Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Granoek
Blogger

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:45

Please geen booking.com :P
Doe het hotel een lol en boek rechtstreeks :D

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:47

marlies85 schreef:
Wij kijken meestal via booking.com en bellen dan het hotel naar keus en boeken rechtstreeks bij het hotel zelf, scheelt soms nog wel wat euro's.

Hou er wel rekening mee dat er meestal om een creditcard gevraagd wordt.

Ja dit is echt een goede tip hoor!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:44

monsterina schreef:
Granoek schreef:
Please geen booking.com :P
Doe het hotel een lol en boek rechtstreeks :D

Dat hotel krijgt gewoon uitbetaald wat dat hotel zelf kan instellen van booking.com?

Enige voordeel van rechtstreeks naar hotel is dat het soms iets goedkoper is, aangezien er vaak een toeslag wordt berekend. Booking.com moet ook betaald. Maar dat gaat dus niet ten koste van de betaling aan het hotel.

En dat is dus niet zo. In een ideale wereld kun je je eigen prijs bepalen, en gooi je die op booking lekker omhoog want je geeft (bijna?) 15% af natuurlijk.
Maar in werkelijkheid staat booking o-ver-al bovenaan als je een hotel zoekt en als je prijs te hoog is gaan ze gewoon op een ander.

Dus dan hou je maar iets of wat dezelfde prijs aan, het geld wat je er aan moet afgeven neem je voor lief en je hoopt gewoon dat de volgende rechtstreeks boekt

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:45

Achterom schreef:
Thokkadisje schreef:

Helemaal mee eens :)

Booking kan je prima gebruiken om te kijken wat er in de buurt is en wat anderen er van vinden, maar boek rechtstreeks bij het hotel. Zeker als het om een kleiner (geen keten) hotel gaat of een B&B.

Tja, mijn ervaring is dat boeken bij het hotel zelf vaak duurder is. Dus ja...ik boek gewoon waar de beste aanbiedingen zijn.

Ja daar kan ik dus met mijn verstand niet bij. Zie daar echt geen logische verklaring voor en vind dat totaal niet nuttig ook. Maar daar zullen ze wel een reden voor hebben denk ik? Geen idee

Wij geven tijdelijk attenties mee bij uitchecken aan mensen die rechtstreeks geboekt hebben, een initiatief van toerisme Vlaanderen denk ik? Weet het niet meer precies, maar zij doen nu erg veel om gasten bewust te maken van het rechtstreeks boeken

Granoek
Blogger

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:40

Vriendelijk :=

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie