigenschappen van de foto's die met het toestel van je ex zijn genomen? Dat was in ieder geval een goeie tip.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:25

Zonde van je tijd.
Bij een dusdanige aankoop ga ik zelf op zoek, lees reviews en ben er zelf ook altijd uren mee bezig. Dat had ik laatst ook met een lens. Dat is niet een aankoop die je zo even doet. Uiteindelijk ben ik naar Cameraland gegaan (dat is voor mij nu eenmaal het makkelijkste) en gekocht wat ik wilde.

Cameraland is nogal gericht op systeemcamera's, volgens mij is dat hun standaardadvies.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:38

Welke winkels zijn dan wel aan te raden?

Cameraland ben ik ook niet weg van. Ik heb er ook alleen dingen gekocht waarbij ik van te voren al wist wat ik wilde hebben.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:20

Bagheera_206 schreef:
Maar als ik bijvoorbeeld bij Cameraland binnen stap met een koopsignaal voor een Canon 70-200mm f/2.8L IS II USM moet ik voet bij stuk houden zodat ze mij niet op andere gedachten brengen... -O-

Die ervaring heb ik niet. Ik heb laatst daar de Tamron 70-200 f2.8 gekocht. Ik kwam binnen, gevraagd of ze hem in voorraad hadden, dat was zo, hij heeft hem even laten zien, ik heb hem goed bevonden, afrekenen en weg.
Hangt er misschien af wie je hebt, maar er werd totaal niet geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:05

Bagheera_206 schreef:
Jij hebt gelukkig betere ervaring daar. Ik denk dat ze het ook prima kunnen, maar heb al een aantal van dat soort voorvallen gehad en daarom is het niet mijn favoriete winkel. :=

Het is ook niet mijn favo winkel. Hangt er een beetje vanaf wie je helpt, maar er zijn daar een paar verkopers nogal ongeïnteresseerd naar mijn idee. Het voelt niet als een warm bad.

En dat ze je op andere gedachten willen brengen, heb ik vaker gehoord. Vriendin van me ging voor een Canon spiegelreflexcamera en ze hebben haar geprobeerd een systeemcamera aan te smeren. De camera van Canon is uiteindelijk wel gekocht, maar ergens anders.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:10

Als je ontevreden de deur uit gaat en de camera die ja al in gedachten hebt ergens anders gaat kopen, heb je toch iets niet goed gedaan.
Natuurlijk begrijp ik het principe van bonussen e.d. maar je moet het niet gaan overdrijven.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:56

Ben benieuwd hoe het gegaan is Dorine92

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:43

Mooi dat je je camera hebt gevonden.
Maar hebben ze in de winkel gezegd dat deze sneller en makkelijk scherp stelt? Ik trek dat namelijk direct in twijfel, maar ja, daar gaat het nu verder niet om.