Mijn kat heeft lymfklierkanker

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pompadour

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 01:17

Veel sterkte.

ik vind het niet leuk om te zeggen.
Chemo werkt niet bij katten, ook niet bij honden.

Ik heb een kat gehad. Een siamees gehad en hij had schildkier kanker. Dierenarts wilde ons door sturen voor zoiets. Wij hebben het niet gedaan. En wij hadden een " besluit" genomen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:26

Sourire schreef:
Laatst vertelde een dierenarts (op tv? weet het niet meer zeker) dat hij zijn eigen dieren nooit een chemokuur aan zou doen. Vaak werkt het niet en de bijwerkingen zouden niet mild zijn. Ik verbaas mij er dan ook over dat jij schrijft dat het dier er geen last van zou hebben. Naast dat ik mij dat haast niet kan voorstellen ben ik heel benieuwd waar je die info op basseert. Dier zal niet snel laten merken dat hij last heeft. Heb je een bron? Puur interesse hoor.

Ik hoop natuurlijk dat het voor jullie goed komt!

Klopt chemo werkt niet bij dieren .Een goede DA zal het óók niet doen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:12

Pandora2 schreef:
pompadour schreef:
Klopt chemo werkt niet bij dieren .Een goede DA zal het óók niet doen.

Waarom zou chemo niet werken bij dieren ? Alvorens het voor mensen op de markt komt, wordt het toch echt uitgebreid op dieren getest. Helaas :7

TS, ik hoop dat het aanslaat en je die prachtige poes nog heel wat jaartjes bij je kan houden.
Ik duim mee !

Als een DA dat zelf zegt, zij weetn het beter dan wij.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:39

Als een hond en kat aan lymfklierkanker heeft dan heeft ie uitzaaiingen,

Ik heb het met mijn flatcoated teefje die ervaring.
Zij had een agressieve vorm.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:27

Haloooww123 schreef:
Sjaakie krijgt chemo pilletjes die wij zelf geven met speciale handschoenen aan. Wij hebben gelukkig wel van tevoren te horen gekregen dat we goed op de hygiëne moeten letten. We hebben speciale handschoenen meegekregen om de kattenbak mee schoon te maken. Ook moeten we elke keer als we hem geaaid hebben onze handen wassen. Dit geldt tot twee dagen na de laatste pil. Dus vanaf vanavond is dit niet meer nodig. Als er bijvoorbeeld kleine kinderen zijn, of iemand is zwanger/wil zwanger worden geven ze geen chemo.

@Zoolgangster, natuurlijk is chemo tijdrekken, maar als hij zich nog een tijdje goed kan voelen hebben we dit ervoor over. Dit betekent voor ons dat hij zich gewoon zichzelf moet voelen. Ik vind 11jaar niet heel oud voor een kat, daar kunnen zeker nog een paar jaren bij.

@Pompadour, één ervaring betekent niet gelijk dat het voor elk dier geldt. Ik vind het heel erg voor je dat dit je is overkomen, maar dat betekent niet dat onze situaties hetzelfde zijn. Dat zeggen onze dierenartsen ook, ze behandelen de patiënt, niet de literatuur.
Ik ken ook div andere mensen die met hun hond ook dat heeft meegemaakt.En die honden zijn na de laatste behandeling in geslapen .Omdat het niet aan slaat.
Bedankt Furrow, dat ga ik eens opzoeken.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:26

Als een hond/kat lymfklierkanker heeft dan zitten onder de kanker.

klinkt hard, maar ik zou geen verdere gehandeling geven ,
Een dier is bevoorrecht

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:13

kimmie1 schreef:
Pompadour wie ben jij, oncoloog dierenarts? misschien kun je ophouden je mening op te dringen als feit ipv als jouw mening. En anders kom met duidelijke onderzoeksresultaten en onderbouwingen. Je komt nu namelijk over als een heel naar, betweterig iemand die zn mening doordramt.

Ik heb het zelf meegemaakt met mijn hond en kat.
En ik weet het van mijn DA.
Tegen kanker bij dieren is niks aan te doen
en met lymfeklierkanker al helemaal niet.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:13

Ik ken mensen zijn hebben allebei honden gehad met kanker , en ze kregen Chemo alleen het hielp niet , ze hadden nog steeds kanker en uit eindelijk hebben hun honden in moeten slapen.

En als tegen lymfeklier kanker is helemaal niks tegen te doen,
Als zowel dieren en mensen uitzaaiingen krijgen in de lymfeklieren is (helaas) er niks meer aan te doen.,
Een goede Da raad een chemo af.
Ik heb gelukkig een goeie en een eerlijke Da.
Zij zegt We doen er niks meer aan want Chemo werkt niet bij dieren.
En wacht niet te lang.
Ik heb liever zo"n Da , is niet leuk om te horen , zodra je dat hoort ben in een soort roes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie