[VRAAG] =Bewerken: moeite met een stijl aanhouden

Moderators: Ods, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, MirandaT, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elin_

[VRAAG] =Bewerken: moeite met een stijl aanhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-20 21:00

Hi Bokkers!

Nadat ik allemaal tutorials gevolgd had, heb ik het idee dat ik best goed vooruit ga. Er is een ding waar ik enorm tegenaan loop en ik hoop op tips.

Ik ben bezig met een Instagram pagina. En ik wil graag een stijl aanhouden, zodat het geen rommeltje wordt. Ik probeer veel te leren van andere pagina's, maar ondanks dat ik heel goed snap en zie dat ik verschillende stijlen gebruik. Het lukt mij gewoon niet om een stijl aan te houden / toe te passen op verschillende foto's.

Nu heb ik dit niet eens alleen met een instagram pagina. Ik zou sowieso wel graag meer willen leren een stijl te volgen en toe te passen.

Zie voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tuurlijk zie ik in de ene foto meer warmte en daarna weer een foto met zacht groen.
Tot zover mijn kennis, maar het lukt mij gewoon niet om verschillende foto's tot een foto te krijgen bijv.

Ik ben best tevreden over deze foto:

Afbeelding

Maar stel.. ik heb deze:'

Afbeelding

Een compleet andere achtergrond.

Ik heb al wat instagram pagina's gezien met voskleurige en valk paarden. Zij gebruikten vooral lichte achtergronden, want dan knalt het paard er echt uit.
Dat werkt heel slecht met Esio, want hij is wit :')
Dus ik dacht.. dan ga ik werken met warme kleuren zodat het er echt uitspringt, maar dan loop ik er weer tegenaan dat een foto met veel lucht veel koeler is en blijft dan een foto met natuurachtergrond en dus natuurtinten.

Wie heeft een handige truc of wil mij een handje op weg helpen met een mooie stijl?

Alle tips worden van harte gewaardeerd <3

Groetjes Elin

Spikeandjax

Re: [VRAAG] =Bewerken: moeite met een stijl aanhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:09

probeer een beetje dezelfde achtergrond aan te houden. je kan je paard bijvoorbeeld voor een rij bomen zetten en je paard anders zetten. zo houd je wel een beetje hetzelfde maar niet te saai.

paarden zijn net chocolaatjes, 1 is niet genoeg

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-20 21:23

Spikeandjax schreef:
probeer een beetje dezelfde achtergrond aan te houden. je kan je paard bijvoorbeeld voor een rij bomen zetten en je paard anders zetten. zo houd je wel een beetje hetzelfde maar niet te saai.

Maar hoe kan het dan dat sommige vanalles hebben, maar het toch een lijkt. Soms alleen een gloed erover.

Ik ga de ontwikkeling van Esio vastleggen, dus dat is bakwerk, in de weide en op wedstrijd.
Ik probeer nu voor mezelf aan te houden om geen koele kleuren te maken. Gras iets richting oranje te trekken. bosjes iets richting herfsttint. Alleen wat ik dan evt met een bak (zand) zou moeten.. geen idee :x

Iriscope

Re: [VRAAG] =Bewerken: moeite met een stijl aanhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:03

Je eigen stijl is iets dat jij zal moeten ontwikkelen, dat kost tijd en veel experimenteren.
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is om dezelfde foto's meerdere keren te bewerken en die naast elkaar te leggen. Hoe meer dingen je uit probeert, hoe meer je ziet wat je aanspreekt en wat bij jou past.
Wat voor voorwerp er dan op de foto staat, doet er niet toe, je kunt ze altijd op een bepaalde manier bewerken.

Ik zou me er nog niet te druk over maken, zoiets moet je gewoon tijd geven en de weg naar het vinden van je eigen stijl is net zo leuk als het daadwerkelijk realiseren dat je ineens een stijl gevonden hebt.

Benieuwd naar mijn paardenleven in Afrika?
[PP] [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie