Op vakantie met de hond in Nederland en Europa

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:24

luuntje schreef:
Wij hebben vorig jaar een huis geboekt via dogsincluded in Engeland.
Dat was prima.

Centerparcs heeft veel huisjes waar een hond mee naartoe mag.

Ik wil zelf nog een keer naar dogglywood in Duitsland.

Let er wel op dat de hond de juiste inentingen heeft.
Naar Engeland zijn er behalve de cocktailenting en rabiesenting ook speciale wormenpillen nodig max 2 dagen voor je op reis gaat.

En zeker blijven opletten i.v.m. Brexit.

Ik vind het een beetje bijzonder dat je besloten hebt om juist in de heetste periode van het jaar, zeker in Frankrijk, Kroatie ( twee jaar geleden was het daar tijdens onze vakantie dik 40/45 graden ) met de hond op vakantie te gaan. Dan zou ik juist in april of oktober/november met hem op vakantie gaan, als je toch 3 keer gaat.
Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest met de hond, wij kunnen alleen in de bouwvak, en we hebben expres gekozen voor Schotland omdat het daar beduidend minder warm is dan in de rest van Europa in de zomer. Was een goede keuze, terwijl het hier 38 graden was zaten wij met 22 graden in Schotland.

Amandavd

Re: Op vakantie met de hond in Nederland en Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:46

Flowq, je noemt Frankrijk en Kroatie en dat gaat imo echt te heet zijn voor een hond met een dikke vacht. Vandaar dat ik het benoemde.

Schotland was super, lekkere temperatuur, zijn erg hondvriendelijk en prachtige natuur. Overtocht kun je op meerdere manieren doen. Wij zijn via Calais met de trein overgestoken en in 2 dagen door gereden naar Schorland. Als je met de boot gaat moet de hond , afhangend van welke overtocht, in de auto, het ruim of de hut blijven. Bij de eerste twee mag je er niet bij blijven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 06:43

Flowq schreef:
Bedankt voor alle tips. Zijn een ook nog tips voor accomodaties? Daar ben ik nu voornamelijk naar op zoek!

Neonlight, klinkt heel mooi zeg, heb je nog links van huisjes?

Engeland/Schotland lijkt mij idd nu met de Brexit niet het beste moment. Daarnaast durf ik de overtocht met de boot niet aan om hem in de auto te laten.

Je hoeft niet met de boot te gaan. Ik snap je zorgen omtrent de Brexit wel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie