Adventure cats on bokt?

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

AbleToDream

Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-19 14:35

Adventure cats unite

ik vroeg me eens af of er nog mensen zijn met een adventure cat hier op bokt, ik ben sinds ik een kleine kitten in huis heb op voorhand wat gaan opzoeken ivm wandelen met je kat en zo kwam ik uit bij adventure cats op instagram.

Wat zijn adventure cats?
Citaat:
Not all cats are content to simply watch the world through the window. Meet the fearless felines who accompany their humans on outdoor excursions — from camping and climbing to biking and kayaking — and learn safe and fun ways your cat can become an adventure cat.

Sinds een week of drie is mijn kitten al een keer of 6 buiten geweest, op uitstapjes naar mijn grootouders en familie, wandelen in de achtertuin, in het kleine bos achter ons appartement en dit weekend is hij ook naar de stal mee geweest en heeft hij mijn verzorgtinker ontmoet, en zo hoop ik hem overal mee naartoe te kunnen nemen. :D

Dus welke bokkers hebben ook een adventure cat?

Hier alvast enkele sfeerbeelden van Gimli zijn kleine avonturen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-19 15:02

Sophie_Wind schreef:
Wat leuk dat je dat ook echt doet!
Ik heb er wel eens van gehoord, maar nooit id gedaan.
Mijn 2 poezen zouden het ook niet zo leuk vinden, aangezien ze hier gewoon los kunnen lopen,
maar ook geen bandje verdragen.
Hoe ging jouw kitten er de eerste keren mee om? Het scheelt natuurlijk dat je het hem al als kitten leert. Ik kan helaas niet met je meepraten, maar wel leuk om te zien.

Aangezien Gimli een ragdoll is wil ik hem niet los laten lopen buiten omdat hij een allemansvriend is, het tuigje heeft hij de eerste week dat hij bij ons was meteen zonder problemen aangehad, eerst wat gespeeld ermee en hem laten zien dat het iets leuk is en dan aangedaan en met hem spelen zodat zijn aandacht niet naar het tuigje ging, ondertussen vind ie het super en gaat hij steeds in zijn transportbox zitten waar hij mee in de auto in rijd.

@Oscar, dat lijkt zo gezellig met jullie camper! Lijkt me super om zo je kat ook mee te kunnen nemen!

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-19 16:28

95Ellen schreef:
Ooh wat leuk! En wat is Gimli mooi <3 wij krijgen over een paar maanden 2 maine coon kittens, waarmee we ook willen kijken of ze het leuk vinden om aan een tuigje mee naar buiten te gaan.

Welk tuigje heb jij en bevalt die goed? Geen ontsnappingsgevaar? :p

En ben je niet bang dat ‘ie het buiten zo leuk vindt dat ‘ie binnen geen rust meer kan vinden en alleen nog maar naar buiten wil? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk :p

Dankje Ellen!
Dat lederen tuigje heb ik door een vriend een laten maken in leder maar je kan dit soort tuigjes ook in de dierenwinkel vinden, momenteel ben ik nog aan het zoeken naar een extra tuigje en met mijn opzoek werk ga ik binnenkort eens eentje van puppia bestellen. Onstnappen heeft hij nog niet gedaan, maar het is zo een aanhangkelijke kitten dat hij denk ik niet zou weglopen, als we iets engs tegenkomen kruipt hij helemaal in mijn jas :') Voor het naar buiten willen, bij hem werkt net net goed, hij heeft zo veel energie dat hij na een uitstapje buiten bekaf ligt te slapen op de zetel voor een aantal uren.

Afbeelding

@JewEmm, wat gezellig!!! Lijkt me inderdaad wel een apart zicht om op de trein een reizende kat tegen te komen! En hahaha, die foto op het aanrecht is geniaal!!! Ja daar kan je ze niet op berispen natuurlijk :p

@Maanlicht, fantastisch, nog een mede avonturier! Ging hij dan ook mee binnen in de supermarkt? :D

@Oscar, ik snap je helemaal, los zou ik Gimli ook niet laten, en vooral het idee dat iemand hem ziet lopen en gewoon meeneemt, krijg ik rillingen van.

@capopjekop, en minder ongelukjes met ongewenste kittens ook denk ik dan :o

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-19 17:11

Matheno schreef:
Mijn kat wilde absoluut niet lopen met een tuigje om, dus loopt nu gewoon los op de achterstraat.

Mijn vorige kat vond dat ook not done, zelfs als kitten vond hij het vervelend, maar hij was dan ook een htk kat ipv een raskat en toen woonde ik bij mijn ouders in een rustige woonwijk waar hij rustig kon rondlopen.

Ben wel blij dat Gimli het leuk vind want dat zijn extra quality time momentjes voor mij en hem.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-19 11:27

Urbiezira schreef:
Ik wil dit ook zo graag met mijn twee monsters!! Helaas woon ik nu middenin een drukke stad, zonder auto, dus neem ik ze niet zo makkelijk ergens mee naartoe. Daardoor is aan een tuigje wennen helaas ook erbij ingeschoten.

Valt dat nog te doen denken jullie, katten van 10 en 11 maanden aan een tuigje laten wennen?

Ik denk dat dat nog wel aan te leren valt, maar zoals hierboven, hangt er af van kat tot kat. Misschien eerst het tuigje laten liggen bij hun speelgoed en er wat mee spelen en dan aandoen en met hun spelen zodat ze het gevoel gewend worden?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-19 13:29

Muiz schreef:
Honden kunnen wel een gevaar zijn maar daar probeer ik me niet op kapot te staren, gewoon lekker gaan lopen maar wel opletten of ze niet te dichtbij komen. Als ik een rondje om het huis doe komen we ook veel honden tegen maar die reageren bijna niet als ze zien dat ze aan een tuigje zit (alsof ze denken dat het een aangelijnde hond is).

De afstand lijkt me gewoon een kwestie van trainen.

Luna is wel eens weggelopen maar die komt wel weer terug als ze het eng vind (Ragdolls :roll:) dus daar maak ik me geen zorgen over. Ook heb ik een tuigje waarbij het vrijwel onmogelijk is om uit te ontsnappen.

Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.

Momenteel ben ik met Gimli nog niet veel honden tegengekomen die dichterbij komen, meestal pak ik hem dan even op, qua weglopen, hij is net als Luna een ragdoll dus als hij iets eng vind kruipt ie steeds dichtbij mij. Overlaatst de eerste keer mee naar de dierenwinkel om een tuigje te gaan zoeken en hij vond het een erg spannend dus hij kroop ver mijn jas in.

AbleToDream

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-19 18:20

Is er iemand die eventueel al ervaringen heeft met een rugzak voor hun kat tijdens het wandelen? Een buggy vind ik een beetje vervelend om mee te wandelen en dat zie ik niet zitten (gaat ook niet in mijn autotje denk ik) Er zijn verschillende modellen maar ik ben aan het kijken naar een met mesh 'raampjes' en een goede stevige onderkant voor mijn kat. Als iemand ideeën heeft?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 14:55

Jis_ schreef:
Geen ervaring mee :)
4 reviews op zooplus, vind deze er goed uitzien.
https://www.zooplus.nl/customerpictured ... ere/682601

Deze ook, https://www.witjesverzendhuis.com/reist ... ood-3-in-1

Bedankt voor de tip Jis, die van zooplus ziet er inderdaad wel een goede uit.

Ik las er vandaag nog een post over op facebook, een hondenbegeleidster die ook aandacht vroeg om mensen met honden hun hon aangelijnd te houden, want vaak lopen ze los waar ze niet los mogen lopen ook... :/

Wij gaan vanavond nog eens een wandeling doen, een stukje het bos in in de buurt hier waar honden steeds aangelijn moeten zijn gelukkig. Sinds kort ben iik nu ook een instagrampagina begonnen voor de kleine pluizenbol, kan ik al zijn avonturen makkelijk bijhouden :D

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 16:42

Muiz schreef:
Evelien_vp schreef:
Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.

Oh oeps, totaal gemist :=
Wij hebben deze voor Luna, speciaal met de snoer sluiting boven op en ben er best blij mee!
Ze kunnen eigenlijk niet ontsnappen wat met andere tuigjes die je kan afstellen makkelijker gebeurd door al dat fluff haar. En ik vind ze ook niet super lelijk.

Dat klinkt interessant, heb je er een foto van? Ik kan me niet echt voorstellen hoe een snoersluiting eruit ziet eigenlijk. Ik heb er overlaatst een gekocht van puppia voor gimli omdat ik die met bandjes wat te scherp vind voor hem, maar die van puppia moet ik dus wel over zijn hoofje schuiven dus daar zou hij misschien iets makkelijker uit kunnen...?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-19 11:49

@Seni, wat een leuke foto's! Van mij mag je er altijd meer posten hoor :p
Is dat ook zo een treponti tuigje dat jou avonturier heeft?

Wij zijn gisteren even naar de molen gereden om daar de boel eens te gaan verkennen en het puppia tuigje eens te testen, ik geef wel nog de voorkeur aan zijn lederentuigje om te wandelen, daar kan hij echt niet uit geraken, momenteel is het pupia tuigje nog wel oke, maar binnen een maand zal dat ook al wat klein zijn aangezien hij groeit als kool:

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-19 15:43

Seni schreef:
Blijft hij daar nu gewoon zo braaf zitten of heeft iemand ‘m nog vast aan een lijn? Voor mij is het echt een enorme uitdaging om met ‘m te wandelen en foto’s te maken zonder dat hij alweer aan de wandel is gegaan :P

Wat een prachtkat heb je nu al Evelien! Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit!

Ik zou ook graag nog eens een kitten willen. Na’vi is voor mij mijn eerste kat, maar ondanks zijn gekke looks/koppie is hij voor mij de beste leerkat ever geweest maar ik zou wel nog graag eens een kitten willen om zelf alles aan te leren enzo. :D

Hihi, neen, ik heb een flexilijn van 3m (die eigenlijk nog iets te kort is) en dan laat ik hem gewoon lekker rondlopen, soms gaat ie zoals hier eens zitten. En de lijn werk ik soms weg in photoshop (maar die zie je op foto toch niet erg want het blijft zo een kleine waas dan)

Binnen kan hij zitten op commando maar buiten zijn er nog te veel nieuwe indrukken.

Gimli gaat ook mee in de auto maar alleen in zijn box, los ben ik te ang dat hij onder mijn pedalen zou geraken. Daarom dat ik graag een rugzak wil kopen die ik aan de stoel kan bevestigen dat hij daarin aan een bandje vastzit en wel kan kijken.

In het begin als ik aan het rijden ben is het nog steeds concert maar eens opweg legt ie zich wel neer en gaat hij rusten. vooral autostrade is echt rustgevend blijkbaar.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 09:55

Avalanche, ik ben eerst begonnen met die van mij te laten wennen aan het tuigje, eerst gewoon enkele dagen bij zijn speelgoed gelegd en wat met gespeeld en dan eens aan doen en wat spelen tussendoor, en zodra hij het echt niet meer eng vind en het niet meer door heeft dat hij het aan had ben ik met hem eerst eens buiten op ons terras gegaan en daarna de weken erna elke keer een stapje verder op zijn eigen tempo.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 14:41

Normaal gaan we elke week wel eens wandelen, vorige week waren het enkele wandelingen naar het kleine bos achter ons appartement, en deze week komt zijn rugzak toe dus dan kan hij al wat sneller mee naar het bos ook want hij kijkt heel graag rond maar als ik hem dan laat wandelen blijft hij een half uur op dezelfde plaats snuffelen :p

Nu ben ik hem aan het leren springen door mijn armen, zitten, rechtopstaan, pootje geven en op zijn target gaan zitten kan hij al.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 15:12

Ja hoor, doe ik zeker ;)

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 14:40

Oooh leuk Seni!! Geniet ervan!!

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 10:03

Oh wat een leukerd is Boris!!! Zo leuk als ze zich amuseren buiten!

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 12:27

Morrie schreef:
die van mij wordt een soort Swiffer als ik z'n tuigje om doe met een riempje eraan, hij laat zich op z'n zij vallen en doet of ie dood is....... je kan hem dan zoo voorttrekken....

Haal ik dan het lijntje eraf en maakt iemand in de keuken geluid in de trant van "blikje openmaken"dan kan de komediant ineens als een speer naar de keuken rennen :')

Al eens een vest-type tuigje geprobeerd van Puppia? Misschien vind hij dat minder erg? Of een tijdje aanlaten als je erbij bent en met hem spelen zodat hij gewend word van het tuigje alleen aan te hebben.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 22:57

Morrie schreef:
cool: een kat die zijgangen loopt! Kan je zo mee de dressuurring in :+ :')

Hahaha, geniaal deze! _O- :')

Ik ben vandaag Gimli zijn nieuwe vervoersmiddel gaan halen, vanaf nu word ik persoonlijke lakei van meneer en mag ie lekker meeliften op mijn rug als we op wat ruiger terrein of langer gaan wandelen *\o/* Hij is vandaag alvast grondig geinspecteerd :p
Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 11:06

Avalanche81 schreef:
Ohhh waar heb je die vandaan? Ideaal!

Via Amazon gekocht, na veel zoekwerk tussen alle revieuws naar een stevige rugzak die groot genoeg is en niet in elkaar zou zakken als een kat op de rand zou staan met hun pootjes zoals sommige andere modellen.

Natuurlijk zijn er ook die met zo een plastieken bol erin maar die vind ik persoonlijk niet zo mooi, en deze kan ik als carrier gebruiken in de auto ook, dan kan hij buiten kijken maar toch veilig vast zitten aan het beveiligingskoordje in de rugzak zelf.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 11:33

Ik zal je anders even de link in pb sturen Avalanche.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 15:36

Ik heb je een pb gestuurd SimoneeM ;)

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 16:47

Ik moet zeggen, Gimli staat ook niet te springen om zijn tuigje aan te doen maar eens hij dan buiten is wil ie niet meer naar binnen vaak, dus we zijn nog steeds opzoek naar het perfecte tuigje, eentje dat ontsnappingsproof is en waar zijn lang haar niet in blijft hangen als ik het dicht doe.

Afbeelding

Vandaag zijn wij wel lekker op onderzoek geweest bij mijn oma aan de serviceflat huizen, ze hebben daar een klein tuintje en meteen kwamen alle oudere mensen buiten om naar hem te komen kijken en hemte aaien :p Hij vond het wel een beetje druk op een gegeven moment dus dan zijn we even op een rustig plekje gaan zitten zodat hij wat kom bekomen van al die aandacht.

video gimli op wandel bij oma

Verder bevalt de rugzak ons verassend goed, alleen het koordje om het vast te hangen binnenin is nog een beetje lang dus dat ga ik eens moeten inkorten.

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-19 20:45

@YellowCorn, bedankt ^_^ En voor af te stellen doe ik ook steeds de 2 vingers tussen de bandjes, alhoewel ik die aan Gimli zijn buikje altijd ietsje losser laat (door al dat fluff :p)

@DideH, wat een schattigaard is Milo!!! Mijn vorige kat heette ook Milo <3

Wij zijn vandaag eens naar zee geweest, in de auto rijden kende hij ondertussen al dus maar strand is toch niet zijn ding hebben we ontdekt. Hij wou niet uit zijn rugzak komen dus hebben we maar allemaal een beetje liggen relaxen naast hem, zelfs snoepjes deden de truc niet :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 16:09

Wij zijn gisteren met de dag van de arbeid nog eens op advontuur geweeest, aangezien mijn pa toch ook vakantie had daardoor zijn we 5 km gaan wandelen met gimli erbij.
Af en toe zat hij in de rugzak, en af en toe ging hij zelf stappen tot hij weer bleef staan en ik hem voor een aantal meter moest oppakken waarna hij weer wou wandelen. Ik ga eens kijken of ik de filmpjes hier kan posten, want ondertussen huppelt ie soms al flink mee aan de leiband.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 23:16

SayaJones schreef:
<3 <3 <3
Kom je nou nooit honden tegen?

Die dag zijn we 4 honden tegengekomen, en gimli is er niet echt een fan van, hij zette meteen zijn haar recht, maar als we een tegenkomen pak ik hem op of wacht ik rustig met hem aan de kant tot ze gepasseerd zijn, we zijn zelfs twee groepen ruiters tegengekomen, maar de paarden vond hij ook nog wat eng. Hij zal nog wat vaker mee naar stal moeten komen :p

@Nadine, dankje <3

DideH schreef:
Wat een supermooie kat heb je toch!
Wat voor gezichten trekken andere wandelaars als je die passeert? :=

Bedankt, de meesten hebben het eerst niet door (als hij in de rugzak zit), tot ze gepasseerd zijn en dan draaien ze zich allemaal om om nog een te checken of he wel een kat was :')