Adventure cats on bokt?

Moderators: Muiz, Ods, MirandaT, Essie73, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Ik ben vrijdag op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:12

Ik zet even een stipje hier, ik heb ook een ragdoll die altijd mee gaat en zal zo eens uitgebreider reageren. :D

When life gives you kerstmuts, santa back.
[AR-ITP] Terug in de tijd met Granaat.
:D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:18

Muiz schreef:
Ik zet even een stipje hier, ik heb ook een ragdoll die altijd mee gaat en zal zo eens uitgebreider reageren. :D

Alle katten hier met een error voor tuigjes, ik zie het voor me :')
Maar hier dus een Ragdoll dame die graag mee naar buiten gaat. We zijn nu al een tijd niet geweest maar met het lekkere weer maken we graag een ommetje.
Het idee is dat ze uiteindelijk mee loopt met hikes van scouting maar of dat me ooit gaat lukken is nog maar de vraag

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:47

Honden kunnen wel een gevaar zijn maar daar probeer ik me niet op kapot te staren, gewoon lekker gaan lopen maar wel opletten of ze niet te dichtbij komen. Als ik een rondje om het huis doe komen we ook veel honden tegen maar die reageren bijna niet als ze zien dat ze aan een tuigje zit (alsof ze denken dat het een aangelijnde hond is).

De afstand lijkt me gewoon een kwestie van trainen.

Luna is wel eens weggelopen maar die komt wel weer terug als ze het eng vind (Ragdolls :roll:) dus daar maak ik me geen zorgen over. Ook heb ik een tuigje waarbij het vrijwel onmogelijk is om uit te ontsnappen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:35

Dan zou ik eerder ergens anders heen gaan Maanlicht, ik ben niet zo'n pieperd met honden en katten maar als ze los (mogen) lopen is het toch wel een risico :=

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:53

Evelien_vp schreef:
Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.

Oh oeps, totaal gemist :=
Wij hebben deze voor Luna, speciaal met de snoer sluiting boven op en ben er best blij mee!
Ze kunnen eigenlijk niet ontsnappen wat met andere tuigjes die je kan afstellen makkelijker gebeurd door al dat fluff haar. En ik vind ze ook niet super lelijk.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:26

Evelien_vp schreef:
Muiz schreef:
Evelien_vp schreef:
Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.

Oh oeps, totaal gemist :=
Wij hebben deze voor Luna, speciaal met de snoer sluiting boven op en ben er best blij mee!
Ze kunnen eigenlijk niet ontsnappen wat met andere tuigjes die je kan afstellen makkelijker gebeurd door al dat fluff haar. En ik vind ze ook niet super lelijk.

Dat klinkt interessant, heb je er een foto van? Ik kan me niet echt voorstellen hoe een snoersluiting eruit ziet eigenlijk. Ik heb er overlaatst een gekocht van puppia voor gimli omdat ik die met bandjes wat te scherp vind voor hem, maar die van puppia moet ik dus wel over zijn hoofje schuiven dus daar zou hij misschien iets makkelijker uit kunnen...?

Vergeten de link er bij te zetten :z
https://www.treponti.nl/Treponti-kattentuig
er zit dus een soort vetersluiting op de rug waar je lijn aan vast zit. Als daar druk op komt dan snoert het aan waardoor de kat er niet uit kan. Het treponti tuig gaat ook om het lichaam door de poten er in te steken dus hoeft niet over het hoofd.

@Kaaaren heb je toevallig een link naar die tas? Dat ziet er wel hanig uit voor korte stukken vervoer of onbekende honden die in de buurt lopen.

@AnneJ1995, dat idee heb ik zelf niet maar Luna is ook wel een heel makkelijke kat daar in. We kunnen rustig de achterdeur open laten in de zomer en ze komt het huis niet uit, liever lui dan moe zeg maar :')

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:30

Tja, het treponti tuigje wat ik heb zit niet super ideaal bij de schouders maar het zit vooral niet in de buurt van de nek. Zeker als ze ergens van schrikken en vol in het tuig gaan hangen wil ik geen druk op de nek hebben.
Je moet vooral ook een goede maat hebben, dan zitten de schouders best prima hoor!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie