Zuid Afrika

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:25

poes schreef:
Hangt ervan af wat jullie willen. Wildlife, wijn, prachtige natuur, hiken, mooi weer, surfen, lange afstanden, levendig, etc.

Jaa precies. Wildlife uiteraard, zeker omdat het voor haar de eerste keer Zuid-Afrika wordt. Prachtige natuur ook zeker!

Wat betreft hiken: Ik heb toen de waterfall hike gedaan vlakbij de Panorama route wat vooral veel klimmen was, ontzettend hiervan genoten! Panoramaroute zelf heb ik al gedaan en dit hoeft geen 2e keer. Was heel mooi, maar zie dan liever iets nieuws

Afbeelding

Lange afstanden liever beperken omdat we al zo weinig tijd hebben (14/15 dagen)

Joëmi Diede (v. Fürstenball)
Dressuur B+11

poes

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:22

Garden route kan wel hoor. Bvb vliegen naar Kaapstad, gelijk doorvliegen naar port Elisabeth. Daar een auto pakken en dan kun je stoppen in enkele van deze: Jeffreys Bay, plettenberg, wilderness, tsitsikamma, knysna, hermanus, betty’s Bay, Stellenbosch, Franschoek, paarl, Kaapstad.

Dan kun je een goede mix maken tussen wildlife (Addo), hiken en natuur (knysna, tsitsikamma, wilderness, robberg island bij plet) en leuke stadjes en wijn en Kaapstad. Dan is 15 dagen goed te doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Emmaa_

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:31

Ik heb de Garden Route twee keer versneld gedaan (een keer alleen in George gestopt en de ander in George en bij Hermanus in de buurt) en het is echt prima te doen. Het zijn super makkelijk behapbare stukken en eerlijk, als je 1 van die dorpjes (Knysna, Wilderniss etc lijken enorm op elkaar) hebt gezien heb je ze allemaal ook wel gezien. Addo is leuk maar kleine kans op grote katten spotten, ik heb 1 leeuw gezien in de 3 keer dat ik er ben geweest en dat was ook echt op puur geluk.

Don't look back in anger.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:28

Emmaa_ schreef:
Ik heb de Garden Route twee keer versneld gedaan (een keer alleen in George gestopt en de ander in George en bij Hermanus in de buurt) en het is echt prima te doen. Het zijn super makkelijk behapbare stukken en eerlijk, als je 1 van die dorpjes (Knysna, Wilderniss etc lijken enorm op elkaar) hebt gezien heb je ze allemaal ook wel gezien. Addo is leuk maar kleine kans op grote katten spotten, ik heb 1 leeuw gezien in de 3 keer dat ik er ben geweest en dat was ook echt op puur geluk.

En ik heb mijn beste lionsighting in Addo gehad :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...