Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:44

In de lucht helemaal niks! Beetje turbulentie maar eigenlijk nauwelijks.
Maar eromheen:
- het vliegveld van Catania werd afgesloten vanwege de Etna. Vervolgens moesten we naar Palermo, gebracht door een chauffeur die zwaar oververmoeid was, over bergweggetjes waar 2 auto's eigenlijk niet naast elkaar pasten maar het toch deden (en dat dan aan de ene kant de rots is, en aan de andere kant het dal.) Heel fijn :=
- daarna nog een paar uur in mijn eentje midden in de nacht op het vliegveld van Palermo moeten wachten in het donker. Ik was 19? Ook dat voelde niet per se heel veilig
- drie kwartier wachten omdat de vliegtuigen niet op konden stijgen vanwege slagregens
- een telefoontje van het thuisfront waaruit bleek dat er een bomaanslag was op een ander deel van het vliegveld. (Maar wij merkten daar dus helemaal niets van, want dat was nog in de tijd dat men terrorisme juist zo min mogelijk aandacht wilde geven, dus op het vliegveld was er niets van te merken.)

sureido

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:49

Wachten in Atlanta omdat het zo’n slecht weer was en tornado’s in de buurt
Afbeelding
Afbeelding

Verder wakker worden van turbulentie en boven new york rondjes cirkelen omdat hij niet kon landen, leek net of we met de vleugel zo het water gingen raken :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:51

Eigenlijk niks, maar ik viel de eerste keer dat ik opsteeg wel bijna flauw. Dus ik gok het opstijgen als ik al iets eng vind. Ook een keer in zo'n vliegtuig voor 30 personen gezeten met propeller aandrijving qua motors. Dat dalen was echt net een achtbaan rit vooral in de wolken, en ook bij wat turbulentie was het net een achtbaan. Maar vooral die grote vliegtuigen daarbij voelt turbulentie gewoon alsof je over wat hobbels heen rijdt op de snelweg meestal. Eind juni moet ik voor het eerst alleen vliegen, dat is wel eng. Dan heb ik niemand die me kan porren als ik bij het opstijgen weer vergeet te ademen.

Alex en Jorie, ondeugend, klein en "altijd" grappig <3 en overladen met [o]

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:54

Jorex schreef:
Eigenlijk niks, maar ik viel de eerste keer dat ik opsteeg wel bijna flauw. Dus ik gok het opstijgen als ik al iets eng vind. Ook een keer in zo'n vliegtuig voor 30 personen gezeten met propeller aandrijving qua motors. Dat dalen was echt net een achtbaan rit vooral in de wolken, en ook bij wat turbulentie was het net een achtbaan. Maar vooral die grote vliegtuigen daarbij voelt turbulentie gewoon alsof je over wat hobbels heen rijdt op de snelweg meestal. Eind juni moet ik voor het eerst alleen vliegen, dat is wel eng. Dan heb ik niemand die me kan porren als ik bij het opstijgen weer vergeet te ademen.

Haha, ligt eraan wat voor turbulentie je hebt bij grote vliegtuigen, want dat kan ook heel hard eraan toegaan :+

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:00

Afgelopen oktober naar Rome geweest, gelukkig was het nog geen 2 uur vliegen, ik vind vliegen namelijk doodeng :\
We hadden best wel erge turbulentie. Sommige mensen uit mijn klas (met wie ik was), die zelf echt al vaak en lange stukken hadden gevlogen, zeiden het ook echt harde turbulentie te vinden.
Nou, ik vond het natuurlijk doodeng en dacht dat we gingen neerstorten :+ Dus ik ging maar proberen te slapen. Lukte niet, ik kreeg mijn ogen gewoon niet dicht. Toen ging ik proberen te lezen, maar dat lukte ook niet omdat ik me niet kon concentreren. Uiteindelijk zijn we natuurlijk gewoon veilig geland, maar wat heb ik gezweet zeg. En het ergste was nog dat we na een paar dagen natuurlijk ook weer terug moesten vliegen. :+ Gelukkig ging de terugvlucht heel rustig :)

Go and hug a tree, or a cactus *D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:00

Dit topic is wel een goeie herinnering waarom ik altijd mijn gordel om houd, ook als die los mag. Nu weet ik weer waarom ik dat altijd doe :')

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:03

Ik heb, al een hele tijd geleden trouwens, een binnenlandse vlucht gehad van Havanna naar Holguin in Cuba. Van buiten zag het er uit als zo'n oud Russisch vrachtvliegtuig met van die ouderwetse propellers, tijdens de vlucht maakte die een enorm kabaal. Daarnaast was de airco uitgevallen waardoor de stewardessen ongeveer uit hun panty smolten. Naast mij zat een behoorlijk gezette Cubaanse man die door de oplopende temperaturen flink aan het zweten was. Toen we ook nog eens in turbulentie terecht kwamen raakte hij behoorlijk in paniek. Het enige wat ik kon doen was hem maar koekjes aanbieden :') Eenmaal geland liepen we via zo'n trappetje direct naar buiten. Daar was het 32 graden maar wat een opluchting die 'koelte' en uit dat vliegtuig. Dezelfde vlucht en vliegtuig zijn een paar jaar later trouwens neergestort.

In volgens mij 2017 is er op schiphol een vliegtuig naast de landingsbaan terecht gekomen. Nu rij ik bijna dagelijks langs Schiphol naar huis en heel toevallig vloog dat vliegtuig net over toen ik op de thuisrit was. Ik dacht nog dat ziet er niet uit zoals het hoort :Y) . Half uur later was het op het nieuws en het betreffende toestel heeft nog best een tijdje bij de hangars op oost gestaan.

knip; https://www.telegraaf.nl/nieuws/1317923/vliegtuig-naast-landingsbaan-schiphol

Die was dat!

When nothing goes right,

go left.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:03

Oh ja de landing in Bremen was ook stuiter stuiter, vol in de anders. Maar dat was juist handig, want we hadden twee baby's aan boord en eentje jankte bij het opstijgen. De ander bij het landen, maar die was van schrik stil omdat het zo ruig ging. En we hadden van Bremen naar Riga echt van die onverwachtse turbulentie. Ze hadden het wel gezegd, maar de keren ervoor dat ze het riepen, gebeurde er ook niks dus vriendin en ik waren er even niet op bedacht :+
Maar echt eng vond ik deze dingen niet.

Edit; ik doe inderdaad ook nooit mijn gordel af. Heenweg Riga hadden we elke vijf minuten ongeveer wel dat dat lampje van gordel om ging branden wegens mogelijke turbulentie.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 08-05-19 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex en Jorie, ondeugend, klein en "altijd" grappig <3 en overladen met [o]

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:04

sanso schreef:
Dit topic is wel een goeie herinnering waarom ik altijd mijn gordel om houd, ook als die los mag. Nu weet ik weer waarom ik dat altijd doe :')

Volgens mij is het ook een soort van onbeschreven regel dat je gewoon altijd je gordel om hebt, tenzij je naar de wc moet of iets moet pakken. Zeker omdat je met luchtzakken echt uit je stoel gelanceerd kan worden en zo lopen mensen zonder gordel dus letsel op :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:06

Ik vind een gordel om ook helemaal niet storend :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:12

Veel mensen die ik ken doen zodra het lampje niet meer brand de gordel los. Heb dat nooit begrepen haha. Ben dus niet de enige.

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:21

Vorig jaar van Düsseldorf naar Dubai heel de reis (6,5 uur) lichte turbulentie gehad, echt continu.... niet eng, maar was er op een gegeven moment wel echt klaar mee

-The outsider for life-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:35

Als 8 jarig meisje vlak voor de landing nog even naar het toilet gaan en het slot niet meer open krijgen. Gegild dat ik heb.

Doorstart moeten maken tijdens de landing ( op SAN fransisco ) en later lezen dat dat kwam doordat een vliegtuig bijna tegen een ander vliegtuig aan was gebotst.

Een keer mijn borstbeen gebroken omdat iemand ertegenaan knalde met zijn handbagage. Gelukkig op de terugvlucht dus kon na landing even langs het ziekenhuis ( die woedend waren dat ik niet in Amerika naar de EHBO was gegaan. ) keer erop dus met medische voorrang mogen instappen, alle toestemming etc... werd me bot verteld dat ik te jong was voor een aandoening en ik dus maar moest wachten.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:58

Ik ben volledig in paniek geraakt na het opstijgen, je komt dan op een gegeven moment op een hoogte waarbij het lijkt alsof de motoren opeens uitvallen; gillen, janken schreeuwen :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:12

Oh leuk topic dit. Ik ben stewardess dus maak weleens wat geks mee. Vind het gelukkig nooit eng. Misschien kan ik wat vragen beantwoorden?

Op zoek naar een leuke, lieve hond? Kijk ook eens bij AnimalinNeed. Tientallen honden hebben nog geen fijn huis! Bij vragen staat mijn PB-box altijd open!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:13

Ooit ook in zo'n sigaar (prive vliegtuigje) gezeten naar Italie. Geen WC aan boord en we hadden vertraging omdat we om wat onweersbuien heen moesten vliegen. Vreselijk afzien op t laatst als je zo nodig moet...
Wel meer last van turbulentie met zo'n ding, ook omdat je niet zo hoog mag vliegen.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:15

Ik heb een keer in een propeller vliegtuig gevlogen in Thailand, dat vond ik doodeng.
Keek eerdere keer naar buiten om te kijken of hij nog rond draaide :+ :o

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:32

Een luchtzak vlak na het opstijgen. Schrok me dood.

En, vooral komisch denk ik, een piloot dacht dat de landingsbaan de snelweg was...
Gelukkig zag hij het op tijd. Trok weer op, en zette iets later alsnog weer de daling in. Zagen de auto's al rijden op de weg :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:39

Ik heb gelukkig ook niet echt hele nare ervaringen (ik wil dolgraag reizen maar heb toch wel vliegangst).

*ooit naar Egypte echt hevige turbulentie gehad. Naast mij zat een zwangere vrouw die echt 3 uur lang heeft lopen spugen.
* vertraging op de terugweg van Brazilië naar huis. Vliegveld afgesloten door hevige onweer :') en dan moet je daarna nog 12 uur.

Ik ben vooral bang dat ik misselijk wordt en dan dus niet weg kan. Ben verder niet echt bang om neer te storten.

Glamour Girl de mooiste schimmel <3
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:15

Moeten landen op pissa, landingsbaan was niet zo strak en goed onderhouden als schiphol, piloot kreeg het toestel niet op tijd stil en moest op het allerlaatste moment weer optrekken. ik zat ergens voorin en kon vanuit het raampje het einde van de baan al zien... Not funny.

en volgens mij kos (of monternegro of macedonië) waarbij je tijdens het landen de zee op je af ziet komen en het al helemaal ziet gebeuren dat je met toestel en al in zee stort

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:29

Een keer gehad dat tijdens het opstijgen, het vliegtuig net omhoog ging de man voor mij ineens zijn gordel afdeed,in gangpad ging staan, en vervolgens zijn vrouw losmaakte en languit neerlegde. Bleek later dat die vrouw een of andere aandoening had. Gekke was dat er geen stewardess naartoe ging,gebeurde pas na sein dat gordels afmochten. Toen moest er een heel formulier worden ingevuld omdat ze de opstijgprocedure verhinderd hadden en ook werden ze gewezen op dat ze medische verklaring moest hebben mbt terugvlucht. Het was vooral eng omdat je ervan uitgaat dat iedereen blijft zitten ook wist je niet of die vrouw nog bij ging komen. Of dat mogelijk een soort aanslag was dat iemand ineens zich losmaakt..
Verder een keer geland op schiphol met storm, doodeng, dat vliegtuig ging van links naar rechts, kotsmisselijk ervan en doodeng of hij nog wel recht zou kunnen neerzetten. De wc vindt ik ook altijd eng.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:45

Vorig jaar februari ben ik met mijn ouders naar La Palma gevlogen.
Sommige mensen weten misschien wel dat de langsingsbaan van La Palma nogal kort is, en zo'n beetje eindigt in een afgrond...
Toen de landing werd ingezet bleek het al vrij snel te slecht weer te zijn om goed te kunnen landen. Door de sterke zijwinden werd het vliegtuig heen en weer geslingerd, kreeg de piloot het ding niet recht en wij zagen de afgrond gestaag op ons afkomen.... En ik ben nooit eerder echt bang geweest in een vliegtuig, maar dit was toch wel effe slikken.
(overigens hebben de kotszakjes goed hun werk gedaan, ik zag meerdere mensen met een zakje en een bleek gezicht het vliegtuig uit strompelen, inclusief ikzelf :D )
Uit eindelijk heeft de piloot tot twee keer toe een doorstart gemaakt. De derde poging heeft hij niet eens gedaan, we zijn doorgevlogen naar Tenerife en daar hebben we een nacht doorgebracht. De volgende dag zijn we alsnog naar La Palma gevlogen. Het waaide nog, maar wel een stuk minder. De landing verdiende geen schoonheidsprijs (de laatste meters "vielen" we en iedereen stuiterde op zn stoel bij het neerkomen) maar wat was ik blij dat we veilig geland waren _/-\o_

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Sammiex2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:10

Ooit een doorstart gemaakt, voor mijn gevoel stonden we al zo goed als op de grond toen we ineens weer keihard omhoog gingen. Maar ik was compleet mijn gevoel voor richting kwijt dus ik dacht juist dat we keihard omlaag gingen en toen keek ik op mijn schermpje en toen zaten we dus weer 4 km hoog. Wegens technische problemen konden ze niet landen zeiden ze, en we hoorden allemaal gerommel en gedoe onder het vliegtuig, uiteindelijk zijn we gewoon geland en nooit geweten wat nou het probleem was
Het was een vlucht van Turkish Airlines, van Istanboel naar Ethiopië, op 25 april 2014. Dus wie het weet...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 22:23

_Nelleke_ schreef:
Oh leuk topic dit. Ik ben stewardess dus maak weleens wat geks mee. Vind het gelukkig nooit eng. Misschien kan ik wat vragen beantwoorden?

Waar ik echt heel nieuwsgierig naar ben: je hoort altijd dat stewardessen heel veel roddelen over de passagiers, is dat waar of zwaar overtrokken? :+

The smell of earth after rain!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:32

Toen we aan het reizen waren in Azië en ongeveer om de 3 dagen in het vliegtuig zaten, toen was er net ergens een vliegtuig neergestort. Paar uur later opstijgen was dan ook minder leuk!
Ook leuk als je net in het vliegtuig zit en je baas zegt 'dit is de meest onveilige vliegmaatschappij ter wereld. Mogen niet vliegen in Europa', was ook iets minder :D

Ik heb al wel wat gevlogen en ook alleen maar nooit echt bij stil gestaan of angst gehad. Maar 2 jaar geleden zijn we naar Spanje geweest en heenvlucht was al geen toppertje maar de terugvlucht was echt niet leuk. Eerste helft alleen maar turbulentie en luchtzakken. Ik was echt zoooo bang. We zaten naast 4 hele stoere Nederlandse jongens maar die bleken nadien ook niet meer zo stoer :D
Sindsdien heb ik echt een enorme angst voor vliegen gekregen. Misschien al 20 keer gevlogen in mijn leven maar als ik er nu aan denk dan krijg ik al bijna een paniekaanval....

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Instagram - B&b in de Belgische Ardennen