Op vakantie met de hond in Nederland en Europa

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:23

Hier ook grote fan van Noorwegen, in ons geval ook vanwege het klimaat en onze hond (husky) en de prachtige natuur en rust.

Afgelopen 3 jaar zijn wij met de auto op pad geweest maar dit jaar gaan wij ook met de camper.
3 weken rondtrekken, heb er zo'n zin in !

Voor wat betreft Noorwegen heb ik wel een paar tips voor je qua huisjes:

Het eerste jaar hebben wij hier 2 weken doorgebracht echt werkelijk een heel mooi plekje van Nederlandse eigenaren. (Deze website is trouwens sowieso heel fijn)
https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/29678

Vorige jaar hebben we dit huis gehuurd, ook een geweldige plek <3 aardige eigenaar ook!
https://nl.airbnb.com/rooms/11268813?guests=1&adults=1

Voor Noorwegen moet je je wel even goed inlezen wat je allemaal moet doen om met de hond het land in te mogen. Er zijn specifieke regels vwb ontworming.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:36

Mloui schreef:
Op vakantie met de hond, heerlijk! Mijn advies is om de site van licg goed door te kijken om te zien wat de import eisen zijn per land. Daarnaast is het heel erg aan te raden de risico's te kennen en je goed voor te bereiden als je naar midden- of zuid europa gaat. Dit ivm infectieuze aandoeningen als Leismania/Ehrlichia en hartworm. Dit is de reden, dat ik mijn honden nooit naar een land waar deze aandoeningen endemisch zijn mee zou nemen. Scandinavie, noord Frankrijk, UK, Duitsland allemaal risico arme gebieden en ook zo mooi!

Hele goede tip inderdaad +:)+ , de inheemse ziektes die de dieren door oa de zandvlieg (leishmania) op kunnen lopen in het Zuiden van Europa zijn voor ons ook een reden om niet meer die kant op te gaan. Helaas een hond aan verloren..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie