[FOTO] Half jaar DSLR fotograferen

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

[FOTO] Half jaar DSLR fotograferen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 11:26

Heyhoi!

Ik dacht, het zal vast leuk zijn om eens een overzichtje te plaatsen. Sinds vorig jaar ben ik echt begonnen met foto's te maken met een spiegelreflex. Daarvoor had ik een compactcamera die geen echte functies had voor het aanpassen van bepaalde instellingen.

Momenteel maak ik voornamelijk foto's met de Canon 70D, maar ook zo nu en dan met de Canon 5D Mark IV. En de daarbijhorende lenzen; 24-105mm f4.0 en 70-200mm, f2.8.

1. Begin oktober, voor een schoolopdracht moesten we een foto maken van een bepaald product. Intentie was dat mensen getriggered zouden worden om het aan te schaffen.
https://farm2.staticflickr.com/1948/444 ... f25a_c.jpg

2. Eind oktober had ik een afspraak gemaakt met een goede vriendin van mij. We besloten diezelfde dag nog dat we ook wel wat foto's konden maken.
Afbeelding

https://farm2.staticflickr.com/1940/446 ... 2b39_c.jpg

3. Ook in eind oktober, toen het vakantie was, ben ik naar Amsterdam gegaan en heb ik daar wat foto's gemaakt van mingming@bokt. :D
Afbeelding

https://farm2.staticflickr.com/1912/448 ... 9e2e_c.jpg

4. In december heb ik een fotochallenge gedaan. Daar is onder andere deze foto uit gerold (kraan waar water uit druppelt)
Afbeelding

5. Daarna had ik nog even vakantie, waarbij ik deze foto maakte in Noord-Holland.
Afbeelding

6. Begin januari mocht ik wat foto's maken van model en hond
Afbeelding

7. Halverwege januari heb ik foto's gemaakt bij het trainingsseminar in Ermelo
Afbeelding

8. Bij mijn schoonzusje mocht ik foto's van haar hondje maken toen er nog sneeuw lag. :D
Afbeelding

https://farm5.staticflickr.com/4907/469 ... ba11_c.jpg

9. Mijn cavia was ook een keer het 'slachtoffer' voor foto's :D
Afbeelding

10. Maar ja, ik heb mezelf ook op de proef gesteld. Dus een zelfportret gedaan, zonder statief.
Afbeelding

11. En het meest recente, waren de foto's bij Annie_23@bokt. Daarvoor was ik in Braboland waarbij ik foto's van haar en haar paard maakte. Het was immers alweer jaaaren terug dat ik een paard op de foto zette, dat destijds ook niet met spiegelreflex was. Ik zocht een portfoliomodel via instagram en odjeannie@instagram bood zich aan voor die dag. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is nog genoeg te verbeteren, maar ik oefen graag door. Zien jullie al wel verschil tussen begin tot nu?

Tips en opbouwende kritiek is welkom. :)

Hoelahoep
1 dag sinds mijn laatste blunder.

AlwaysH

Re: [FOTO] Half jaar DSLR fotograferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:28

Wat maak je snel progressie! :)

Bij 8 vind ik de compositie niet zo mooi, ik zie er niet echt een 'regel' in terugkomen!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:49

je maakt mooie stappen ik dacht dat je al veel langer bezig was met fotografie joh

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 13:49

Dank jullie wel!

AlwaysH: thanks voor je feedback! Soms doe ik wel eens wat out of the box al was deze niet bewust eigenlijk. Hoe zou je de compositie hebben willen zien? :D

Pandameisje: ik heb daarvoor wel wat foto’s gemaakt, maar toen had ik een jaar een canon compact camera waarvan je geen instellingen kon veranderen en ik JPEG enkel kon schieten. Nu met de 70D (en af en toe 5D) is het lekker spelen met instellingen en wat meer mogelijkheden. En was ik niet actief met foto’s maken als dat ik nu ben. :D

Hoelahoep
1 dag sinds mijn laatste blunder.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:22

Ik vind de foto bij nummer 11 met de eigenaresse erg goed gelukt!!
Bij het zelf portret had ik misschien meer afstand genomen tussen de achtergrond en het model (jij zelf dus). Dan krijg je nog net wat mooiere onscherpte in de achtergrond in plaats van het relief in de muur.

Ik dat bij foto 8 het standpunt misschien nog wel belangrijker is dan de compositie. Als jij op de grond lag had je al meer diepte dan nu. Maar ik snap dat niet iedereen vrijwillig in sneeuw gaat liggen :')

Oke laatste dan nog, soms zie ik je logo niet direct. Dat is misschien ook wel deels de bedoeling zodat het niet opvalt maar als iemand hem kopieert en dan weer op insta zet is door kwaliteitsverlies niks meer te lezen. Ik zou misschien wat schaduw verwerken in je logo of hem op een vaste plek zetten waar het opvalt :D

Keep up the good work! Je kan wel zien dat je veel aan het oefenen bent!

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:57

@Nayomie (en Nynkster), ik vind het zelf niet mooi dat rechts heel veel hond zit, en links een leeg vlak. Dan is van de voorkant mooier, of de hond nog verder naar rechts. Je had ook naar de grond kunnen gaan, maar als je een foto vanaf vogelstand wil maken; zou ik wel de kop verder naar het midden doen en meer inzoomen.

SEtequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:29

Ik weet niet zoveel van de technieken achter fotografie, maar damn wat een leuke foto's! Vooral die van je cavia vind ik echt heerlijk :+

truus1957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:09

Ik vind de laatste echt prachtig. Die dromerige blik in de ogen van het paard. Zou er als baasje heel erg blij mee zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie