[VRAAG] Fotolocaties bruiloft omgeving Lunteren

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ladyson

[VRAAG] Fotolocaties bruiloft omgeving Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 20:34

Aangezien de fotograaf en wijzelf ook niet uit deze regio komen, zijn wij op zoek naar geschikte fotolocaties voor onze shoot voor de bruiloft ^&+ Welke bokker komt uit deze buurt of heeft hier weleens gefotografeerd?

We zoeken een plek waar we foto's op de hei kunnen maken en wat dus makkelijk toegankelijk is ivm trouwjurk.. En daarnaast zijn andere mooie plekken én binnenlocaties ook erg welkom! Het gaat om een romantische en zachte stijl, dus industriele plekken enz. zijn we niet echt naar op zoek.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 18-01-19 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Hilary

Re: Fotolocaties bruiloft omgeving Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:36

Wekeromse Zand?

Oy with the poodles, already

Bellatrix
Correspondent Shadowhunter
Always & Forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:49

Lunterse Zandgat?

Fotoshoot boeken? http://www.marliestrapfotografie.weebly.com
Ik heb paaltjes en lint dus op eigen risico kan je paard los zonder tuig voor natuurlijke foto's!
[BB-ITP] Fluffy Faery's Fantastic Photo's!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:58

Jaaa Wekeromsezand <3

Afbeelding
Afbeelding

Saluut M2+2
Be Fair M2+4

Ladyson

Re: [VRAAG] Fotolocaties bruiloft omgeving Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 20:42

Thanks!

Heb nu dit verzameld:
- Wekeromse Zand
- Lunterse Zandgat
- Lunters Buurtbosch
- Pinetum de Dennenhorst
- Hoge Veenweg in Lunteren bij een meertje
- Bij groepsaccomodatie De Wildwal (Hamlaan 10 in Lunteren)

Kunnen jullie mij hierover wat aanbevelen/afraden? Hoe ziet wat er uit en hoe makkelijk is een mooie plek te bereiken? Ik kan moeilijk een wandeltocht van een paar km gaan lopen in jurk haha..

En voor als het regent (met geen van deze locaties contact nog gehad dus geen idee of dat kan):
- Kasteel Schaffelaar
- Kasteel Prattenburg
- Kasteel Amerongen
- Buitenplaats Amerongen

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:26

Wij hebben trouwfoto's bij Kasteel Schaffelaar laten maken, met koets. Was erg mooi. Toen wij trouwden was het kasteel nog geen trouwlokatie, we zijn alleen buiten om het kasteel heen geweest, en bij een paar bruggetjes. Er was toen ook nog geen Oranjerie, denk dat je daar ook wel leuke foto's kunt maken.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:16

- Lunterse Zandgat, goed te bereiken vanaf de Meulunterseweg. Auto kan je naast de weg parkeren. Ik denk 500 meter lopen. Vlakbij heb je ook het middelpunt van Nederland. Ook goed lopend te bereiken vanaf het zandgat.
Aan Hessenweg zit ook een stuk hei. Gelijk langs de weg. Vanaf de Meulunterseweg algauw aan je linkerhand. Bij restaurant de Goudsberg zit een uitkijktoren.
Helemaal achteraan het zandgat is een stuk zand. Ook mooi, maar wel moeilijker bereikbaar.

- Lunters Buurtbosch, goed te bereiken met de auto. Hangt er wel vanaf waar je wilt zijn in het bos. In het midden van het bos staat De Koepel. Er loopt een zandweg langs, dus die is in principe bereikbaar. De Koepel zit nu dicht, maar ze vinden het vast geen probleem als jullie boven foto's willen maken. Echt een prachtig uitzicht!
- Pinetum de Dennenhorst, goed bereikbaar. Parkeren kan bij de Lunterse Boer. Er gaat aan de rechterkant een paadje naar achteren naar Pinetum. Prachtige locatie die wordt gerund door hele vriendelijke mensen!

- Hoge Veenweg in Lunteren bij een meertje, ken ik niet..

- Bij groepsaccomodatie De Wildwal (Hamlaan 10 in Lunteren, ken ik ook niet

Verder zijn dit nog wel mooie locaties misschien:
- Doesburger molen, tussen Ede en Lunteren
- Molen de Hoop, Lunteren
- Pannenkoeken & partyboerderij Kernhem, Ede
- kasteel in Renswoude
Allemaal bereikbaar met de auto.

Ik kan wel wat foto's van locaties maken als je daar interesse in hebt. Ben er regelmatig te vinden.

Ik zal eens nadenken of me nog meer te binnen schiet! :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:36

Achter bij Landgoed de Scheleberg zit ook een stukje heide. Hier kan je de auto bij parkeren :).

Enjoy the little things in life.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:27

De Ginkelse Heide in Ede? Bij Juffrouw tok! Ook erg mooi, veel heide!

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-19 18:21

Onwijs bedankt allemaal, ik heb alles opgeschreven! Heel blij met deze input. 23 feb gaan we ze allemaal bekijken <3

Kunnen jullie mij nog helpen met mooie fotolocaties voor als het regent?
amber15, jouw suggesties zijn voor buiten toch of begrijp ik dit verkeerd?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:49

Inderdaad voor buiten ja. Binnen kan tegen betaling misschien, dat weet ik niet.

Kasteel de Schaffelaar kan je binnen ook mooie foto's maken! Kost wel wat vrees ik..

Kwintelooijen en Keltic fields kwamen ook nog in me op.

Misschien is Hugo de Vries een mooie binnenlocatie? Ben er nog nooit geweest, maar wie weet.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:19

Een tijd geleden hoor, maar ik heb jaren op de goudsberg gewoond. Wat zoek je precies buiten?
Het Buurtbosch is heel mooi maar heeft geen heide, de Hessenweg is deels afgesloten voor verkeer, anders was dat stukje heide wel perfect geweest. De zandafgraving is wel heel mooi maar heeft ook geen heide. Het middelpunt is wel even een stuk lopen in een jurk :=

Voor binnen heb ik niet echt tips, daarvoor ben ik al te lang weg uit de omgeving.

When life gives you kerstmuts, santa back. Koudwatervrees :brr: [AR-ITP] Terug in de tijd met Granaat.
:D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 20:44

Kwintelooijen ziet er ook mooi uit! Is wel wat verder rijden dus gaan eerst even alles vlakbij bekijken.

Haha ja precies Muiz, bij het meeste komt de auto niet in de buurt en ik moet daarna nog gaan trouwen dus wil geen halve modderpoel aan mijn jurk meenemen hihi. Voor buitenlocaties hebben we nu een hele waslijst aan plekken in en rondom Lunteren dus dat gaat vast goed komen. Over 2 weken gaan we al deze locaties even bekijken.

We trouwen bij Hugo, is mooi van binnen, maar daar zullen we de rest van de foto's ook al hebben dus heeft niet de voorkeur.. Heb de kastelen nu opgeschreven om later te benaderen voor binnenlocatie. Kan daar niet echt een makkelijk alternatief voor vinden. Ga de fotograaf er ook maar even mee opzadelen. :\

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 18:29

Gister een rondje Lunteren gedaan, alle suggesties bezocht :D

Nu drie locaties op het oog:
- de heide bij Juffrouw Tok, maar dan wat eerder op de weg ernaartoe al stoppen in zo'n parkeer inham
- Wekeromse Zand, parkeren bij de parkeerplaats op de Hoeverweg. Hebben gister alleen niet genoeg doorgelopen helaas om te kijken hoe dichtbij/ver het zand en de heide beginnen. Op Maps lijkt het wellicht te doen?
- Pinetum de Dennenhorst, lijkt mij heel leuk voor de foto's en is super dichtbij de trouwlocatie. Alleen misschien te weinig licht om de fotograaf blij mee te maken?

Voor een binnenlocatie raadde de fotograaf een kasteel eigenlijk af ivm te donker/te kleine ruimtes. Ze ging een fotograaf uit de buurt benaderen.

Edit: oh niet helemaal waar, deze suggestie konden we niet vinden
Citaat:
Achter bij Landgoed de Scheleberg zit ook een stukje heide. Hier kan je de auto bij parkeren

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:11

Pad uitrijden bij camping de Rimboe. Stukje hei ligt op een helling :).

Enjoy the little things in life.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 18:24

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie