Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Moderators: MirandaT, Essie73, Duhelo, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:36

Granoek schreef:
Please geen booking.com :P
Doe het hotel een lol en boek rechtstreeks :D

Helemaal mee eens :)

Booking kan je prima gebruiken om te kijken wat er in de buurt is en wat anderen er van vinden, maar boek rechtstreeks bij het hotel. Zeker als het om een kleiner (geen keten) hotel gaat of een B&B.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 00:41

Achterom schreef:
elnienjo schreef:
Ik gebruik de combinatie booking.com en tripadvisor.
Eerst bedenk ik waar ik heen wil en dan kijk ik via googlemaps wat er in de buurt zit. Van de b&b's, motels of hotels die mij aanspreken lees ik wat reviews op tripadvisor en de boeking doe ik meestal via booking.com. Dat vind ik overzichtelijker in de app en annuleren is makkelijk.

Vaak is via booking zelfs goedkoper dan in het motel zelf! In de USA een keer meegemaakt dat ik op booking de kamerprijs had gecheckt en het motel binnenstapte. Ik ging er vanuit dat de kamer dan wel goedkoper aangeboden zou worden, maar ze vroegen behoorlijk veel meer. Toen heb ik voor hun neus via booking geboekt en kon ik voor een lagere prijs inchecken.

Wij hadden in Taiwan zelfs dat ze zeiden dat er geen kamer meer beschikbaar was. Toen heb ik ter plekke geboekt via booking.com en toen konden we dus wel een kamer krijgen :')

Weet je hoe dat komt? Omdat het hotel Booking een aantal kamers heeft beloofd die ze niet elders mogen verkopen :) Ze mogen de kamers dus zelf ook niet verkopen, omdat de kamer 'weggeven' is en vrij moet zijn voor een last minute Booking boeking.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie