WenK schreef:Voor je handbagage, neem een rugtas mee. Zo'n klein koffertje mag je niet altijd mee de cabine in. Je mag m dan wel gratis als ruimbagage inchecken, maar daar heb je niks aan.
Ne verschillende dingen mee om te doen onderweg, dat houdt je bezig. Zelf vlieg ik trouwens op die lange vluchten echt geen economy meer, wij vliegen meestal met Tui Fly en dan comfort (of bij een goede aanbieding deluxe). Zorg dat je een flesje water mee aan boord neemt, je krijgt wel drinken, maar voor mij echt te weinig. Zo nemen wij ook altijd nog wat te snoepen mee.
Voor als je s nachts vliegt, neem reistabletjes mee, even vragen bij de drogist, maar van sommige kun je qat slaperig worden, dat helpt met slapen in het vliegtuig zonder dat je echt duf wakker wordt.
Oh en qua vaccinaties, als het goed is is dat maar 1 keer. Als je later nog eens zo'n reis maakt moet je dan weer en dan ben je voor zeker 10 jaar klaar.
Je kunt ook gewoon even langs de pantry lopen (heb je meteen wat beweging) of op je knopje drukken als je meer wilt drinken.
Dat halve litertje water doet het hem ook niet echt.
Wat betreft koffertjes: ik vind ze ook niet praktisch op een lange vlucht. Als je nog even iets uit je handbagage wilt pakken, moet dat hele ding weer open en daar is over het algemeen niet bijzonder veel ruimte voor aan boord.